عوارض بستن کمربند طبی

اکثر پزشکان ارتوپد استفاده از کمربند طبی را پس از جراحی دیسک کمر و در حین مراقبت های پزشکی از بیماران توصیه می کنند. جراحی دیسک کمر و سایر آسیب های نخاعی نیاز به مراقبت و احتیاط زیادی دارد. بنابراین هرگونه حرکت اشتباه در پشت باعث ایجاد مشکلات جدی و یا تاخیر در دوره بهبودی می شود. بنابراین استفاده از کمربند طبی کلینیک فیزیوتراپی فانتوم به تسریع روند بهبود و جلوگیری از آسیب های احتمالی کمک می کند.

مزایای استفاده از کمربند طبی بعد از جراحی دیسک کمر چیست؟

کمربند پزشکی یکی از تجهیزات پزشکی موثر است که اغلب برای بهبود مشکلات مفصلی توصیه می شود. بستن کمربند طبی بعد از جراحی دیسک کمر به فشار کمتری بر ستون فقرات شما کمک می کند. با بستن این کمربند می توانید از دیسک های بین مهره ای، اعصاب و استخوان های ستون فقرات خود در برابر آسیب محافظت کنید.

شکل و اندازه این کمربندها بسته به شرایطی که در آن قرار دارید متفاوت است. آنها معمولاً برای حمایت از کمر برای کاهش درد، حمایت از ستون فقرات و به طور موقت وضعیت صحیح وضعیت تجویز می شوند.

استفاده از کمربند درمانی مخصوصا برای بیماری های کمر موثر است که در ادامه به آن می پردازیم:

روماتیسم

سیاتیک

در I-Debts

بعد از جراحی کمر

کمر درد وضعیتی

ستون فقرات

بیماری دژنراتیو دیسک

رگ به رگ شدن حاد

کمردرد ناشی از استرس

بی ثباتی مزمن یا تروماتیک

فتق دیسک یا پارگی دیسک

کشش عضلات یا تاندون ها

چگونه از کمربند طبی استفاده کنیم؟

برای به حداکثر رساندن اثربخشی کمربندهای طبی، باید نحوه استفاده صحیح از آنها را یاد بگیرید. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی کمر وجود دارد. بنابراین، قبل از بستن کمربند طبی، توصیه می شود به نکات زیر توجه کنید:

قبل از استفاده از کمربند طبی، اندازه صحیح آن را بررسی کنید. اندازه بریس باید ناحیه مورد نظر را پوشش دهد و ثبات و در عین حال طیف وسیعی از انعطاف پذیری را حفظ کند.

دستورالعمل روی بسته را بخوانید. نحوه استفاده از کمربند طبی جلو را در دفترچه راهنمای محصول بخوانید و دنبال کنید.

از کسی بخواهید که در گذاشتن بانداژ طبی به شما کمک کند، زیرا بستن برخی از ناخن ها دشوار است.

هنگام استفاده از کمربند طبی، لباس شما باید گشاد و بدون دکمه و زیپ باشد.

کمربند را روی پیراهن خود ببندید تا پوستتان تحریک نشود.

در صورت خارش، ناراحتی یا درد شدید از بستن کمربند خودداری کنید.
کمربند
چه مدت باید از کمربند طبی استفاده کرد؟

مدت زمان استفاده از کمربند طبی در افراد مختلف متفاوت است و به نوع و شدت آسیب بستگی دارد. اگر از کمربند درمانی برای تسکین کمردرد استفاده می کنید، نگران استفاده از آن در بیشتر ساعات روز به خصوص هنگام پیاده روی نباشید.

اگر از کمربند برای اصلاح وضعیت بدنی (مانند اسکولیوز) استفاده می کنید، باید بیش از 20 ساعت در روز از کمربند استفاده کنید. مدت زیادی بعد از آن نیست پزشک شما ممکن است توصیه کند که فقط هنگام خواب کمربند ببندید.

اگر می خواهید بعد از شکستگی از کمربند طبی استفاده کنید، باید آن را در تمام طول شبانه روز ببندید. البته در صورت لزوم (حمام کردن و …) می توانید آن را از بدن خارج کنید. با این حال، اگر جراحی کرده اید، بهتر است از جراح خود بپرسید که کمربند طبی چقدر طول دارد. معمولاً از افرادی که ایمپلنت های فلزی یا جراحی های بزرگ دارند خواسته می شود تا یک تا دو ماه آینده کمربند ببندند.

چالش های پوشیدن کمربند طبی چیست؟

به طور کلی هیچ عارضه جانبی جدی پس از استفاده از پانسمان طبی گزارش نشده است. موارد متعددی وجود دارد و احتمال خستگی عضلات و پوست در هنگام خواب وجود دارد. پس از استفاده از تسمه نصب می شود.

مزایای استفاده از کمربند طبی چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از کمربندهای طبی مزایای قابل توجهی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

محدودیت حرکات: در صورت داشتن هر گونه آسیب و بیماری کمر، باید حرکات ستون فقرات خود را محدود کنید.

حمایت از شکم: اگر همراه با کمر درد، درد شکم را تجربه کنید، احتمالاً با بستن کمربند طبی تسکین خواهید یافت.

وضعیت بهتر: استفاده از کمربندهای طبی وضعیت بدن را هنگام خم شدن، چرخاندن و بلند کردن اجسام بهبود می بخشد.

اصلاح بدشکلی: اگر بدشکلی کمر به دلیل مشکلات مادرزادی یا بعد از جراحی کمر داشته باشید، کمربند طبی آن را اصلاح می کند.

تثبیت کمر: کمربند سلامت یا ارتز وضعیت بدن را بهبود می بخشد و کمر را تثبیت می کند. باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

هنگام کار احساس راحتی کنید: کمربند طبی کمر را در وضعیت خنثی نگه می دارد.

تسکین درد: برخی از کمربندها مانند کمربند Platiner دارای وسایل گرمایشی و فشرده سازی هستند. آنها تا حد زیادی به کمر درد شما کمک می کنند.

از وزن بیش از حد خودداری کنید: بریس های پزشکی برای کاهش فشار از ستون فقرات شما طراحی شده اند. تا در استفاده از آن احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

معایب کمربند طبی چیست؟

اگرچه استفاده از کمربندهای طبی برای بسیاری از کمردردهای حاد و مزمن مفید است، اما معایبی نیز دارد. از مهمترین معایب استفاده از کمربند طبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسیب های پوستی: کمربندهای نامناسب باعث ضایعات و تحریک پوست می شوند.

فشار خون بالا: به دلیل انقباض مداوم ماهیچه ها، فشار خون و در نتیجه ضربان قلب نیز افزایش می یابد.

آتروفی عضلانی: اگر برای مدت طولانی از کمربندهای طبی استفاده کنید، ممکن است عضلات شما آتروفی شوند.

اعتیاد: برخی از افراد با استفاده مداوم از بریس ها معتاد می شوند و حتی نمی توانند فعالیت های روزانه خود را بدون بریس انجام دهند.

ضعیف شدن عضلات: اگر به طور مداوم و طولانی مدت از کمربند طبی استفاده کنید، عضلات شما راکد، بدون استفاده و ضعیف می شوند.

بیماری های دستگاه گوارش: استفاده منظم از کمربند بهداشتی باعث فشار مداوم بر عضلات شکم می شود. در نتیجه احتمال بروز برخی مشکلات گوارشی وجود دارد.

امنیت کاذب: بسیاری از افراد هنگام بلند کردن اجسام سنگین پس از بستن کمربند احساس ناامنی می کنند. این به ماهیچه ها یا رباط های پشت، گردن و شانه ها آسیب می رساند.

تشدید شرایط زمینه ای: برخی افراد هنگام استفاده از کمربند طبی از درمان پزشکی اجتناب می کنند. در هر صورت کمربندهای طبی جایگزین درمان نیستند.

دکمه بازگشت به بالا