روزی چند بار ماسک جوانه گندم استفاده کنیم؟

جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند و هم برای پوست و مو مفید و حیاتی هستند. برای تهیه ماسک های خانگی می توان هم از پودر و هم از روغن جوانه گندم استفاده کرد .این ماده حاوی آنتی اکسیدان و است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به پیشگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماسک در ترکیب با سایر مواد ، به رفع ترمیم مشکلات پوستی کمک می کند. در این قسمت از سلامت پوست و موی به معرفی چندین ماسک خانگی تهیه شده از جوانه گندم خواهیم پرداخت.

۱۰ طرز تهیه ماسک ماست و جوانه گندم برای سفید شدن و چاقی صورت | مجله کوروش

ماسک خانگی جوانه گندم

  1. ماسک صورت جوانه گندم و موز

این ماسک جوان کننده و روشن کننده پوست است و برای انواع مختلف پوست مناسب می باشد. سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث صافی و لطافت خواهد شد. محصولات شرکت بیز طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا دارد.

مواد لازم :

  • 2 قاشق چای خوری زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم
  • 1 عدد رسیده

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه که خشک شد ، با آب گرم چند دقیقه و شستشو دهید . این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید .

2.ماسک صورت و جوانه گندم

این ماسک خاصیت سفید کنندگی فوق العاده ای برای انواع پوست ، به خصوص پوست های چرب دارد و همچنین برای درمان نیز بی نظیر است .

مواد لازم :

  • 1 قاشق چای خوری روغن جوانه گندم
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • چندین قطره شیر نجوشیده

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ماسکی غلیظ و یکدست حاصل شود و سپس آن را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با شستشو دهید و بعد ، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک را هر روز تکرار کنید.

3.ماسک صورت و جوانه گندم

این ماسک خاصیت ضد پیری و سفید کنندگی دارد و چروک را تا حد زیای کاهش می دهد.همچنین لکه های تیره و جوش های سر سیاه را از بین می برد و درخشندگی پوست را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد .

مواد لازم :

  • 1 قاشق چای خوری ماست
  • 1 قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم
  • 1 قاشق چای خوری آووکادو

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید . برای گرفتن بهترین نتیجه ، این ماسک را هر روز تکرار کنید .

4.ماسک صورت آووکادو و و جوانه گندم برای مبارزه با آکنه

این ماسک باعث تحریک و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود و به دلیل خواص ضد التهابی برای درمان جوش و فوق العاده خواهد بود .

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذا خوری روغن جوانه گندم
  • 1 قاشق چای خوری گلاب
  • 2 تا 3 عدد برگ

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا برگ های نعناع را به خوبی خرد و له کنید ، گلاب و روغن را بیفزایید کاملا هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود ، سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .

 

  1. ماسک صورت جوانه گندم و هویج

این ماسک به بهبود و تقویت کلاژن سازی پوست کمک می کند . باعث کاهش چروک و خطوط ریز صورت خواهد شد و از علائم در صورت پیشگیری می کند .

مواد لازم :

  • 2 عدد هویج
  • 1 قاشق چای خوری روغن جوانه گندم

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا ها را پوست بکنید ، بجوشانید و به خوبی له کنید و سپس جوانه گندم را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود. به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی گونه ها ، اطراف چشم و چانه اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه روز در هفته تکرار کنید.

  1. ماسک صورت جوانه گندم و لیمو

این ماسک بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و خاصیت ضد التهابی نیز دارد .

مواد لازم :

  • 1 عدد لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا آب لیمو را بگیرید و به خوبی با روغن جوانه گندم ترکیب نمایید و سپس ماسک به دست آمده را به آرامی روی صورت تان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه بار در هفته تکرار کنید.

  1. ماسک صورت مرطوب کننده

این ماسک به رطوبت و نرم کنندگی پوست کمک زیادی خواهد کرد .

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم
  • نصف یک عدد آووکادو
  • نصف فنجان ماست

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اووکادو را به خوبی له کنید و سپس و روغن را به آن بیفزایید به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود . ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید .

  1. جوانه گندم و

مواد لازم :

  • 4 قاشق غذاخوری روغن
  • 2 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

روغن های موجود را با یکدیگر مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست سر تا ساقه موهایتان اعمال کنید و بعد از 2 ساعت با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید.

سایر نکات :

  • اگر می خواهید از جوانه گندم به منظور پیشگیری یا کاهش چین و چروک استفاده کنید ، 1 قاشق غذاخوری از روغن آن را به یا محلول شستشوی روزانه تان بیافزایید .
  •  همچنین می توانید 5 قطره از آن را به کرم ضد چروک اضافه کنید .
  • افزودن جوانه گندم به مرطوب کننده ها به عنوان یک عالی نیز عمل خواهد کرد .
  •  می توانید این روغن را به کرم یا لوسیون بدنتان نیز بیفزایید تا کارایی بهتر و موثرتری داشته باشد .
  • -برای درمان پوست های خشک نیز بی نظیر است .
  • را ازبین می برد .
  • برای رفع خشکی مو نیز می توانید مقداری از روغن جوانه گندم را به شامپوی روزانه تان بیفزایید .

برای نیز بسیار کارآمد جوانه‌ گندم در مرحله‌ای از رشد گندم قرار دارد که نه تنها به صورت خوراکی، بلکه برای درمان پوست و مو نیز فواید بسیاری دارد. جالب است بدانید که جوانه گندم در تولید محصولات بهداشتی و درمانی مو و پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص ماسک جوانه گندم برای لک صورت و پوست مورد تایید بسیاری از کارشناسان و محققان پوست و مو است. در ادامه این مقاله به معرفی و طرز انواع تهیه ماسک پودر جوانه گندم دکتر بیز برای پوست می‌پردازیم تا پوستی شاداب و بدون لک داشته باشید.

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت و از بین بردن لک پوستی اهمیت بسیاری دارد. معمولا از ماسک جوانه گندم برای روشن کردن پوست استفاده می‌کنند. چرا که جوانه گندم سرشار از ترکیبات مغذی برای پوست و مو است. در ادامه مقاله به برخی از خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت می‌پردازیم تا به رفع لک و تیرگی پوستتان کمک کنید.

ترکیبات آنتی‌اکسیدان جوانه گندم برای پوست

جوانه گندم سرشار از ویتامین E است. در واقع ویتامین E کمک بسزایی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مضر پوست می‌کند. در نتیجه ماسک جوانه گندم به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، از بهترین محسوب می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان نگهبان بدن یاد می‌شوند. چرا که آنتی‌اکسیدان جوانه گندم از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آلودگی محافظت می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان جوانه گندم باعث بازسازی و ترمیم پوست آسیب دیده می‌شود.

علاوه بر این، ترکیبات این ماده مانند سرم آنتی‌اکسیدان برای صورت میزان علائم پیری پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در نهایت پوست دچار لک یا تیرگی نمی‌شود. چرا که آنتی‌اکسیدان‌های جوانه گندم به روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

ماسک جوانه گندم برای جوان سازی پوست

ماسک جوانه گندم برای جوان سازی پوست فواید بسیاری به همراه دارد. جوانه گندم حاوی ویتامین E است. این ویتامین به افزایش کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. در واقع کلاژن سازی به فرایند جوان سازی پوست می‌گویند.پس از استفاده از ماسک جوانه گندم، پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

ماسک جوانه گندم برای نرمی پوست

این ویتامین‌ها باعث تغذیه پوست می‌شوند. در نتیجه پوست نرم و لطیف می‌گردد. بنابراین در صورتی که پوست مستعد چین و چروک یا خشک دارید، از خواص ماسک جوانه گندم برای پوست خشک غافل نشوید.

ماسک جوانه گندم برای آبرسانی پوست

هر نوع پوستی نیاز به آبرسانی دارد. چرا که آبرسانی پوست باعث طراوت و جوان ماندن صورت می‌شود. نه تنها ، بلکه ماسک جوانه گندم برای آبرسانی پوست یک انتخاب بسیار مناسب است. چرا که جوانه گندم حاوی اسیدهای چرب مفید است که پوست را آبرسانی می‌کند.

پوست به دلایل گوناگونی دچار لک و تیرگی می‌شود. لک پوست صورت می‌تواند به دلیل تماس نور خورشید با پوست، مصرف برخی از داروها، مصرف برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی، بروز برخی از بیماری و… باشد.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ماسک جوانه گندم برای لک صورت بسیار مفید است. چرا که جوانه گندم به همراه ویتامین‌ها، مواد معدنی و خاصیت آبرسانی، به عمق پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه بافت پوست تغذیه و روشن می‌شود و لک‌‌های پوستی نیز از بین می‌روند. سبوس لاغری دکتر بیز باعث چربی‌سوزی و لاغری در اندام می‌شود.

همچنین این ماسک به از بین رفتن جای زخم و نیز کمک می‌کند. هنگامی که جوش یا آکنه به عمیق پوست نفوذ کنند، ممکن است به لک پوستی یا اسکار تبدیل شوند. در این صورت ماسک جوانه گندم همچون لایه بردار، باعث جوان سازی پوست می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا