درمان سنتی عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن یا واژینیت قارچی یک مشکل رایج در میان زنان است که بیشتر خانم ها در طول زندگی خود آنرا را تجربه کرده اند. شایع‌ترین نشانه‌های این عفونت خارش و سوزش واژن است. در بعضی موارد عفونت ممکن است همراه با درد در هنگام رابطه‌ی جنسی یا قرمزی و تورم بافت و درد هنگام ادرار باشد. همچنین ممکن است ترشحات سفید و غلیظ (پنیری شکل) و یا رقیق و آب مانند نیز دیده شود.

عفونت قارچی | عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژینال عمدتاً در زنان در سنین باروری و در دوران قاعدگی رخ می دهد. در دوران یائسگی در میان زنانی که از هورمون درمانی با استروژن استفاده نمی‌کنند به ندرت دیده می شود و در دختران قبل از شروع قاعدگی بسیار نادر است.ژل شستشوی بانوان رطوبت ناحیه تناسلی را به طور کامل حفظ کرده و هیچ گونه حساسیتی در این ناحیه ایجاد نمی‌کند.

علائم عفونت قارچی واژینال:

  • ترشحات واژن: ترشحات سفیدرنگ از شایع ترین علایم عفونت قارچی است که از ناحیه واژن خارج می‌شود. هم چنین ممکن است به رنگ سبز یا زرد هم باشد. مقدار این ترشحات می‌تواند زیاد یا کم باشد.
  • خارش و سوزش: تورم در ناحیه تناسلی و احساس خارش و سوزش در این ناحیه که ممکن است گاهی شدت سوزش در هنگام رابطه جنسی و ادرار کردن بسیار شدیدتر شود.
  • بوی واژن: موقع عفونت قارچی، ترشحات واژن با بوی نامطبوعی همراه است.

علائم عفونت قارچی واژینال ممکن است به موارد دیگری همچون واژینوز باکتریایی (عفونت باکتریایی واژن)، تریکومونیازیس (یک بیماری مقاربتی) و درماتیت ( تحریک پوست) مشابه باشد و معمولا نمی‌توان تشخیص داد خارش ناشی از قارچ است یا خیر.

  • باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت
  • استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها
  • چاقی
  • استرس
  • دیابت و ضعف سیستم دفاعی بدن
  • مصرف قرص های ضد بارداری
  • وسایل جلوگیری از بارداری
  • لباس زیر نامناسب
  • فعالیت جنسی

از دیگر دلایل ایجاد عفونت قارچی در زنان است.

درمان عفونت قارچی واژینال:

برای تشخیص عفونت واژن، پزشک معاینه‌ای انجام خواهد داد. معاینه‌ی فیزیکی به‌تنهایی، حتی زمانی که توسط یک پزشک انجام ‌شود، برای تشخیص درست یک عفونت قابل‌اعتماد نیست و باید با آزمایش میکروسکوپی ترشحات واژن همراه باشد.

انتخاب نوع درمان به شدت و نوع عفونت وابسته است. درمان ممکن است از طریق قرص خوراکی و داروهای واژینال باشد.

قرص های تجویزی یکی از روش های درمان عفونت واژینال است.

فلوکونازول یکی از داروهایی است که به عنوان یک قرص در دسترس است.

برای تهیه چنین دارویی نیاز به تجویز پزشک ضروری است.

کرم یا قرص واژینال نیز روش دیگر درمان برای عفونت قارچی واژینال است که کرم یا قرص را در هنگام خواب با یک اپلیکاتور داخل واژن قرار می‌دهند. بسته به شدت عفونت درمان از یک تا هفت روز ممکن است ادامه داشته باشد.

تمیز نگه داشتن ناحیه‌ تناسلی‌ ، استفاده از صابون‌ ساده‌ بدون‌ بو ، استفاده از لباس زیر نخی، پرهیز از استفاده خوشبو کننده ها و دستمال توالت معطر، کاهش وزن و کاهش مصرف شیرینی، رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف آنتی بیوتیک ها مگر با تجویز پزشک اقداماتی است که برای پیشگیری از عفونت واژن موثر است.

درمان عفونت قارچی واژن در طب سنتی:

بهترین درمان عفونت های قارچی در طب سنتی استفاده از داروهای گیاهی است که بیشترین تاثیر درمانی و کمترین عوارض جسمی را دارند.

برای درمان عفونت قارچی دستگاه تناسلی می توانید به توصیه های طب سنتی عمل کنید.

طب سنتی معتقد است که درمان عفونت قارچی واژن مقاوم، با سیر ممکن است . از طرفی خوردن خوراکی‌های ضد عفونی‌کننده دیگر مانند پیاز، چای بادرنجبویه، ، همچنین خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه می شود.ماسک کربن برای چی خوبه؟ جوش سرسیاه به عنوان یکی از بارزترین مشکلات پوستی شناخته می شود که خوشبختانه روش های موثری برای درمان آن وجود دارد. یکی از روش ها استفاده از ماسک کربن است.

در طب سنتی دود که به طور ویژه از سوزاندن مدفوع الاغ ماده حاصل می‌شود، به‌علت داشتن خواص ضد قارچی و آنتی‌اکسیدانی در درمان سریع‌تر عفونت قارچی واژن بسیار موثر است. همچنین برای کنترل و پیشگیری از عفونت‌های مکرر نشستن به مدت ۲۰ دقیقه در لگن حاوی محلول نصف استکان سرکه طبیعی و آب در طب سنتی حائز اهمیت می باشد.

از دیگر توصیه های طب سنتی برای از بین بردن عفونت قارچی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارچین و عسل:

برای درمان عفونت قارچی واژن پودر دارچین را با عسل مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی واژن قرار دهید.

ماست :

می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس آنرا بشویید و خشک کنید. ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد.

روغن درخت چای:

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

روش دیگر برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای و استعمال آن روی قسمت مورد نظر است.

روغن نارگیل:

یکی از روش های استفاده از برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی که عفونت پایان یابد تکرار کنید.

پیاز:

برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، بدلیل اینکه گاز پیاز به پوست می رسد ، در نهایت با قارچ مبارزه می کند و موثر است.

درمان عفونت قارچی، دکتر خیر اندیش:

توصیه دکتر خیر اندیش متخصص طب سنتی در درمان عفونت قارچی واژن استفاده از می باشد.

از منظر ایشان ترکیبات ضد باکتری قوی که در عسل وجود دارد، این ماده را به یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده های طبیعی تبدیل کرده است. زمانی که ویروس، باکتری و قارچ وارد بدن می شود، عسل به این ذرات می چسبد، آب موجود در آنها را به خود جذب می کند و سبب از بین رفتن آنها می شود. به این منظور مقداری عسل را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید تا علائم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و بدن را به خوبی بشویید.

درمان عفونت قارچی، دکتر روازاده:

دکتر روازاده متخصص طب سنتی نیز هم نظر با دکتر خیراندیش عسل را درمانی مناسب برای قارچ رحم می دانند و در این باره می فرمایند:

قارچ با روش خوب می‌شود، و عدم مشاهده ترشح دلیل بر پاک‌شدن رحم نمی‌باشد، تزریق عسل را هر ماه سه یا چهار شب انجام دهید، احتمال دارد آلودگی از طرف همسر (مرد) باشد، که توصیه می‌شود زن و مرد از استفاده کنند.کرم ژل ویتابلا پوست صورت را طی روز به طور کامل آبرسانی می کند.

در پایان می توان گفت با رعایت بهداشت و داشتن سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب و همچنین با بکار گیری توصیه های طب سنتی در زندگی خود می توانیم از ابتلا به چنین بیماریهایی جلوگیری کرده و یک زندگی سالم در پیش داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا