انواع ثبت سفارش واردات کالا طبق درخواست متقاضی [6 مورد]

در سامانه ثبتارش شما می توانید خدماتی از قبیل ثبت، پیگیری، ویرایش و پرداخت های الزامی برای واردات کالا را انجام دهید. سامانه جامع تجارت با یک سیستم یکپارچه با نهادهایی از جمله  بانک مرکزی، اداره امور مالیاتی، ارتباط پیدا کرده و همین موضوع می تواند روند برای واردات و پیگیری آن را تسهیل کند. به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان  در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی،  و … می باشد تا را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.

ثبت سفارش | واردات | واردات کالا

واردات کالا بر حسب ثبت سفارش کالا

واردات کالا بدون انتقال ارز بر اساس مصوبات کمسیون تشکیل شده در دفتر ثبت سفارش، کالا های دارای پروانه بهره برداری بر اساس ماده 6 قانون سهولت نوسازی صنایع، برا اساس تایید سازمان سرمایه گذاری و وزارت اقتصاد، کالا های مجاز اعلام شده بر اساس بند 9 ماده 38 قانون نوسازی صنایع کشورواردات با ارز آزادواردات در مقابل صادرات که بر دو نوع قابل واگذاری به یک نفر یا بدون حق واگذاری می باشد.ثبت سفارش کالا بر مبنای روش پرداخت به صورت دیداری، مدت دار و حواله؛ در حوضه بانکی و شامل واردات در قبال صادرات و ثبت بدون انتقال ارز در حوضه غیر بانکی می باشد.

توجه داشته باشید همه فعالیت های سفارشات واردات کالا چه به صورت پرداخت ارز و چه به صورت صادرات در مقابل واردات باید تحت قوانین تجارت ایران انجام گیرد.به این صورت تجارت در بستری قانونمند و با شفافیت بالا رهگیری می شود.در رابطه با سفارشات از روش کارت بازرگانی، می توانید از کارت های بازرگانی تجاری، خدماتی، موردی و تولیدی استفاده کنید. البته در رابطه با دریافت کارت بازرگانی باید بدانید طبق قوانین تجارت ایران افرادی که در دستگاه های دولتی اشتغال دارند، نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند. می توانید از خدمات استفاده کنید.

مراحل ثبت سفارش کالا

هر شخص یا شرکت وارد کننده کالا پس توافق برای واردات کالای مربوطه و عقد قرارداد با شرکت مورد نظر، یک دریافت می کند.این پیش فاکتور که توسط شرکت فروشنده مهر و امضا شده است برای ثبت سفارش واردات کالا در سامانه جامع تجارت برای دریافت کد فیدا لازم و ضروری است. کد فیدا که یک عدد 10 رقمی است، برای استعلام فروشنده کالا و بررسی سوابق آن کاربرد دارد.اطلاعاتی که در پیش فاکتور باید درج شده باشد به قرار زیر است: اطلاعات کامل خریدار و فروشنده_تاریخ صدور پیش فاکتور و مدت اعتبار آن

نحوه ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت ایران یا سامانه ثبت سفارش کالا از طریق آدرس در دسترس عموم قرار دارد، با هدف تسهیل امور بازرگانی تجار و حذف بوروکراسی های معمول شکل گرفت. به این ترتیب سامانه جامع تجارت باعث تسهیل و تسریع در امور اداری بازرگانان و یکپارچه سازی فرآیند های ارتباطی دستگاه های مربوطه در امور بین المللی می شود.سامانه جامع تجارت ایران شامل سامانه جامع انبارها، سامانه شناسه کالا، سامانه سنجش اعتبار، پرتال ارزی و یکپارچه سازی معاملات ارزی نیما، سامانه جامع امور گمرکی و سامانه جامع حمل و نقل می باشد.

هزینه ثبت سفارش کالا:ثبت سفارش کالا یکی از مراحل مشترک در صادرات و واردات انواع کالا به شمار می رود. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که هزینه ثبت سفارش کالا برای تمن انواع کالا یکسان است؟در جواب این سوال باید گفت بله. هزینه ثبت سفارش برای همه کالا ها یکسان  و معادل نیم درصد ارزش کالا است.فرمول محاسبه هزینه ثبت سفارش کالا به شرح زیر است :تعیین مبلغ کارمزد فوق به صورت آنلاین و سامانه ثبتارش انجام می شود. به این صورت که شما پس از مراجعه به سامانه ثبت سفارش کالا مبلغ پرفوما و نرخ تسعیر را را وارد کرده و سیستم به صورت خودکار این مبلغ را برای شما محاسبه میکند و شما آن را به صورت آنلاین پرداخت می کنید.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟ترخیص کالا از گمرک کلیه اقدامات گمرکی است که برای ازاد سازی کالاهای وارداتی یا صادرات , پرداخت و محاسبه عوارض و مالیات, تهیه اسناد و مدارک لازم بصورت فیزیکی یا الکترونیکی, اماده سازی حقوق و سود بازرگانی گفته می شود که معمولا توسط خود صاحبان کالا یا نماینده های حقوقی انها انجام می شود. مراحل ترخیص کالا از گمرک چگونه است؟کسب اطلاعات لازم در فرایند ترخیص کالا برای تمامی بازرگانان امری واجب است. چراکه در صورت عدم آگاهی از قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زیان های مالی زیادی برای شما داشته باشد و کالای شما اگر قاچاق یا غیر قانونی باشد توسط گمرک ثبت و ضبط می‌شود و در نتیجه علاوه در هدر رفتن زمان ، اعتبار شماهم زیر سوال می‌رود.

گمرک رازی در استان آذربایجان غربی و حدود سه ساعت از ارومیه فاصله دارد . در آن سوی مرز گمرک «کاپی کوی» ترکیه قرار گرفته که زیر نظر گمرک «وان» است. گمرکات در دو طرف مرز همکاری خوبی دارند. در این نقطه ی مرزی جمعاً روزانه حدود پنج هزار مسافر ورودی و خروجی تردد می کنند. ترخیص مسافران توسط دو گمرک حتی تا پاسی از شب ادامه دارد. به علت اختلاف ساعت در دو طرف مرز، عملاً فعالیت مرز از ساعت 10:30 صبح شروع می شود. گمرک رازی 60 نفر و گمرک کاپی کوی 40 پرسنل دارد. انتقال مسافر از طریق راه آهن از مرداد ماه سال 94 ازاین مرز توسط مقامات ترکیه متوقف شده و قرار است حدود یک سال دیگر از سر گرفته شود.

پروژه ساختمان سازی گمرک کاپی کوی و منازل مسکونی با بودجه 24 میلیون دلار تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است و در خرداد ماه سال 97 توسط رییس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد. گمرک کاپی کوی مجهز به اسکنر ریلی و سگ موادیاب است. در راستای سیاست چذب جهانگرد، این گمرک در تعطیلات نوروز 96 از مسافران ورودی به آن کشور با شاخه های گل و غذای سبک پذیرایی می کرد. همکاری سازمان های ملی در مرز رازی نسبتاً خوب ارزیابی می شود، اما ساختمان گمرک قدیمی و وضعیت آن در مرز نامناسب است. برای احداث ساختمان جدید گمرک مقامات وزارت راه و شهرسازی کلنگ زنی کرده اند ولی عملیات آن هنوز شروع نشده است.

گمرک سرو در استان اذربایجان غربی و حدود یک ساعت از ارومیه فاصله دارد. در آن سوی مرز گمرک «اسن دره» ترکیه از زیر مجموعه های گمرک «وان» قرار دارد. بنا به اظهار مسیولین، فاصله گمرک اسن دره تا شهر وان سه ساعت است. نزدیک ترین شهر ترکیه به این مرز«یوکسک اووا» به فاصله نیم ساعت قرار گرفته و این شهر فرودگاه داخلی نیز دارد. گمرک اسن دره با ساختمان جدید و مدرن که سال گذشته افتتاح شد مجهز به اسکن کامیونی و چمدانی و سگ موادیاب است. دولت ترکیه برای احداث این ساختمان و منازل مسکونی 20 میلیون دلار هزینه کرده است. مقامات ترکیه در کنار گمرکات مرزی وجود بازارچه مرزی را ضروری نمی دانند. احداث ساختمان جدید گمرک سرو در حال انجام است و نیاز های آن از جمله اسکنر کامیونی در حال تامین و ایکس ری چمدانی و سگ موادیاب تامین شده است.

دکمه بازگشت به بالا