نحوه تعویض سوکت سنسور کیلومتر پیکان

ما در این نوشته می خواهیم راجع به نشانه‌های خرابی و نحوه تعویض سنسور کیلومتر خودرو صحبت کنیم. یکی از قطعات کوچک اما بسیار مهم خودرو یعنی سنسور سرعت یا سنسور شمار می باشد که بودن آن بسیار مهم و ضروری می باشد . یکی از عناصر بسیار مهم در سیستم های موتور امروزی سرعت خودرو است و وظیفه سنجش آن را در خودرو های امروز سنسور سرعت را بر عهده دارد و همچنین آن را کنترل می کند .جهت اطلاعات بیشتر از بست پلاستیکی کلیک کنید.

جای سنسور کیلومتر پیکان وانت | سنسور کیلومتر پیکان انژکتوری | سنسور کیلومتر پیکان کجا قرار دارد

اساس کار این سنسور که بر روی دنده کیلومتر قرار گرفته است از فیزیک و یک اصل به نام اثر هال تشکیل شده است . نحوه عملکرد این سنسور به این صورت می باشد که با چرخش دنده پینیون ، سنسور توسط دنده کیلومتر پالس های به نام ECU ارسال می کند و واحد کنترل مرکز خودرو به کمک این پالس های دریافتی سرعت خودرو را محاسبه می کند .

عمر چقد می باشد و چه زمانی باید آن عوض شود ؟

قبلا که سنسور به هیتر وصل بود ، بعد از یک مسافت طولانی خیلی سریع خراب می شد و باید آن را عوض می کردید ولی امروز این گونه نمی باشد ، عمر سنسور کیلومتر بستگی دارد چگونه رانندگی کنید و چه مسافتی را بروید ، ولی قابل توجه است که اگر مسافت شما بیش از 1000 کیلومتر باشد ، باید آن را عوض کنید و یا در سرعت خود دقت کنید . ولی اگر خیلی زود آن را عوض نکنید ، ماشین شما دچار مشکل خیلی جدی می شود .

اگر موتور ماشین تنظیم نباشد ، باعث خرابی ماشین می شود . این خرابی به اگزوز و همچنین سنسور انتقال داده می شود . یادتان باشد اگر ماشین شما روغن ریزی داشت ، حتما سنسور ماشین خراب شده و باید آن را خیلی زود درست کنید .

نحوه تمیز کردن سنسور کیلومتر

می توان با دیدن فیلم های آموزشی و همچنین پرسیدن از مکانیک می توانید سنسور تمیزکنید و بعد درست و مثل قبل آن را سر جایش قرار دهید . حتما قبل از اینکه آن را از ماشین در بیاورید ، عکس انداخته که بعد از تمیز کردن آن را مانند عکس سر جایش قرار دهید که بعدن ماشین شما دچار نشود . یا می توانید به مکانیکی بروید و از او بخواهید که سنسور شما را تمیز کند .

دکمه بازگشت به بالا