جامعه

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دولت تصویب شود

وزیر بهداشت و رفاه گفت: قانون حق الزحمه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شده و باید به تصویب هیأت وزیران برسد و پیش بینی می شود از سال آینده اجرایی شود و در شورا تصمیم گیری شود. بودجه برای اجرای آن است.”

به گزارش مجله خانواده، دکتر بهرام عین اللهی وی به عنوان یکی از تماشاگران جلسه شورای دولتی شهر نور گفت: ارائه خدمات پزشکی نیازمند منابع مالی پایدار است و دو منبع مالی پایدار وجود دارد. یکی 1% اعتبار مالیات بر ارزش افزوده و دیگری مالیات بر تنباکو.

او اضافه کرد: امسال حدود 170 میلیارد تومان اعتبار معادل 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده در کنگره تصویب شد و سازمان برنامه و بودجه 120 میلیارد تومان تخصیص داده است اما تا امروز تنها 100 میلیارد تومان تخصیص داده شده است. پرداخت شده، 400 میلیارد تومان نیز با خرید واکسن همراه است. ما برای خدمات رسانی به مناطق فقیر و تقویت سیستم شبکه بهداشت و درمان خود به منابع نیاز داریم و امیدواریم بودجه سال آینده مطابق با مصوبات کنگره منابع را تامین کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این کشور به خصوص مازندران تصادفات است. متاسفانه هر ساله به خصوص در نائوروس افراد زیادی در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و تعداد زیادی نیز در تصادفات جان خود را از دست می دهند. مازندران اهل کرونا است. از افراد بیشتری به ویژه مسافران این ایالت تقاضا داریم قوانین رانندگی را رعایت کنند. 99 پایگاه اورژانس جاده ای در مازندران وجود دارد اما باید از تصادفات پیشگیری کرد.

آئینه نورهی گفت: برنامه ریزی دقیقی برای رشد و تقویت مرکز بهداشت مازندران داریم که منابع زیادی در سفر رئیس جمهور به منطقه تامین شده است و مشکل و بررسی میدانی را در جلسه شورای مدیریت محلی گزارش خواهیم کرد. ادامه دارد. بیمارستان شهرداری نور در حال پیری و 60 سال قدمت است. تکمیل بیمارستان جایگزین نور امام خمینی (ره) که با سرعت کم ساخته شده است باید تسریع شود و در حال حاضر حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش وب دا، وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در 1 تا 2 ماه گذشته گفت: مهمترین مرحله رهایی، وجود سواحل تمیز، زیبا، سالم و تمیز است. مردم و مسافران انتظار دارند که ساحل عاری از آوار و مواد غیربهداشتی باشد. این باید توسط ما انجام شود و باید به سواحل تمیز و تمیزی که وزارت بهداشت می خواهد با رئیس جمهور همکاری کند، عادت کنیم. در حال برنامه ریزی برای نظافت ساحل دانشگاه علوم پزشکی مازندران است. گروه های زیست محیطی و شهرداری ها نیز نقش مهمی در برخی از سواحل زباله و آلوده دارند. دفع زباله در دریا کاملا غیرقابل قبول است زیرا باعث آلودگی و بیماری می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا