کیفیت زندگی حاشیه‌نشینان بالا می‌رود؟

کیفیت زندگی

پیش نویس «سند ملی توانمندسازی و ساماندهی روستاهای غیررسمی» که با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی تهیه شده است، با حضور اعضای کمیسیون زیربنا، صنعت و محیط زیست در محل بازآفرینی شهری ایران نیز برگزار می شود. در بررسی شد. جامعه.

به گزارش مجله خانواده، دومین جلسه کمیته کارشناسی کمیته صنعت زیرساخت و محیط زیست برگزار شد و لایحه نهایی تصویب هیئت وزیران (سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سازش‌های غیررسمی) مورد بررسی و تصویب اعضای این کمیته قرار گرفت. انجام داد. ..

در این نشست حبیب کوراسانی معاون بازسازی و بازسازی شرکت در تشریح سند جدید گفت: تفاوت سند جدید با سند قبلی این است که نقش فعال در سکونت گاه غیررسمی جدا دیده می شود و بس. این سند نقش همه سازمان های مسئول و حتی دولتی را مشخص می کند.

حمید رمضانی تهیه کننده این سند با تاکید بر اینکه بسیاری از نهادها مسئولیت ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی را بر عهده دارند، گفت: در اسناد قبلی نقش سازمان ها و نهادها در راهبرد مشخص نبود، مشکل اجرایی است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در اسناد قبلی نادیده گرفته شده بود، عدم توجه به آمایش سرزمین است. سند جدید این نواقص را برطرف کرده و دارای چهار دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور است. ، وزارت کشور، وزارت تعاون. کار و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد و سایر دستگاه های اجرایی موظف به همکاری هستند.

اعضای کمیته پس از قرائت پیش نویس احکام مصوب هیئت وزیران (سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سازش غیررسمی) به بیان نظرات و نظرات خود پرداختند و در نهایت به نتیجه رسیدند.

در این همایش کمال نوذری، مدیر فنی و ناظر اسناد، حمید رمضانی، نماینده پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری دانشگاه جهاد دانشگاهی، وحید سعیدیان، نماینده سازمان برنامه و بودجه، رضا مهدی زاده، نماینده وزارت کشور در این همایش حضور داشتند. کشور نماینده شرکت ملی عبدالرضا هدایت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور لیلی باتمانی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باوش، سازمان اصلاحات شهر تهران محمدرضا ابراهیمی حضور داشتند.

بنابراین طبق آمار بیش از 19 میلیون نفر در کشور در مناطق ناکارآمد زندگی می کنند که از این تعداد 11 میلیون نفر در حاشیه شهر و حدود 8 میلیون نفر با مشکلاتی از جمله فقر و فلاکت شهری در بافت تاریخی ویران کشور زندگی می کنند. آنها با مسکن فیزیکی، زباله، عقب نشینی از سیستم آموزشی و مردم فقیر روبرو هستند.

اولین بار در سال 2002 ویرایش شد “سند ملی توانمندسازی و سازماندهی مصالحه غیررسمی” در دستور کار شرکت بهسازی شهرسازی بود. این سند اولین تجربه یک کشور بود که رویکرد توانمندسازی را با اجماع عمومی دنبال کرد. سپس در سال 1393، 10 سال پس از تصویب سند «حمایت از بهسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری»، «بهسازی، بهسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری»، ماده 16 سند راهبردی ملی را دنبال کنید. برای. سند بازآفرینی پایدار شهری به تصویب هیأت وزیران رسیده است. همچنین دستور تهیه «سند توانمندسازی و ساماندهی ملی» با استناد به بند الف بند الف بند 3 ماده 120 (1396-1400) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران صادر شد. حل و فصل غیررسمی «و تصویب هیأت وزیران. این سند با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه جهاد دانشگاهی تهیه شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا