سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

با این 4 عادت روزانه، سیستم گوارش خود را سالم نگه دارید

 

1- هنگام غذا خوردن صحبت نکنید!

تنها زمانی که برای اولین بار به ایالات متحده آمدم، دیدم که در همه جا در مکان های عمومی – به ویژه در مدارس و آن اردوهای تابستانی که قبلاً برنامه ها را انجام می دادیم – اطلاعیه هایی وجود داشت که در آن راهنمایی می شد اگر کسی غذا را خفه کرد، چه باید کرد. نمی‌توانم بفهمم چرا کسی با غذا خفه می‌شود. می‌توانم بفهمم اگر کسی در استخر غرق شود، زیرا ما مانند ماهی ساخته نشده‌ایم – باید شنا کردن را یاد بگیریم. کسی که به اندازه کافی شنا بلد نیست ممکن است غرق شود، اما چرا مردم با خوردن غذا خفه می شوند؟ دلیل اصلی خفگی آنها این است که هنگام غذا خوردن زیاد صحبت می کنند. ما متوجه چنین چیز ساده ای نیستیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که از غذا لذت ببریم و آرام غذا بخوریم. بهترین جراح لیپوساکشن تهران

وقتی بچه‌ها می‌خواهند غذا بخورند و همزمان صحبت کنند، اولین چیزی که به آنها یاد می‌دهیم این است که “هههه، وقتی در حال غذا خوردن هستید صحبت نکنید.” از آنجا که این سخنرانی باید بیرون بیاید، غذا باید وارد شود – چگونه می توانید هر دو را همزمان انجام دهید؟ وقتی باید حرف بزنم باید چیزی از دهانم بیرون بیاید. اگر مجبور باشم غذا بخورم، باید چیزی وارد شود. بدیهی است که نمی توانم این دو کار را همزمان انجام دهم. اگر این دو کار را همزمان انجام دهم، ممکن است همه چیز به درستی پیش برود.

چه زمانی غذا بخوریم

2- قبل از غذا دو دقیقه صبر کنید

نخوردن زمانی که میل به غذا خوردن دارید، بخشی از سادانا است، به طوری که اجبار برای غذا یا هر چیز دیگری را از بین می برید. غذا یک چیز بسیار اساسی است. بر این اساس، بسیاری از جنبه های دیگر زندگی اجباری می شوند.

ممکن است بسیاری از شما وقتی به آشرام می آیید این شکنجه را متحمل شده باشید: وقت غذا است، واقعا گرسنه هستید و به منطقه غذاخوری می آیید. غذا جلوی شماست، می خواهید آن را بخورید. اما مردم چشمان خود را می بندند و دستان خود را برای دعا جمع می کنند. ایده این است که شما بسیار گرسنه هستید اما دو دقیقه دیگر صبر می کنید. سعی کنید این کار را با هر چیزی که در مورد آن اجبار هستید انجام دهید – فقط دو دقیقه صبر کنید. شما را نمی کشد. شما را بسیار قوی خواهد گذاشت.

گوتاما بودا تا آنجا پیش رفت که گفت: «وقتی بسیار گرسنه هستید و شدیداً به غذا نیاز دارید، اگر غذای خود را به دیگری بدهید، قوی تر خواهید شد.» من آنقدر دور نمی روم. من می گویم، “فقط دو دقیقه صبر کنید” – قطعا شما را قوی تر خواهد کرد.

3- هضم مهم است – با توجه به سن و فعالیت خود غذا بخورید

آنچه شما به عنوان بدن و ذهن خود می نامید، تجمع خاصی از حافظه است. به خاطر همین حافظه است – یا می توان آن را اطلاعات نامید – که این بدن شکل خود را به خود گرفته است. غذایی که می خوریم بسته به این حافظه به بدن تبدیل می شود. فرض کنید من انبه می خورم. انبه وارد من می شود و مرد می شود. اگر زن انبه بخورد همان انبه در او می رود و زن می شود. اگر گاو انبه را بخورد داخل گاو می شود و تبدیل به گاو می شود. چرا این انبه داخل من می شود و مرد می شود و زن یا گاو نمی شود؟ این اساساً به خاطر حافظه است، نوع خاصی از حافظه که در سیستم من وجود دارد.

چرا اگر انبه بخورم یک قسمت آن پوست من می شود و به همان رنگ پوست می رسد؟ شما ناگهان یک تکه انبه رنگ روی دست پیدا نمی کنید. از آنجا که یک ساختار حافظه قوی وجود دارد، هر چه من در آن قرار دهم، حافظه مطمئن می شود که تبدیل به این شخص می شود، نه شخص دیگری.

با افزایش سن، این توانایی بدن برای ادغام غذا شروع به کاهش می‌کند، زیرا حافظه ژنتیکی و حافظه تکاملی شما کمتر می‌توانند هر چیزی را که مصرف می‌کنید تغییر دهند. شما ممکن است سالم باشید و قادر به هضم آنچه می خورید باشید، اما بدن نمی تواند انبه را با همان قدرت به انسان تبدیل کند. هضم اتفاق می افتد، اما تبدیل یک زندگی به زندگی دیگر نیز اتفاق نمی افتد زیرا حافظه ضعیف می شود.

اگر بیش از سی و پنج سال سن دارید – مگر اینکه از نظر جسمی بسیار فعال باشید یا مشکلات پزشکی داشته باشید – دو وعده غذایی در روز قطعا برای شما سالم تر خواهد بود. بدن خود را با این کاهش سرعت تطبیق می دهد، اما اگر در مورد نحوه غذا خوردن و آنچه می خورید آگاه باشید، می توانید آن را معقول تر تنظیم کنید. اگر بیشتر می خورید، سیستم را بی جهت تحت فشار قرار می دهید. شما دیگر به این مقدار غذا نیاز ندارید زیرا رشد عمودی شما کاملاً به پایان رسیده است. اگر کمی احساس گرسنگی یا خستگی می کنید، یک میوه در این بین باید از شما مراقبت کند. اگر بتوانید این را حفظ کنید، خیلی خوب زندگی خواهید کرد. اقتصادی و سازگار با محیط زیست است و شما سالم خواهید بود.

4- دو وعده غذایی در روز و بدون میان وعده!

هنگامی که فرآیند گوارش در کیسه معده اتفاق می افتد، تصفیه بدن در سطح سلولی تقریباً متوقف می شود. بنابراین اگر در طول روز به غذا خوردن ادامه دهید، سلول‌ها ناخالصی‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند که در یک دوره زمانی مشکلات مختلفی ایجاد می‌کند. حتی فرآیند دفع از روده ها به طور موثر اتفاق نمی افتد زیرا مواد زائد به جای یکباره در زمان های مختلف به روده بزرگ می آیند.

اگر روده بزرگ تمیز نیست، شما مشکل را می خواهید. در یوگا می گوییم روده ناپاک و اختلالات روانی مستقیماً به هم مرتبط هستند. اگر روده بزرگ تمیز نباشد، نمی توانید ذهن خود را ثابت نگه دارید.

در سیستم‌های پزشکی سنتی هند مانند آیورودا و سیدا، مهم نیست که بیمار چه بیماری دارد، اولین کاری که او می‌خواهد انجام دهد این است که دستگاه گوارش شما را پاکسازی کند، زیرا بیشتر مشکلات شما ممکن است به دلیل ناپاک بودن روده بزرگ باشد. روشی که مردم امروزه غذا می خورند، تمیز نگه داشتن روده بزرگ یک چالش بزرگ برای آنها خواهد بود. بهترین متخصص تغذیه تهران

اما فرض کنید فقط دو وعده غذایی بزرگ در روز می خورید و هیچ چیز در این بین نمی خورید (مانند ما معمولاً در آشرام) یا اگر بیش از حد فعال هستید ممکن است در این بین یک میوه بخورید، روده بزرگ شما همیشه تمیز می ماند. در سیستم یوگیک، می گوییم بین یک وعده غذایی تا وعده بعدی باید حداقل شش تا هشت ساعت فاصله باشد. اگر این امکان وجود ندارد، حداقل یک فاصله پنج ساعته ضروری است. کمتر از این به این معنی است که شما برای خودتان مشکل ایجاد می کنید.

دکمه بازگشت به بالا