مهمترین عوامل تشدید خشکسالی‌ و کم‌آبی در تایوان

مهمترین عوامل تشدید خشکسالی‌ و کم‌آبی در تایوان

خشکسالی در هر نقطه از جهان ممکن است رخ دهد و از دهه 1880 این پدیده زیانبار زیست محیطی در بسیاری از کشورهای جهان گزارش شده است و کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده و تایوان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش مجله خانواده، داده های ارائه شده توسط یک سازمان غیردولتی بین المللی به نام مرکز نظارت بر مهاجرت داخلی مستقر در ژنو (IDMC) در مجموع 2.4 میلیون رکورد داخلی از خشکسالی بین سال های 2017 تا 2020 ثبت شده است که نشان دهنده مهاجرت است.

این مهاجرت ها عمدتاً در 13 کشور است که بیشتر آنها کشورهای با درآمد کم یا متوسط ​​هستند و از بین رفتن معیشت و تغییرات محیطی ناشی از خشکسالی و کمبود آنها را مجبور به کوچ از روستا به شهر کرده است و مربوط به روستاییان است. که بوده اند. از چمنزار

با این حال، به گفته وب سایت امداد، شواهد کمی از مهاجرت خشکسالی در مناطق غیر روستایی به دلیل از دست دادن معیشت وجود دارد. اما در تایوان، بخشی از خشکسالی صنعت تراشه را تحت تأثیر قرار داده است و سهم بزرگی از بازار جهانی الکترونیک را به خود اختصاص داده است و در نتیجه برخی از کارگران این صنعت به طور غیر مستقیم تحت تأثیر این مشکل زیست محیطی قرار می گیرند.

تایوان با توجه به موقعیت خود باید یکی از مرطوب ترین کشورهای جهان باشد. آب و هوای آن در شمال و مرکز نیمه گرمسیری و در جنوب گرمسیری است. طوفان در تابستان و پاییز با باران های موسمی رایج است. در ایستگاه های مترو و مراکز خرید چتر نصب می شود تا عابران بتوانند در صورت نیاز اجاره کنند، زیرا معمولاً در این مناطق بارانی است.

اما سال گذشته اتفاقی غیرعادی افتاد، طوفان به جزیره نرسید و بارندگی بسیار کم بود.

سال گذشته (2020)، میزان بارندگی کشور کمتر از حد انتظار بود و تایوان با بدترین خشکسالی در 56 سال گذشته مواجه شد، بنابراین بسیاری از مخازن اکنون کمتر از 20 درصد ظرفیت، آب و آب های سطحی دارند. کمتر از 10 درصد.

آب منازل و مشاغل در سه شهرداری از جمله بزرگترین مناطق شهری دو روز در هفته قطع می شود.

خشکسالی و کم آبی نیز کشاورزی کشور را به خطر می اندازد.

کارشناسانی که چندین عامل موثر در افزایش خشکسالی در سال های اخیر را بررسی می کنند، معتقدند که نشت لوله ها نزدیک به 14 درصد از ذخیره آب تایوان را از دست داده است.

جنگل زدایی همچنین خاک را در هنگام بارندگی شستشو می دهد که منجر به رسوب خاک در مخازن می شود و در نتیجه توانایی جمع آوری آب بیشتر در این مخازن برای استفاده در خشکسالی در فصل بارندگی از بین می رود.

این کشور همچنین از دهه 1960 تعداد روزهای بارانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که این بحران را تشدید می کند.

به گفته کارشناسان، دولت تایوان اقداماتی را برای رسیدگی به این مسائل انجام داده است، اما چگونه همه می توانند در همه زمینه ها و موقعیت ها در مصرف آب صرفه جویی کنند، به خصوص که تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش آن شده است، باید در مورد آن فکر کنید. باران خواهد بارید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا