آموزش شیوه های مهربانی در بوستان سعدی

آموزش شیوه های مهربانی در بوستان سعدی

ظاهر و باطن ما ایرانی ها یکی نیست! وقتی همدیگر را ملاقات می کنیم بسیار سرگرم می شویم و به خیرات یکدیگر می رویم ، خداحافظی می کنیم ، خداحافظی می کنیم و چاکریم! اما وقتی با اتومبیل شخصی رانندگی می کنیم ، در خیابان ها و جاده ها رانندگی می کنیم ، خودخواهانه یکدیگر را رانندگی نمی کنیم ، بی هدف زنگ می زنیم و کمی از ماشین خود را در این درگیری وارد جنگ می شویم ، می جنگیم و جلوی جاده ای برای سواران و رهگذران! چه اتفاقی برای ما افتاد که در برف یا باران قدم نگذاشتیم و نتوانستیم از خیابان عبور کنیم؟ اگر ما نسبت به قانونی بودن اموال حساس نیستیم ، چرا خانه ها ، لباس ها و آرایه ها را گران تر نمی کنیم ، برای موفقیت سرگرم نمی کنیم و مشکلات هزاران قربانی درمانده را باز نمی کنیم؟

ما نه تنها کلمات به سبک سدی را صحبت می کردیم ، بلکه یاد این آموزه غیرمعمول حکیمانه را از کودکی به یاد می آوردیم و می بالیدیم که شیرینی آنها در اعتقادات و احساسات ما احساس می شود. و در زبان های مدرن ، ایجاد عبارات سبک و توهین آمیز “مشکلات ، مشکلات خودشان” آسان است. این “کنایه” و نامهربانی در مورد فرزندان ما نیز وجود دارد ، بنابراین در مدرسه ، قلدری و اجبار برخی از کودکان ، دانش آموزان دیگر ، به ویژه کودکان آسیب پذیر ، آرامش و خوشبختی و تحصیل را از بین می برد. انگیزه انجام این کار را از بین ببرید.

اگر امروز برای فرزندان خود گلهای معطر خیرخواهانه و ترحم آمیز شکوفا نکنیم ، در آینده نزدیک بیماری های اجتماعی مانند کودک آزاری ، همسر آزاری ، جنایت ، بزهکاری و قتل از سرزمین و فرهنگ ما خالی خواهد شد. مردم ما را تاریک و سرقت خواهد کرد خوشبختی و سعادت.

یکی از بهترین و متداول ترین روشها برای آموزش فضایل اخلاقی به کودکان بعد از والدین و رفتارهای غیرکلامی آنها ، “قصه گویی” است. خواندن داستانهای جذاب و آموزنده اساس یادگیری و رشد صفات مثبت ، راهی غیرمستقیم و م effectiveثر برای از بین بردن صفات منفی و ناخوشایند است و “درمانی” است. همچنین نامیده می شود. پارک ساردی واقعاً ارزشمندترین ، آموزنده ترین و جذاب ترین کاری است که می تواند برای یادگیری صفات و فضایل اخلاقی مورد استفاده قرار گیرد. فصل 2 این شعر طولانی و ابدی بهترین کتاب درسی آموزش مهربانی برای همه ، به ویژه کودکان و نوجوانان است.

روزی چبری ، دوست ، پیرمرد و بهترین دوست عارف بزرگ هاراژ ، یک کیسه گندم از یک فروشگاه گندم در این شهر خرید تا برای خانواده اش نان بخرد. شبوری آن را حمل کرد و زنان به سمت خانه او در روستایی در نزدیکی شهر رفتند.

چند ساعت بعد ، او خسته از چمدان های سنگین و یک سفر طولانی به خانه رسید. پارچه بزرگی را روی کف اتاق گذاشت و روی آن گندم ریخت تا تازه بماند. چابلیس پس از تخلیه کیسه گندم ، مورچه هایی را دید که از زیر گندم بیرون آمده و به عقب و جلو حرکت می کنند. یک شام کوتاه خورد و روی تخت خسته دراز کشید.

با این حال ، علی با خود زمزمه کرد ، فکر می کرد خوابیدن کار آسانی نیست. “بیرون بردن این مورچه کوچک از خانه من جوانمردانه نیست.

آیا تاکنون سخنان زیبای شاعر بزرگ و حکیم فردوسی را شنیده اید؟

موهای من قاتل است
کسانی که روح و جان شیرینی دارند خوشحال هستند (1331)

درونش سیاه و دلچسب است
کسانی که می خواهند موری تاندل (1332) باشند »

شبوری بلند شد. او لباس پوشید ، مورچه ها را به آرامی برداشت ، آنها را در یک جعبه کوچک قرار داد و شبانه به سمت شهر حرکت کرد. او تا نیمه شب به مغازه گندم فروشی رفت. پس از باز كردن جعبه و ارسال مورچه ها از پایین به فروشگاه ، خدا را شكر كردم و با خونسردی و خونسردی به خانه رفتم.

سدیع شاعر معروف ایران پس از بیان این داستان در فصل دوم دوران باستان ، به ما یادآوری می کند:

در میان جمعیت پراکنده
جمعیت از آن زمان (1329)

با آرامش و مهربانی برای آرامش خاطر و خوشبختی ، افراد مضطرب و نگران را راحت کنید.

*** ***

سلیگمن و پترسون (2004) در مورد عشق و هوش اجتماعی ، توانایی ها و حساسیت و همچنین ویژگی های مطلوب “انسانیت” در کتاب “توانایی شخصیت و ویژگی ها” نوشتند.

“مهربانی توجه مثبت به دیگران است. دلسوزی و همدلی با دیگران و کمک به آنها. به انگیزه های شخصی و سودآور دست یابید ، نه کوتاه مدت یا بلند مدت ، و شهرت اجتماعی کسب کنید. انگیزه ای برای بدست آوردن آن وجود ندارد.” (P 29)

* نگرش و اعتقاد

افراد مهربان نگرشهای زیر را دارند.

* مردم برای من مهم هستند.

* همه انسانها برابر و دارای ارزش یکسانی هستند.

* رفتار خوب با دیگران ، همراه با مهربانی و عشق ، بهترین راه برای زندگی است.

خونگرم بودن ، شاد بودن و دوست داشتن دیگران اعتماد مردم را افزایش می دهد.

* دادن بهتر از گرفتن است.

* این فضیلت ریشه در همه فرهنگ ها و آیین های بشری در سراسر جهان و در طول تاریخ دارد. او دیگران را دوست دارد ، خوش بینی ، احساس مثبت رضایت از زندگی و امید را پرورش می دهد و از عشق و دوستی گرم دیگران لذت می برد.

آموزش سدی و مهربانی

شاعران و نویسندگان ایرانی در کارهای بزرگ خود بیش از آنکه به توضیح روان رنجوری و بیماری بپردازند ، به اصول و آموزه های روانشناسی مثبت توجه دارند.

در همین حال ، در سدیع ، به ویژه در بوستان ، به گفته مرحوم دکتر گلوم حسین یوسف ، پر از نور انسانیت ، از خودگذشتگی ، جوانمردی ، روشنگری و ناامیدی است و بیانگر فضایل و قوای اساسی بشریت است. من هستم. سعدی در فصل 2 پارک احسان را نامگذاری کرد و این صفت بسیار نزدیک به مفهوم مهربانی است. (سپیده دانایی ؛ 34)

وی در 499 شعر و 25 داستان کوتاه و جذاب ، مهربانی ، نحوه بیان ، آن نوع سرنوشت و پاداش های دنیوی و برون دنیایی آنها را به زیبایی به تصویر کشید.

مهرورزی مرز نمی شناسد

سدی می آموزد که همه موجودات غیر سرکوبگر سزاوار عطوفت و مهربانی هستند ، حتی موجودات متدین و مومن ، بی ایمان ، گناهکار و حتی حیوانات.

در داستان اول ، خداوند پیامبر اعظم ابراهیم (علیه السلام) را متهم کرد که میهمان قدیمی خود را پس از فهمیدن اعتقادی به او اخراج نکرد.

مشخصه آن 100 سال زندگی و مرگ است

آیا مدتی از او متنفر بودی؟ !! (1177)

در قسمت 18 ، در یک شب سرد زمستانی ، از آسمان باران آمد ، زمین را طغیان کرد ، و حکام شهرهای بزرگ با زیردستان خود از صحرا عبور کردند. آنها با مردی روبرو شدند که الاغش در گل فرو رفت و زمین و زمان را لعنت کرد. حاکم مقتدر اکنون از او سال کرد. مرد دستگیر شده به جای پاسخ فریاد زد و بدترین سخنان را گفت. همکار گفت: آقا! برای بی ادبی خود سر او را با شمشیر برید. هنگامی که یک فرمانده دلچسب و صبور وضعیت ناگوار مردی را می بیند که تنها وسیله زندگی اش ، گرمای سوزان ، از بین رفته است و خودش رنج می برد ، درمانده است و راهی جز فحش و لعن ندارد. او خشم خود را سرکوب کرد و دستور داد یک مرد با لباس گرم برای دادن پول زیادی به او و یک اسب سالم و چابک.

او یک اسب و یک بز را پوست و پوست کند.

آنلاین در قابیل (1483) چقدر خوب بود؟

مهربانی حیوانات

من داستان شبوری را درباره بازگشت مورچه ها از روستا به یک فروشگاه گندم در شهر برای خواندن شبانه برای جلوگیری از لانه خواندن او خواندم. داستان دیگر این است که مردی که سگی را دید که در صحرا از تشنگی می میرد ، کلاه خود را به روسری بست ، آب چاه را تخلیه کرد و آن را به سگ داد. همچنین داستانی در مورد مرد جوانی وجود داشت که مهربانانه گوسفندان را بسیار مطیعانه سرکوب می کرد و هر کجا که می رفت ، گوسفندان علاقه داشتند بدون اینکه طنابی به گردن او بپیچند ، آن جوان را تعقیب کنند. نمونه های دیگری از دوست داشتن حیوانات نیز وجود دارد.

مهربانانه

فصل 2 پارک بیش از 20 صفحه است و حدود 6000 کلمه دارد ، و سدی نحوه حک کردن یک تصویر زیبا و رنگارنگ را به شرح زیر شرح می دهد.

1-غریبه ها را دعوت کنید.

2-خرید از فروشگاههای کم درآمد.

3-بدهکار را ضمانت کرده و از زندان آزاد کنید.

4-به فقرا بیش از حد قدرت (ایثار) بدهید.

5-به افراد درمانده ای که در گذشته دارای افتخار و منزلت بوده اند احترام و کمک کنید.

6-حتی اگر امدادگر از ضعف خود رنج ببرد ، با برنامه و برنامه ای قربانی را نجات دهید.

7-بدهی بیشتری نسبت به بدهی اصلی پرداخت کنید (با رضایت وی نه مطالبه طلبکار یا اجبار).

8-لطفاً به متقاضیان پاسخ دهید.

9-با گفتار و کردار کسانی که رنج می برند صبور باشید و در برابر آنها واکنش بد نشان می دهید.

10-سایبان و سرپناهی برای گیر کرده بسازید.

از طریق تحقیقات علمی و تجربی ، روانشناسان مثبت دریافتند که ابراز توانایی های شخصیتی یا همان ویژگی های مطلوب ، که زیرمجموعه شش فضیلت انسانی است ، احساسات حسی مانند خوشبختی ، خوش بینی و رضایت از زندگی را افزایش می دهد. اعتماد به نفس ایجاد می کند ، روابط اجتماعی سالم را تقویت می کند و سایر صفات مطلوب را تقویت می کند. سدی همچنین صریحاً به پیامدهای مثبت ایتان اشاره می کند ، ابراز منافع دنیوی شفقت برای جهان بینی توحیدی اصیل و قدرتمند او و همچنین ارزش های مقدس و فرا دنیایی ، همچنین بر این دیدگاه تأکید می کند.

به گفته سدی ، نتایج حساسیت به 5 گروه تقسیم می شود.

1-سلامت روان

نمی خواهم پراکنده شوم

آنچه را که برای خانه پراکنده شده بود ، پراکنده کنید »(1130)

2-بر مشکلات زندگی غلبه کنید

تا آنجا که ممکن است با رحمت بشویید

اگر رحم کنی ، رحم خواهی کرد (1155)

قلب خسته آشفته است

آن روز خسته می شوی مگر اینکه خسته باشی (1139)

در فرمانده مبارک

فروتنی را به خاطر بسپار (1140)

3-دشمن یا دوست دشمن شوید

پوسته دامن ، به لطف آنچه که دید

او به همه خلبانان حمله نمی کند (1348)

4-رفع و درمان مشکلات غیرقابل حل

داستان مرد نابینایی که یک بازمانده درمانده گرفتار خشم مردی خودخواه و مغرور را به خانه خود برد و به گرمی از او استقبال کرد ، روز بعد ناپدید شد.

شبها چند قطره از گل نرگس ریخت

طلوع آفتاب را ببینید و به جهانیان هدیه دهید (1494)

اگر مردی را روی زمین ببوسید

به مردی که به وضوح به شما می آید (1500)

5-مغفرت ، آرامش و نجات خداوند پس از مرگ

شخصی زیر گلها راحت استراحت می کند

او مردم صلح است (1127)

پیامبر خبر داد که او اکنون درگذشته است

قاضی گناه خود را بخشید (1282)

که پروردگار من این بنده را می آمرزد

من وقتی راحت بود با او ملاقات کردم (1583)

یک راهب را از بوسه بگیرید

سدی در کارهای متنوع و متنوع خود اظهار داشت که “بازیگری کار زبانی نیست”.

در فصل 2 باغ ، که به عواطف و لطافت می پردازد ، وی از انسان فصیح و سخنوری که اهل نماز ، روزه و زندگی شبانه بود ، نام می برد. او مرتباً توصیف و دعا می کرد ، اما در حقیقت به جز کارهای خوب ، به کسی نمی رسید. این شاعر مشهور جهان ، مانند حافظ ، لومی ، آتتر و دیگر عرفای پرجنب و جوش ، فقط شعارهای هنری دارد ، زهد نامه را مسخره می کند و ادعاهای مذهبی و بشردوستانه را می خواند. با شخص دعوا کنید.

کرامت جوانمردی است ، نان دادن

مقالات بی فایده طبل های خالی هستند (1348)

شما نباید با همه مهربان باشید

سدی همیشه از انگیزه های ترحم آمیز استفاده می کند و دستور می دهد که شایسته است در هر شرایطی از ما کمک بگیریم ، اما آنها با بصیرت و آینده نگری بندگان خدا را آزار می دهند و این از ظلم به ظالم هشدار می دهد.

من در مورد مردی صحبت می کنم که روی سقف خانه خود یک زنبور عسل لانه کرده است ، اما یک روز او را به راحتی از خانه بیرون نکردند ، زنبور زن را گاز گرفت و صدمه دید. زنی در خوابگاه یک زن را می دود و فریاد می کشد.

خیلی آدم خوبیه

تحمل بدن و افزایش آن

* تعداد شعرهای باغ توسط دکتر غلامحسین یوسفی اصلاح و توسط انتشارات خوارزمی منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا