در طراحی بنر عاشورا چه مواردی را باید رعایت کرد؟

طرح بنر محرم یکی از وسایلی است که برای ایجاد فضای عزاداری و ایام عزاداری و توجه به اهمیت این ماه در جامعه اسلامی استفاده می‌شود. این طرح‌ها با استفاده از رنگ‌های معمولاً سیاه و سفید و ترکیباتی از رنگ‌های تیره‌تر، احساس عزاداری و اندوه را به نمایش می‌گذارند. همچنین، طرح‌های محرم می‌توانند به عنوان یک وسیله بصری و همچنین جلب توجه و افزایش آگاهی درباره معانی و ارزش‌های این ماه مقدس در جامعه مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اهمیت این ماه، ما در ترنج گراف نگاه ویژه‌ای به این مناسبت داشته‌ایم و سعی کرده‌ایم هر ساله جدیدترین و با کیفیت ترین طرح های محرم را در اختیار کاربران قرار دهیم.

طرح بنر محرم

برای دعوت از عموم مردم جهت شرکت در مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری ابا عبدالله غالباً از پوستر و بنر محرم در سطح شهر استفاده می شود. ترنج گراف با کمک طراحان هر ساله جدید ترین‌های طرح لایه باز بنر ماه محرم را طراحی و به سایت اضافه می‌کند. طرح‌ لایه باز محرم شامل طرح بنر اطلاعیه محرم، طرح پوستر خام محرم، طرح بنر پشت منبر محرم، طرح کتیبه محرم، طرح موکب محرم، طرح بنر همایش شیرخوارگان حسینی، طرح ماگ محرم، طرح تی شرت محرم و … می‌باشد.

انواع فایل لایه باز محرم

انواع طرح محرم لایه باز شامل موارد زیر است:

طرح پوستر محرم

پوستر محرم یک نوع بنر است که معمولاً در ماه محرم و ایام عزاداری برای احیا و یادآوری رویدادهای تاریخی مربوط به این ماه استفاده می‌شود. طرح پوسترهای محرم معمولاً شامل تصاویر و نقاشی‌هایی از مناظری مرتبط با رویدادهای عزاداری، شخصیت‌های مذهبی و تاریخی مانند امام حسین (ع) و همراهانش، مراسم عزاداری و غم و اندوه، شعارها و نوشته‌هایی با محتوای اجتماعی و مذهبی و گاهی اوقات حاوی آیات قرآنی و اشعار معروف شعرای معاصر یا قدیمی است. این پوسترها به عنوان یک وسیله بصری و همچنین ارتباطی برای جلب توجه و افزایش آگاهی از این رویدادهای مهم در جامعه اسلامی استفاده می‌شوند.

طرح بنر پیشواز محرم

در کشور عزیز ما ایران، به دلیل اهمیت ماه محرم، معمولا مردم و مکان‌های مذهبی در روزهای قبل از شروع محرم به پیشواز و استقبال ماه محرم می‌روند و خود را برای برپایی مراسم عزاداری و بزرگداشت این واقعه تاریخی آماده می‌کنند. شهرداری هر شهر نیز، فرارسیدن این ماه بزرگ را با استفاده از نصب بنر پیشواز محرم به استقبال محرم می‌رود. بنر پیشواز محرم به بنرهایی اطلاق می‌شود که به منظور اعلام و تبلیغ ماه محرم و ایام عزاداری به کار می‌رود.

طرح بنر و پوستر پیشواز محرم از جمله طرح‌های پرکاربرد پیش از فرا رسیدن محرم است. این بنرها معمولاً شامل تصاویر و متن‌هایی است که در آنها بر روی اهمیت ماه محرم و ایام عزاداری تأکید شده و مردم به شرکت در مراسمات و فعالیت‌های مرتبط با این ماه دعوت می‌شوند.

طرح بنر استقبال از محرم می‌تواند شامل تصاویری از مناظری مرتبط با محرم و عاشورا، شعارها و پیام‌هایی با محتوای اجتماعی و مذهبی، و نمادهایی از عزاداری باشد. این بنرها معمولاً در محل‌های عمومی مانند خیابان‌ها، مساجد، مدارس، حسینیه‌ها و سایر مکان‌های عمومی نصب می‌شوند تا به مردم اعلامیه‌ای از این ماه مقدس و مراسمات مرتبط با آن ارائه دهند و آنها را به شرکت در فعالیت‌ها و عزاداری‌های محرم دعوت کنند. طرح بنر و پوستر استقبال محرم یکی از انواع بنر محرم محسوب می‌شود که به صورت لایه باز در سایت ترنج گراف موجود می‌باشد.

طرح بنر تسلیت محرم

بنر تسلیت محرم می‌تواند برای اعلام تسلیت و همدردی در ماه محرم و به خصوص در روزهای محرم و عاشورا استفاده شود. بنرهای تسلیت محرم می‌توانند برای تزئین مکان‌های مذهبی و عمومی مورد استفاده قرار بگیرند. این بنرها می‌توانند در حسینیه‌ها، مساجد، مدارس، خیابان‌ها و مراکز عزاداری نصب شوند. در طرح لایه باز تسلیت محرم از تصاویر نمادین شهدای کربلا، تصاویر حرم امام حسین، بین الحرمین، عزاداران امام حسین، تایپوگرافی و المان های مربوط به محرم استفاده شده است.

بنر لایه باز تسلیت ماه محرم توسط طراحان حرفه‌ای ترنج گراف طراحی و بر روی سایت قرار داده شده است. همه لایه های طرح لایه باز بنر تسلیت محرم را با توجه به نیاز مشتری قابل ویرایش و تغییر می‌باشد. شما می‌توانید، نمونه‌های مختلف طرح بنر تسلیت محرم را مشاهده و آن را به صورت بنر افقی برای تسلیت ایام محرم و یا بنر تسلیت و عزاداری برای ماه محرم و … استفاده نمایید.

طرح بنر تاسوعا و عاشورا

عزاداری و سوگوار برای امام حسین از روز نخست ماه محرم شروع می شود و در ظهر عاشورا به اوج خود می رسد. که غروب عاشورا با عنوان شام غریبان خاتمه پیدا می کند. طرح بنر تاسوعا عاشورا می‌تواند برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی درباره روز تاسوعا و عاشورا در ماه محرم و همچنین برای دعوت مردم به شرکت در مراسم عزاداری در این روز مورد استفاده قرار بگیرد. بنر تاسوعا و عاشورا می‌تواند برای ایجاد جو عزاداری و سوگواری در سراسر شهر، بخصوص مکان‌های مذهبی نصب شود. با استفاده از طرح لایه باز تاسوعا عاشورا می‌توان به بهترین شکل مراسمات عزاداری در این روز را تبلیغ و جذب مردم به شرکت در آن‌ها داشت.

طرح بنر اطلاع رسانی محرم

برای دعوت از عموم مردم برای شرکت در مراسم محرم و مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین و یارانش غالباً از پوستر و بنر اعلامیه محرم در سطح شهر استفاده می‌شود. طرح لایه باز اطلاعیه محرم و پوستر اطلاع رسانی محرم شامل طرح اطلاع رسانی زمان و مکان برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین می‌باشد. شما کاربران عزیز می‌توانید طرح اطلاعیه خام محرم را که به‌صورت لایه باز روی سایت قرار گرفته است مطابق نیاز خود دانلود و جهت چاپ استفاده نمایید. انواع بنر اطلاعیه محرم شامل موارد زیر است:

  • بنر اطلاعیه روضه محرم
  • بنر اطلاعیه سینه زنی محرم
  • بنر اطلاعیه تعزیه خوانی محرم
  • بنر اطلاعیه زنجیرزنی محرم
  • بنر اطلاعیه نخل گردانی محرم
  • بنراطلاعیه دهه اول، دوم و سوم محرم
  • بنر اطلاعیه نماز ظهر عاشورا
  • بنر اطلاعیه مراسم کاروان نمادین
  • بنر اطلاعیه مراسم شام غریبان

چه تفاوت هایی بین طراحی بنر عاشورا و دیگر بنرها وجود دارد؟

1- بنر مراسم عاشورا بر اساس طرح های خاص طراحی می شود و به نوعی داستان اتفاقات عاشورا را بیان می کند در حالیکه بنرهای تبلیغاتی به جنبه تجاری آن توجه شود

2- بنرهای تبلیغاتی کم حجم و سبک هستند در حالیکه بنرهای عاشورا به دلیل ترکیب متفاوت رنگ و نوشته حجم بیشتری دارند

3- رنگ بندی و تصویر در کنار یکدیگر در طراحی بنر عاشورا قرار دارد. رنگ بندی در طراحی بنر عاشورا نیز روایت کننده داستان واقعه ای است که در کربلا رخ داده است

4- سایز بنرهای عاشورا می تواند به واسطه نوع روایتی که قرار است از واقعه صورت پذیرد متفاوت باشد. انتخاب سایز مناسب برای بنر باعث می شود تا کیفیت تصاویر و رنگ ها بهتر دیده شود.همچنین مطلب و پیام مورد نظر شما به راحتی به نشان داده شود

بنر اطلاع رسانی محرم، بنر محرم جدید

شاید در نگاه اول هیچ تفاوتی در نوع طراحی بنر محرم  نباشد. اما جزئیات بسیار مهمی در این طراحی ها نهفته است که به آن اشاره می کنیم:

نوع طرح

بنرهای مراسم عاشورا از ترکیب عکس،نوشته تشکیل شده است.با توجه به نوع کاربردی که بنر دارد،  اینکه حالت اطلاع رسانی داشته باشد،یا فقط برای بزرگداشت مراسم طراحی صورت گرفته باشد فرق می کند. رنگ ها در طراحی بنر عاشورا و بنر اطلاع رسانی محرم نقش اساسی را دارند برای مثال به چند نمونه از طراحی های صورت گرفته است توجه کنید.

اگر به جزئیات طراحی بنرهای محرم توجه کنید با توجه به نوع بنر رنگ ها نقش های متفاوت دارند. در بنر اطلاع رسانی محرم برای  اجرای مراسم ما از رنگ های سبز برای طراحی قاب دور مشخصات برگزاری مراسم که شامل سخنران، مشخصات مداح و تاریخ و محل برگزاری است استفاده می کنیم، رنگ مشکی در همه بنرهای محرم چه دور کادر استفاده شود و چه به عنوان پس زمینه نشان دهنده شروع  زمان مراسم عزاداری می باشد. رنگ قرمز نشان دهنده مساله شهادت امام حسین(ع) و یارانش می باشد. در طراحی بنر محرم جدید از ترکیب نقاشی های خاص این ایام در قالب یک قاب نیز برای اطلاع رسانی ایام عزاداری محرم استفاده می شود.

بنر محرم لایه باز

بسیاری از سایت های معتبر طراحی بنرهای مذهبی ، طرح بنر محرم را به صورت لایه باز  در سایت خود قرار می دهند و یا اینکه  امکانات  دانلود رایگان طرح لایه باز محرم  را در اختیار شما قرار می دهند. دلیل انجام این کار اینست :

دسترسی علاقمندان به طراحی این نوع بنرها راحتتر باشد و این افراد می توانند از  انواع طراحی های بنر محرم لایه باز  با امکان دانلود رایگان طرح لایه باز محرم  را به دست می آورند و به سلیقه و نیاز خود در بخش هایی که لازم است تغییرات ایجاد کنند.

سلیقه متفاوت افراد در طراحی، گاهی اوقات نیاز به تغییرات جزئی در بخش هایی از بنر لازم می شود و طرح های لایه باز کمک فراوانی به طراحان با سلیقه های  مختلف می کند.

در بسیاری از موارد نوع طراحی انجام شده برای مراسم محرم نیاز به تغییراتی دارد که در صورت لایه باز بودن طراحی امکان تغییرات به شکل دلخواه میسر می باشد

در حقیقت ارائه  بنر محرم لایه باز  امکان طراحی های خلاقانه در این زمینه را افزایش داده است.

طرح لایه باز مذهبی رایگان

طرح لایه باز مذهبی رایگان  این امکان را برای شما به وجود می آورد تا با انواع طراحی های انجام گرفته در این زمینه و نوع استفاده از تصاویر و ترکیب رنگ ها آشنا شوید.استفاده از طرح لایه باز مذهبی رایگان به شما کمک می کند تا اگر تازه کار هستید بدون هزینه  به چگونگی استفاده از عناصر مختلف در طراحی بنر عاشورا توجه بیشتری داشته باشند.

شما با در اختیار داشتن یک طرح لایه باز مذهبی امکان تغییر در لایه های طراحی را بر طبق نظر خود دارید. نتیجه این تغییرات شاید برای تاثیرگذاری بیشتر یا روایت دیگری از واقعه عاشورا انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا