معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: تعداد مسافران سفرهای جادهای از طریق حملونقل عمومی سه درصد کاهش داشت اما تعداد سفرهای ناوگان عمومی سه درصد و تردد اتوبوسها پنج درصد رشد داشت.
به گزارش مجله خانواده، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳، گفت: در سفرهای جادهای از طریق حملونقل عمومی شش میلیون و ۹۳۲ هزار و ۹۶۷ نفر مسافر داشتیم که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشت اما سفرهای ناوگان عمومی با ۷۴۴ هزار و ۷۵۱ سفر، رشد سه درصدی داشت. همچنین برای تردد اتوبوسهایمان رشد پنج درصدی پیشبینی کرده بودیم که توسط بخش خصوصی انجام میشود و در این ایام ۹۵ هزار راننده در قالب ۲۵۰۰ شرکت برای ارائه خدمترسانی حاضر بودند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رشد جابهجاییهای جادهای بهترتیب نسبت به سال گذشته به استانهای فارس با ۱۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۱۳ درصد، لرستان ۸ درصد، هرمزگان ۷ درصد، قزوین و البرز ۶ درصد و اردبیل و یزد ۵ درصد، تعلق میگیرد. میزان مراجعه مردم و تماسهای تلفنی با سامانه ۱۴۱ با برقراری حدود ۵. ۵ میلیون تماس بیش از ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان از تبدیل شدن این مرکز به محلی برای برنامهریزی سفرها دارد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به موضوع خدمات بینراهی، تصریحکرد: بالغ بر هزار واحد مجتمع خدمات رفاهی بینراهی در این ایام، آمادگی خدماترسانی به مسافران را داشتند که در دو مرحله و با بهرهگیری از کارگروهی تخصصی، عملکرد این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.
شهرکی ادامهداد: در حوزه راهداری نیز با بهرهگیری از ظرفیت ۱۰ هزار نفر راهدار در قالب ۸۰۰۰ دستگاه ماشینآلات راهداری و بیش از هزار پایگاه راهداری، خدمات راهداری ارائه شد و ۴۵۸۰ مأموریت در این راستا به انجام رسید و با توجه به بارشهای موجود بیش از ۱۳۹ هزار متر مکعب ریزشبرداری در این ایام صورت گرفت.
وی در ادامه توضیح داد: تمامی ظرفیت موجود از جمله تابلویهای تبلیغاتی در اختیار موضوع ارتقای ایمنی قرار گرفت تا دستگاههای مختلف با توجه به شرایط ماه رمضان بتوانند از این ظرفیت برای اشاعه فرهنگ ایمنی استفادهکنند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: پویش «چشم به راهیم» نیز امسال برگزار شد و مورد استقبال قابل توجهی از سوی مسئولان و مردم قرار گرفت و از ظرفیتهای این پویش استفاده شد تا در مراکزی مشخص، محتوای قابل توجهی که تولید شده بود در اختیار مسافران قرار گیرد و مردم بتوانند از مسیر نیز بهعنوان بخشی از سفر استفادهکنند.
انتهای پیام