در بازار ارز چه می‌گذرد؟

در بازار ارز چه می‌گذرد؟

دو موج موازی در بازار فارکس وجود دارد. یکی در مورد سیستم نیما و دیگری مربوط به کف بازار آزاد ارزها است. آخر هفته گذشته دو موج به هم نزدیک شدند ، اما اختلاف نظرها بین دستگاههای داخل دولت باعث تعادل بازار شد.

به گزارش مجله خانواده ، سروش خسروی در ادامه یادداشت خود در روزنامه همشهری ادامه داد: در موج اول ، کاهش عرضه و افزایش نرخ ارز تا حد فنی 4800 هزار تومان و واردات بدون حواله ارزی است. به دلیل ابهام ، نرخ ارز در بازار آزاد به مرز 17 هزار و 500 تومان رسیده است. این در حالی است که بانک مرکزی طی دو روز گذشته در زمینه شناسایی منبع ارز کالاهای وارداتی در تقاطع استانبول و زیر زامدان موتور محرک کالاهای وارداتی بوده است.

در موج دوم ، قیمت هر سامانه نیما برای هر دلار آمریکا برای اولین بار از 16000 تومان فراتر رفته است. قیمت ارز نیمایی به یکی از مبانی کشف نرخ ارز در بازار آزاد فارکس طی دو سال گذشته تبدیل شده است. تا همین دو روز پیش فاصله بین قیمت دلار در بازار آزاد و نرخ ارز در سامانه نیما کمترین حد ممکن بود. این تنها یک بار در پاییز گذشته اتفاق افتاد و انتظارات بازار ارز واحد را افزایش داد. با این حال ، تحولات اقتصادی و سیاسی آتی از جمله رویداد ماه نوامبر ، ترور سردار سلیمانی ، حمله موشکی ایران به پایگاههای نظامی آمریكا در عراق و فروپاشی نهایی تاج و كاهش فروش نفت ایران ، ، افزایش کسری دولت و سرعت بخشیدن به رشد. میزان نقدینگی همه زمینه ها را فرا گرفته است.

نیما ؛ سیستمی است که در آن کشورهای صادرکننده غیر نفتی ارز حاصل از صادرات خود را تأمین می کنند. واردکنندگان نیز آنها ارز مورد نیاز برای واردات از این سیستم را تأمین می کنند. فراز و نشیب های بسیاری در قیمت ارز NimaSystem به وجود آمده است ، اما بانک های مرکزی به طور کلی به دنبال این بودند که سیگنال های صحیح را به بازار ارز آزاد به هیئت مدیره Nimasystem نشان دهند. مدتهاست که سیستم نیما اصلی ترین بازار معاملاتی فارکس است و نرخ های موجود در آن به طور خودکار بر بازار معاملات خرد ارز در انتهای تقاطع استانبول-زیر زمائیدان تأثیر می گذارد.

قرار است روند کشف نرخ بهره نیما سیستم از شرکت کنندگان در بازار فارکس از افزایش یا کاهش نرخ بهره آگاه کند. قیمت های بالاتر برای این سیستم به طور کلی به معنای بالاتر بودن قیمت بازار آزاد در آینده است. بنابراین ، بانک مرکزی همیشه سعی در حفظ نرخ ارز در دوره های مختلف سامانه نیما با واردات و بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات محصولات غیرنفتی داشت ، اما این بهار بانک مرکزی سعی در جلوگیری از سیاست تجارت خود داشت. .. تا حدودی ، تنظیم نرخ ارز مدیریت شده توسط سیستم نیما باعث می شود ارز برای شروع افزایش قیمت ها در بازار آزاد فارکس و صادرات بیشتر و بازده به موقع ارز فارکس واقعی شود. شما می توانید از ورود هر دو صادرکننده با قیمت های جذاب تر جلوگیری کنید. تشویق صادرات کالا. بدیهی است که این تصمیم. معدود هوادار دولت تحت تأثیر پوپولیستها و نگرشهای سیاسی قرار دارند. به عنوان مثال ، طی چند هفته گذشته ، برخی از سازمان های دولتی و اتحادیه های صنفی ، حتی داغترین رسانه ها ، به دنبال پاک کردن محصولات گمرکی بدون رضایت بانک مرکزی بودند. این مشکلی است که اساساً و بنیادی بر زیرساختهای تعادل بازار ارز به دلیل زلزله زدگی تأثیر گذاشته است و اکنون می توان نتایج را به وضوح در وضعیت فعلی بازار ارز تهران دید.

در شرایط فعلی پریشانی مالی ناشی از تحریم ها و شیوع تاج های ویروس ، خود بزرگراه در حال مسدود شدن جریان فارکس است و شیوه های اخیر برخی آژانس های دولتی برخی مسیرهای فارکس را آشکار کرده است. در بالا بسته است.

اخیراً مرکز تحقیقات پارلمانی و اتاق بازرگانی تهران در دو گزارش تحلیلی جداگانه نسبت به تجارت خارجی ایران هشدار داده اند و این نشان می دهد که ادامه شرایط می تواند مانع ورود ارزهای خارجی شود. لطفاً به طور خاص توجه داشته باشید این اتفاق به دلیل مجازات بالاتر و محدودیت شرکای خارجی در ایران رخ می دهد. در این شرایط ، مجموعه دولت ها و آژانس ها به نظر می رسد که باید از پارتیزدایی دست بکشند. چاره دیگری نیست و بانک مرکزی باید مشتاق اجرای سیاست های مطلوب برای کنترل بازار ارز باشد. در غیر این صورت ، اجرای سیاست های متناقض در زمینه های ارز حاصل از صادرات و ارزهای اختصاص یافته به واردات می تواند تأثیر بسیار بدتری در اقتصاد و منحنی تورم در آینده داشته باشد. به عنوان یک ساعت مچی در بازار ارز ، بانک مرکزی با بازگشت نرخ ارز به کانال های بالاتر و بازگشت ارز از صادرات برای تغذیه سامانه نیما ، تولید کنندگان داخلی را در بازار صادرات و صادر کنندگان فعال تر می کند. به نظر می رسد که سعی در ترغیب کردن دارد این خط مشی پشتیبانی نمی شود. این سیاست صحیح است ، بنابراین با استفاده از این سیاست ممکن است یک پیکان دو نشان را هدف قرار دهد ، بنابراین از یک طرف احتمالاً نرخ ارز در بازار آزاد کنترل می شود و از طرف دیگر نرخ سیستم نیما احتمالاً صادرکننده است. وسوسه انگیزتر برای فعال تر کردن فروشنده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا