سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

فرق لمینت دندان خارجی و ایرانی

همه چیز در مورد برندهای لمینت دندان

در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از روش های زیبایی پرطرفدار و البته کاربردی در دندانپزشکی صحبت کنیم. یکی از روش های زیبایی بوده که به دلیل اثرات بالای آن در رفع نواقص دندانی اخیرا بسیار مورد توجه بوده است. زیبایی دندان تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت صورت و ایجاد لبخند زیبا در افراد دارد. وجود بدفرمی ها در ناحیه دندان سبب می شود تا افراد اعتماد به نفس کافی برای صحبت و ایجاد ارتباطات اجتماعی نداشته باشند. در گذشته به دلیل نبود روش های نوین دندانپزشکی، رفع نواقص و بدفرمی های دندان با مشکل و چالش روبرو بوده است. امروزه با ورود روش های نوینی چون لمینت دندان، دندانپزشکان قادر به رفع بسیاری از مشکلات دندان شده اند. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد این روش زیبایی با جزئیات بیشتری صحبت کنیم، به همین منظور موارد زیر را بررسی خواهیم کرد.

لمینت دندان چیست؟

لمینت در واقع یک لایه و یا قالب از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان ها قرار می گیرد. با وجود اینکه روش های دندانپزشکی بیشتر جنبه درمانی دارند، ولی این روش بیشتر جنبه ی زیبایی داشته و سبب اصلاح فرم دندان ها می شود. لمینت های دندان دارای تنوع زیادی در رنگ و حتی ضخامت هستند که انتخاب نوع آن ها با توجه به نظر پزشک و مشورت با بیمار صورت می گیرد. البته روش انجام کار برای نوع لمینت متفاوت بوده و شیوه انجام آن و مواد مصرفی آن ها متفاوت خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد روش های دیگر

بعد از چه مدت باید لمینت دندان را تغییر داد؟

اینکه بعد از چه مدتی باید لمینت را تغییر دهید و یا به اصطلاح آن را تمدید و یا ترمیم کنید، کاملا وابسته به میزان مراقبت های پس از آن است. رعایت موارد بهداشتی چون مسواک زدن روزانه، استفاده از نخ دندان، پرهیز از خوردن مواد غذایی رنگی مثل چایی و قهوه و پرهیز از خوردن مواد غذایی خیلی سفت که سبب ایجاد شکست در دندان ها می شود. با وجود اینکه رعایت نکات بالا می تواند در افزایش ماندگاری و ثبات رنگ لمینت های دندان اثرگذار باشد، اما توجه به این نکته ضروری است که میزان کیفیت و نوع جنس لمینت استفاده شده تاثیر فراوانی در میزان ماندگاری آن ها خواهد داشت. احتمالا بارها این جمله را از افراد مختلف شنیده باشید که با وجود مراقبت های فراوان باز هم دندان های لمینت آن ها تغییر فرم و یا تغییر رنگ داده است. به همین منظور توجه به جنس و کیفیت لمینت استفاده شده از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

انواع جنس برندهای لمینت دندان در ایران

به طور کلی جنس لمینت ها ممکن است از مواد مختلفی باشد. در ابتدا توضیح کوتاهی در مورد جنس لمینت ها خواهیم داد تا در ادامه بتوانیم در مورد انواع برندهای مختلف لمینت ها صحبت کنیم.

چهار جنس مختلف در ساخت لمینت های دندانپزشکی کاربرد دارد که شامل:

  • سرامیک توده ای: این جنس لمینت دارای زیبایی و جلوه ی بسیار قابل قبولی است در حالی که دوام و ماندگاری زیادی ندارد.
  • سرامیک فشرده: این جنس ضخامت بیشتری دارد در حین اینکه جلوه و زیبایی قابل توجهی ندارد.
  • دی سیلیکات لیتیوم: این جنس لمینت استحکام و دوام بسیار بالایی دارد، برای همین منظور، گزینه ای مناسبی برای افرادی است که در شرایط پر استرس بوده و معمولا دندان قروچه دارند.
  • زیرکونیوم: این جنس دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی است در حین اینکه دارای زیبایی و جلوه منحصر به فردی هم می باشد. این نوع لمینت دارای کاربرد فراوانی در رفع نواقص دندانی چون پر کردن حفره ها و اصلاح بدفرمی ها دارد. شاید مهم ترین مزیت این جنس این باشد که دارای سازگاری بالایی با بدن انسان است و به همین جهت ایجاد بوی نامطبوعی در فضای دهان نمی کند.

.

پس از آشنایی با انواع جنس لمینت ها بهتر است در ادامه توضیحاتی پیرامون انواع برندهای (مارک های) لمینت دندان استفاده شده در ایران صحبت کنیم و ارزانترین و گران ترین آن ها را معرفی کنیم.

  • لمینت ایمپرکس ایمکس: این نوع از لمینت توسط شرکت مشهوری به نام ویوانت ساخته می شود. به دلیل نوع مواد به کار رفته در این لمینت دندان، دارای دوام و استحکام بالایی است. همچنین این برند لمینت کاربرد فراوانی در رفع نواقص دندانی و اصلاح فرم دندان دارد.
  • ونیر لمینت: این نوع لمینت معمولا توسط شرکت مک ساخته می شود. این برند یکی از گرانترین برندهای لمینت بوده و به دلیل خاص بودن آن تنها برای افرادی استفاده می شود که خواستار استفاده از این نوع برند باشند. این برند، یکی از برندهای محبوب و پرکاربرد در بین ستاره های هالیوودی می باشد. شاید مهم ترین مزیت این نوع لمینت شباهت بسیار بالای آن به دندان طبیعی است.
  • لمینت دوراتین: شرکت ویتا یکی از شرکت های مشهور در زمینه ساخت این لمینت است. این لمینت از جنس پرسلین فشرده بوده و در حین اینکه قیمت مناسبی دارد از نظر مقایسه با سایر برندها ارزانترین برند لمینت به حساب می آید،  همچنین دارای استحکام و ماندگاری قابل قبولی است.
  • ونیر سرک: شرکت CEREC که یکی از شرکت های مشهور در زمینه طراحی و ساخت لمینت دندان است، این لمینت را تولید و عرضه می کند. از مزایای بسیار مهم این لمینت آماده سازی سریع آن است که از طریق طراحی سه بعدی در مطب دندانپزشک صورت می گیرد و به همین علت جزء گران ترین برندهای لمینت دندان به حساب می آید.

به طور کلی گرانترین برندهای لمینت دندان را می توان برند ونیر لمینت و ونیر سرک و ارزانترین را لمینت دوراتین نام برد.

استفاده از لمینت دندان یکی از روش های زیبایی پر طرفدار در دندانپزشکی است که در حین اینکه دارای تاثیر فراوانی در ایجاد زیبایی در دندان دارد، همچنین یکی از موثرترین روش ها برای اصلاح بدفرمی و نواقص دندان است. برندهای مختلفی از لمینت امروزه در مطب های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. که هر کدام بسته به جنس مواد به کار رفته دارای دوام و جلوه خااگر‌ شما هم‌ جزء افرادی هستید که از ظاهر دندان های خود راضی نیستید می توانید از روش های جدیدی که وجود دارد استفاده کنید. دندانپزشکان می توانند با استفاده از علم خود و پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی به وجود آمده است دندان هایی زیبا و جذاب را به شما هدیه دهند.

لمینت دندان یکی از آن روش های زیبایی دندان و اصلاح لبخند می باشد که در ایران بسیار پرطرفدار است. متخصصان با بهره بردن از این درمان میتوانند مشکلات ظاهری دندان را برطرف نمایند. همچنین می توانند رنگ دندان ها را تغییر داده و دندان هایی چون مروارید را برای شما بسازند. به عبارت بهتر، داشتن دندان های زیبا، یکدست، سفید و یک لبخند هالیوودی با وجود دیگر یک آرزو و رویا نیست.

روکش دندان نیز یکی دیگر از روش های ترمیم ظاهری و ساختاری دندان است که کاربردهای خود را دارد، اما بین روکش و لمینیت کدام یک روش بهتری است؟ از آنجایی که خدمات دندانپزشکی زیبایی گران هستند، باید بدانید که کدامیک از روش های لمینت و تاج دندان برای شما بهتر است؟ در این مقاله به تفاوت روکش و لمینت دندان می پردازیم و به شما توضیح خواهیم داد که از هر یک از این درمان های زیبایی از کدام روش استفاده می شود؟

انواع لمینت دندان و قیمت | بهترین لمینت دندان در تهران | بهترین نوع لمینت دندان چیست

تفاوت لمینت و روکش دندان

تاج و لمینت دندان هر دو روش های موثری برای اصلاح دندان ها و لبخند می باشد که شباهت های زیادی هم دارند، اما این دو تفاوت های اساسی با هم دارند از جمله:

  • مهم ترین تفاوت لمینت و روکش این است که تاج دندان برای ترمیم دندان هایی که مشکل ساختاری جدی دارند نیز به کار میروند اما لمینت فقط برای رفع ایرادات جزئی تر به کار برده می شوند.
  • لمینت دندان در لابراتوار بر اساس قالب دندان ساخته می شوند و بر روی دندان ها نصب می شوند.
  • در روش لمینت حتما باید یک لایه از مینای دندان تراش بخورد تا بتوان لمینت را نصب کرد، اما در روش روکش، تاج بر روی کل دندان قرار می‌گیرد.
  • روکش دور تا دور دندان را در برمیگیرد در حالی که لمینت فقط لایه بیرونی دندان را می پوشاند.
  • وظیفه روکش ها پوشاندن عیوب ظاهری دندان های تخریب شده می باشد. در این روش احتیاجی به تراش دندان نیست و بر روی همان دندان تخریب شده نصب می شود.
  • از دیگر تفاوت های لمینت و روکش میتوان به جنس این دو روش اشاره کرد. روکش ها از جنس های مختلفی نظیر فلز، سرامیک، رزین و ساخته می شوند در حالی که لمینت دندان عمدتا از جنس پرسلین و سرامیک میباشد.
  • تفاوت دیگر لمینت دندان و روکش در مدت زمان انجام آنهاست. اجرای لمینت دندانی معمولا بیشتر از روکش طول میکشد زیرا یک مرحله اضافه تر به نام تراشیدن مینای دندان دارد و این مرحله، یک جلسه وقت میبرد، در حالی که نصب تاج نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد.
  • این دو روش قیمت های متفاوتی دارند. معمولا هزینه انجام روکش بیشتر از نصب لمینت دندان میباشد، البته تعیین قیمت به فاکتورهای بسیاری از جمله جنس، تخصص دندانپزشک، برند مورد استفاده و بستگی دارد.

تفاوت قیمت لمینت دندان و روکش

مطمئننا یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث تفاوت لمینمت دندان و روکش شده، قیمت آنهاست. هر کدام از این دو روش می توانند هزینه های زیادی داشته باشند. همه این هزینه ها بستگی به محل دندان، اندازه آن و هزینه های دندانپزشک دارد، اما می توان گفت که قیمت نصب روکش بالاتر از است. مهم ترین عاملی که در تعیین قیمت تاج دندان تاثیرگذار است، متریال سازنده آن می باشد، همچنین میزان کاری که دندانپزشک انجام می دهد نیز بر روی قیمت روکش ها تاثیرگذار می باشد. قیمت هر واحد لمینت دندان نیز به فاکتورهای زیادی بستگی دارد

مقایسه مراحل نصب تاج و لمینت دندان

یکی از می توان گفت کل مراحل ساختن و نصب کردن تاج دندان در دو جلسه برای بیمار انجام می‌ گیرد. در جلسه اول دندانپزشک دندان را آماده می کنند و شکل می دهند، سپس بر اساس شکل ظاهری دندان قالب گیری را انجام می دهند و بعد از آن روکش موقت را نصب می کنند.
بعد از ساخت روکش اصلی دندان آن را بر روی دندان بیمار قرار می دهند. البته روکش های یک جلسه ای نیز وجود دارد که دندانپزشک می تواند از آنها نیز استفاده کند.
اما در روش لمینت دندان در ابتدا باید مینای دندان تراشیده شود و سپس قالب گیری انجام شود. بعد از آن قالب های دندان به لابراتوار ارسال می‌شود و لمینت ها ساخته می شوند.

مقاله مرتبط :

فرق لمینت با روکش زیرکونیا

همان طور که پیش تر در این مقاله گفتیم، یکی از موادی که در ساخت تاج دندان مورد استفاده قرار میگیرد، زیرکونیا است. لمینت ها از مواد سرامیکی درست شده اند اما روکش زیرکونیا فلزی بسیار سفت و سخت و به رنگ‌ روشن می‌باشد. این ماده با بافت بدن انسان سازگاری دارد و مقاومت بسیار بالایی نیز دارد.

از زیرکونیا در ساخت ایمپلنت دندان نیز استفاده می شود. روکش دندانی که از زیرکونیا ساخته شده باشد، تنوع رنگ بالایی دارد و میتوان رنگی متناسب با رنگ دندان های طبیعی انتخاب کرد. به دلیل شفافیتی که این روکش دارد حس طبیعی بودن را به فرد می دهد. روکش های معمولی ممکن است بعد از مدتی لثه ها را سیاه کنند اما تاج دندان زیرکونیوم این خاصیت را ندارد. می توان تفاوت عمده روکش زیرکونیا و لمینت دندان را در جنس و مواد تشکیل دهنده آن دانست.

سخن پایانی

لمینت دندان و روکش دو روش رایج و موثر برای ترمیم فرم، اندازه، رنگ و در کل ظاهر دندان ها است. در این مقاله سعی کردیم درباره شباهت ها و تفاوت های لمینت دندان و روکش صحبت کنیم. اگر به هر دلیلی قصد انجام هر کدام از این دو روش را دارید ابتدا باید توسط یک دندانپزشک باتجربه و خبره معاینه شوید. به این صورت می توانید بهترین روش را برای دندان هایتان انتخاب کرده و انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا