اهمیت داستان‌سرایی در پروسه تولید انیمیشن

داستان سرایی یا Story Telling، روند استفاده از حقیقت و روایت برای ارتباط دادن چیزی به مخاطب است. برخی از داستان ها واقعی هستند، و برخی به منظور توضیح بهتر پیام اصلی طراحی شده اند.داستان سرایی  شکلی از هنر است که با گذر زمان در فرهنگ هر جامعه ای نهادینه می شود چرا؟ از آنجا که داستان ها یک زبان جهانی هستند که همه بدون توجه به گویش، شهر، یا میراث آن را می فهمند و درک می کنند.داستان ها تصور و اشتیاق را تحریک می کنند و حس اجتماعی مشترکی بین شنوندگان و گوینده ایجاد می شود.

نکات داستان سرایی در ساخت انیمیشن

گفتن یک داستان مثل نقاشی کردن یک عکس با کلمات است. در حالی که هر کسی می تواند داستانی را تعریف کند، اما تنها افراد خاصی دارای مهار تهای داستان پردازی هستند و می تواند داستان برند سازمان و کسب و کارشان را به گوش دیگران برسانند.هر عضو یک سازمان می تواند داستانی را تعریف کند. اما قبل از اینکه به این مساله برسیم، بیایید در مورد این که چرا در به داستان سرایی نیاز داریم، صحبت کنیم.

 اهمیت داستان سرایی در تولید محتوا

دلایل مختلفی برای گفتن داستان وجود دارد ، برای فروش، سرگرمی، آموزش دادن و خودستایی کردن و به خود بالیدن که در ادامه در موردشان صحبت خواهیم کرد.

یک; یکپارچه کردن خلاصه مفاهیم و ساده سازی پیام های پیچیده

همه ما در درک یک ایده جدید احساس سردرگمی را تجربه کرده ایم. داستان ها در این زمینه به ما کمک می کنند. به مواقعی که داستان ها به درک بهتر یک مفهوم کمک کرده اند فکر کنید. ممکن است یک معلم با استفاده از مثال هایی از زندگی واقعی یک مساله ریاضی را توضیح دهند.

یک خطیب برای درک بهتر خطبه هایش از هنر داستان سرایی استفاده کند. یا یک سخنران از یک مطالعه موردی برای انتقال داده های پیچیده استفاده کند.داستان ها به یکپارچه کردن مفاهیم انتزاعی کمک می کنند و پیام های پیچیده را ساده می کنند.

مثلا اپل را در نظر بگیرید. این کمپانی به جای اتکا به اصطلاحات فنی که تعداد کمی از مشتریان درک می کنند. توانسته است  برای مصرف کنندگان معمولی دقیقا  توضیح دهد که محصولات آن ها چگونه به آنان سود می رساند.

دو; داستان ها مردم را به دور هم جمع می کنند

ما می توانیم بگوییم داستان سرایی یک زبان مشترک در سراسر جهان است. همه ما داستان قهرمان، شکست خوردگان، یا دل شکستگان را شنیده ایم. ما همه احساسات را پردازش می کنیم و می توانیم احساسات خوشحالی، امید، ناامیدی و خشم را به اشتراک بگذاریم. اشتراک گذاری احساسات در یک داستان، حتی متنوع ترین افراد از نظر سلایق و علایق را به یک حس مشترک می رساند.

در دنیایی که به وسیله انبوهی از موارد مختلف تقسیم شده است، داستان ها مردم را گرد هم می آورد و احساس  اجتماعی آنان را تحریک می کنند. علی رغم زبان ، مذهب، اولویت های سیاسی، یا قومیت، داستان ها ما را از طریق احساسی که حس می کنیم و به آن ها پاسخ می دهیم، به هم مرتبط می کنند.

سه; داستان ها انگیزه می بخشند

داستان سرایی باعث می شود برندها شفاف و معتبر  شوند، و به مشتریان کمک می کند که با برند و کارکنان پشت پرده ارتباط برقرار کنند.با تحریک کردن احساسات مردم و نشان دادن خوب و بد داستان می توانید، در خریدارانتان انگیزه ایجاد کنید و در نهایت آنان را وادار به کاری که مورد نظرتان کنید.

داستان ها همچنین وفاداری به برند را ترویج می کنند. روایت یک داستان در رابطه با برند و یا محصول تان نه تنها آن را محدود نمی کند بلکه برای کسب وکارتان بازاریابی می کند. مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش از مراحل تولید انیمیشن سه‌‌بعدی ، متحرک‌سازی است.

چه چیزی باعث می شود که داستان سرایی در بازاریابی محتوایی خوب تلقی شود؟

کلمات “خوب” یا “بد”  به نظر کاربر بستگی دارند. اما چند مولفه وجود دارند که می تواند یک تجربه داستان سرایی عالی، را هم برای خواننده و هم برای گوینده، ایجاد کند.یک داستان خوب از برند شما ………..سرگرم کننده اند، داستان های خوب، خواننده را سرگرم می کند و به ادامه داستان علاقه مند می کند.

آموزشی، داستان های خوب باعث ایجاد حس کنجکاوی در خواننده می شود و به بانک اطلاعاتی خواننده دانشی را می افزایند. جهانی، داستان های خوب به همه خوانندگان مرتبط هستند و به احساسات و تجربیاتی که اغلب مردم متحمل می شوند اشاره می کنند.سازماندهی شده است، داستان های خوب از یک ساختار سازمانی پیروی می کنند که به انتقال پیام اصلی کمک می کند و به خوانندگان کمک می کند آن را درک کنند.

به یاد ماندنی، اگر شما داستان یکسان مانند دیگر بازاریابان تعریف کنید، دلیلی وجود ندارد که مردم شما را به یاد بیاورند. از طریق الهام، رسوایی، یا شوخی، داستان های خوب در ذهن خواننده باقی می ماند.مرتبط بودن، آیا مخاطبین شما می توانند خود را جای راوی قرار دهند و با او همزاد پنداری کنند؟ اگر اینطور است، شما  یک داستان خوب برای خوانندگانتان دارید.

فرمول داستان سرایی در تولید محتوا

بسیاری از افراد محتوای طولانی را همان داستان سرایی می دانند، اما یک داستان به وسیله شمارش کلمه آن تعریف نمی شود.شما می توانید یک پست وبلاگ ۱۰،۰۰۰ کلمه ای داشته باشید، اما بدون داشتن یک شروع مشخص، وسط و پایان، شخصیت های جذاب و یک موضوع فراگیر، تنها یک پست وبلاگ طولانی خواهد بود. نه یک داستان واقعی!!!!!!!

” داستان های واقعی ” بیشتر از پست وبلاگ معمولی هستند، قطعا با هم یکی نیستند.این به معنی کادربندی داستان شما با آغازی روشن، میانه و پایان است. شما همچنین باید عناصر داستان مشترک مانند شخصیت، تعارض، وضوح  را در بر داشته باشید.

یک فرمول ساده برای چرخش همه این عناصر به یک داستان جامع وجود دارد:

  • ابتدا باید یک شخصیت را با مشکلی آشنا کنید که محصول یا سرویس شما حل خواهد کرد. آن مشکل، تعارض است. :
  • وسط باید شامل شخصیتی باشد که راه حل شما را اتخاذ کند. این نقطه اوج داستان شماست.
  • این پایان باید ویژگی سود بردن در استفاده از راه حل را نشان دهد. این تصمیم شماست.

به یاد داشته باشید، این فرمول داستان سرایی به هیچ وجه منحصر به فرد برای گفتن داستان هایی برای اهداف بازاریابی نیست.

عناصر مشترک هر داستان

یک; شخصیت . هر داستان دارای حداقل یک کاراکتر است، و این شخصیت کلید ارتباط مخاطب شما با داستان خواهد بود. این جز پلی است که بین شما، قصه گو و مخاطب قرار می گیرد.اگر مخاطبین شما بتوانند خود را در جای کاراکتر شما قرار دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که به درخواست شما عمل کنند.

دو; تعارض . تعارض که نشان می دهد چگونه شخصیت بر یک چالش غلبه می کند. تعارض در داستان شما احساسات را بر می انگیزد و مخاطب را از طریق تجربیات مرتبط به هم متصل می کند.وقتی داستان می گویید، قدرت در چیزی است که شما انتقال و آموزش می دهید. اگر در داستان تان اختلافی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد یک داستان نیست.

سه; تفکیک پذیری . هر داستان خوب پایانی دارد، اما همیشه مجبور نیستید بهترین باشید. ولی راهکارهایتان در داستان پردازی می بایست جمع بندی شود. متن را حول شخصیت و تعارض ها تهیه کنید و مخاطبین خود را با فراخوانی برای اقدام یک عمل وادارید.حالا که می دانید داستان تان چه چیزی باید داشته باشد، بیایید در مورد این که چطور داستانت بنویسی صحبت کنیم.

 مانند یک روزنامه نگار داستان سرایی کنید!!

روزنامه نگاران معمولا بر روی پنج مولفه تمرکز می کنند تا بتوانند یک موضوع پیچیده بالقوه را در یک داستان قابل هضم تعریف کنند.اکثر روزنامه نگاران می دانند که چطور در زمان کم، سریع یک داستان قابل اعتماد بنویسند که بتوان آن را در ستون های بسیار گران بهای یک روزنامه جا داد.

آنها برای نوشتن از پنج عنصر جهت جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند که اساس هر داستان خبری را تشکیل می دهد:

  • چه کسی …………………………………………….؟
  • چه چیزی ……………………………………………؟
  • چه وقت ……………………………………………..؟
  • کجا …………………………………………………..؟
  • چرا …………………………………………………..؟

با این حال، هنگامی که شما این پنج عنصر را شناسایی می کنید، می توانید از آن ها فراتر از محدوده گزارش خبری کوتاه و غیر شخصی بهره بگیرید و یک روایت قانع کننده را با شروع، وسط و پایان عالی  به عبارت دیگر، یک داستان واقعی داشته باشید.

ما به اثبات رساندیم که   storytelling یا داستان پردازی یک هنر است.مانند هر هنری نیاز  به خلاقیت، دیدگاه و مهارت دارد و همچنین نیاز به تمرین دارد.نقاشان، مجسمه سازان، هنرمندان طراح، و سفالگران همگی در زمان تولید هنر خود، از روند خلاقانه خود پیروی می کنند. خلاقیت به آن ها کمک می کند بدانند که از کجا شروع کنند، چطور چشم انداز خود را توسعه دهند، و چگونه فرایند کاری خود را در طول زمان تکمیل کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا