جشن عبادت۴۰۰دانش‌آموز بیجاری /فرشته‌هایی که به بندگی می‌رسند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در سال‌های اخیر برگزاری جشن عبادت و بندگی در جای جای میهن عزیزمان رنگ و بوی خاصی به خود گرفته است و مراکز فرهنگی و مدارس با اهتمام بیشتری به برگزاری این مراسم می‌پردازند.

جشن عبادت۴۰۰دانش‌آموز بیجاری /فرشته‌هایی که به بندگی می‌رسند

رسیدن به سن بندگی و عبادت برای دانش‌آموزان بسیار شیرین است و جشن تکلیف یکی از لحظات ناب برای کودکان است که تا همیشه در ذهن آن‌ها می‌ماند.

جشن عبادت و بندگی دانش‌آموزان بیجاری با حضور ۴۰۰ فرشته در مسجد جواد الائمه (ع) برگزار شد و در این روز دانش‌آموزان بیجاری به عبادت و بندگی رسیدند.

صدای همهمه و فریاد کودکانه‌شان از سر خوشحالی و رسیدن به سن تکلیف از پشت درهای مسجد شنیده می‌شود، تاج‌های گل به رنگ سرخ و صورتی و سفید و چادرهای سفید گلدارشان خبر از بندگی و عبادت می‌دهد.

جشن عبادت۴۰۰دانش‌آموز بیجاری /فرشته‌هایی که به بندگی می‌رسند

شادی امروز ۹ ساله شده و همزمانی مراسم جشن تکلیف و جشن تولدش را زیباترین روز زندگیش می‌داند، می‌خواهد برای نخستین بار در صحن مسجد نماز بخواند و با خدای خود راز و نیاز کند.

فاطمه گرچه قد کوتاهتری نسبت به دوستانش دارد اما شور و اشتیاقش از ورود به مسجد و رسیدن به جشن عبادت وصف ناشدنی است.

همه دختران و فرشتگان این مجلس با شوق کودکانه‌شان راهی روزهای بندگی و ایمان و عبادت با پروردگار می‌شوند و راه ارتباط و نزدیکی با خدایشان را می‌آموزند.

اینجا زندگی بوی ایمان و بندگی می‌دهد و دل‌های پاک و چهره‌های معصومانه دختران بیجاری روزی معنوی و با نشاط را برای حاضران رقم زده است.

امام جمعه بیجار ظهر چهارشنبه در این آئین معنوی اظهار داشت: سن تکلیف یعنی سنی که خداوند متعال به انسان مکلف مسؤلیت انجام واجبات را می‌دهد و این شروع آزمون بزرگ بندگی است.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی افزود: اینکه دختران زودتر از پسران مکلف می‌شوند نشانه این است که شما دختران زودتر به سن پختگی و فهم مطالب ارزشی می‌رسید پس لازم است قدر این فرصت را بدانید تا همیشه مورد لطف پروردگار باشید.

جشن عبادت۴۰۰دانش‌آموز بیجاری /فرشته‌هایی که به بندگی می‌رسند

وی به اهمیت رعایت حجاب اشاره کرد و ابراز داشت: شما اگر تا کنون به رعایت حجاب چندان توجهی نداشته‌اید بعد از نه سالگی که آغاز تکلیف شما شروع می‌شود و باید با توجه به محرم و نامحرم سعی کنید برای پوشش و حجاب خود الگوی کاملی چون حضرت زهرا سلام الله علیه داشته باشید.

امام جمعه بیجار اضافه کرد: جشن تکلیف جشن مسئولیت پذیری است؛ یعنی شما شایستگی پذیرش عبادت و بندگی خدا را پیدا کردید.

گفتنی است؛ در این مراسم معنوی چند برنامه فرهنگی و هنری توسط دختران دانش‌آموز برگزار شد و دانش‌آموزان اولین نماز جماعت خود را به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین خورشیدی امام جمعه بیجار اقامه کردند.

دکمه بازگشت به بالا