انواع جک هیدرولیک و مکانیک

مکانیزم کار جک هیدرولیکی به این صورت است:

نیرو سبب می‌شود روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ جک هیدرولیکی منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث حرکت پیستون در سیلندر جک هیدرولیکی و بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود.

مکانیزم کار ماشین های جرثقیل , اسانسور های صنعتی کالابر و نفر بر ، بالابر های صنعتی دستگاه پرس گیوتین صنعتی و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

در ساخت جک هیدرولیکی از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ جک هیدرولیک منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.

جهت استعلام قیمت  لطفا بگیرید

نکات حایز اهمیت در ساخت جک هیدرولیک:

1- جنس لوله، میل پیستون، گلوئی، پیستون و ته سیلندر جک صنعتی

2-  ضخامت و قطر میل با توجه به فشار اعمالی به سیلندر  و فشار کاری جک هیدرولیکی

3- محاسبه نیروی کمانش , نیروهای جانبی و نحوه نصب سیلندر انواع جک

4- تعیین نحوه نصب سیلندر  به صورت های مختلف فلنجی، لولائی و ترنیون

5- صافی سطح داخلی لوله و میزان پوشش کرم سخت روی میل جک هیدرولیکی

6- تعداد، سایز و نوع پکینگ ها و ارینگ های پیستون، گلوئی و ته سیلندر

7- جنس و تعداد گاید رینگ ها برای جلوگیری از سایش سیلندر 

8- نوع و نحوه جوشکاری قطعات جهت جلوگیری از تغییر شکل 

9- دقت در نصب پکینگ ها و دقت در تمیز بودن لوله، میل و قطعات جانبی 

10- محاسبه دقیق قطر، طول پیچ ها و تعیین رده مقاومت مکانیکی 

11- نحوه نصب گلوئی و ته سیلندر به صورت جوشی ، پیچی یا رزوه ای

12- تعیین تلرانس های دقیق ساخت و مونتاژ قطعات و زاویه و طول پخه 

13- میزان فشار تست نهائی سیلندر جک هیدرولیک و عملکرد مطلوب آن

14- نحوه تست نشتی داخلی پکینگ ها و گلوئی سیلندر جک هیدرولیکی

15- نحوه تست کشش پیچهای اتصال گلوئی و ته سیلندر

16- هواگیری سیلندر هنگام تست و برگشت سیلندر بدون روغن

17- پوشش نهائی بدنه سیلندر و بسته بندی جهت حمل ایمن 

محاسبه مقدار کار در جک هیدرولیک:

دستگاهی وجود ندارد که بتواند مقدار کار را افزایش دهد. هنگام فروش جک هیدرولیکی سوالاتی از مشتری پرسیده می شود که در محاسبات بسیار مهم است.هر مقدار روغن که از استوانه کوچک جک هیدرولیک خارج شود، همان مقدار وارد استوانه بزرگ جک هیدرولیکی می‌شود. در هر دو استوانه این حجم روغن برابر است با حاصلضرب سطح مقطع استوانه در فاصله‌ای که پیستون جابجا می‌شود. چون این حجمها باهم برابرند، بنابراین:

اگر ماشین جک هیدرولیک صنعتی را بدون اصطکاک در نظر بگیریم داریم:

FlΔSl = FeΔSe

که نشان می‌دهد در حالت ایده‌آل کار خروجی یا مفید با کار ورودی یا داده شده در جک صنعتی برابر است.

فروش جک هیدرولیک آرتی کولیشن دستگاه حفاری قطار شهری TBM:

این جک صنعتی در حفاری تونل‌های (قطار شهری) به دهانه به قطر 9 متر مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بین شیلد میانی و انتهایی تعداد 15 عدد موجود است.
جک صنعتی آرتی کولیشن در هنگامی‌که دستگاه حفاری (TBM) باید قوس و انحرافی را ایجاد کند، جک هیدرولیکی آرتی کولیش به شیلد میانی و انتهایی اجازه انحراف می‌دهد. جک‌ صنعتی آرتی کولیشن در بین جک هیدرولیک تراست جایگذاری شده است.

Technical Specifications
250*324 Ø Cylinder diameter
80 Ø Rod diameter
300 mm displacement
300 bar Work pressure
400 bar Test pressure

فروش جک هیدرولیکی برش بلیت:

این دستگاه برای خط ریخته‌گری CMM استفاده میشود.در این سیستم وظیفه تامین نیروی برشی را بر عهده دارند.

Technical Specifications
320*425 Ø Cylinder diameter
180 Ø Rod diameter
250 mm displacement
300 bar Work pressure
400 bar Test pressure
  • انجام محاسبات مربوط به تعداد و قطر پیچ های فلانچ گلویی و قطر و ضخامت سیلندر و قطر
  • انتخاب آبندهای مناسب با توجه به نوع کاربرد و شرایط کاری 
  • انتخاب مناسب الکترود و نوع فرایند جوشکاری

قیمت جک صنعتی برای این کاربرد به نسبت پائین تر است

فروش جک هیدرولیکی پرس چوب:

فروش جک هیدرولیکی تراست دستگاه حفاری قطار شهری TBM:

این دستگاه برای خط ریخته‌گری CMM استفاده می شود.جک هیدرولیکی در این سیستم وظیفه تامین نیروی برشی را بر عهده دارند.

Technical Specifications
310*400 Ø Cylinder diameter
230 Ø Rod diameter
2000 mm displacement
280 bar Work pressure
350 bar Test pressure

به دلیل آلودگی ها (گل ولای) که باعث خوردگی و خش های سطحی بروی شافت شده است عملیات سنگ زنی، خش گیری، و پوشش کروم سخت بروی شافت  تراست در حین ساخت

به قطر 230 میلیمتر و طول 3 متر انجام شده است.

تغییر مکانیزم گلویی جک (سر سیلندر) به دلیل اینکه مونتاژ و دمونتاژ کردن جک هیدرولیکی به راحتی امکان پذیر باشد گلویی جک هیدرولیکی را از حالت رزوه ای به فلانچی تغییر داده شد.

باز و بسته کردن پیچ آلنی بسیار راحت تر است و باز و بست گلویی رزوه دار با قطر بالا(310 میلیمتر) بسار دشوار است. ونیاز به ابزارهای خاص دارد.قیمت جک صنعتی هیدرولیک و استهلاک ان در دراز مدت به مراتب پائین خواهد امد.

ویژگی‌ مهم جک های تولیدی این مجموعه:

۱. استفاده از آبند های استاندارد و برند های معتبر نظیر NOK (ژاپن) و simrit (آلمان)
۲. استفاده از لوله روکش کروم یا پشت سنگ زده استاندارد 
۳. طراحی هد  برای راحتی در هنگام خرابی لوازم آبندی (پکینگ و…)
۴. طراحی  به روش گلویی آب بند به جای از پیستون آب بند
۵. طراحی حوضچه برگشت روغن هنگام نشتی احتمالی 
۶. استفاده یکی از فیلتر‌‌های مهم امنیتی به نام که دارای گواهینامه استاندارد بین‌المللی معتبر است.

موارد فوق تاثیر مستقیم بر قیمت جک هیدرولیکی و قیمت جک اسانسوری دارد.

سه پارامتر اصلی در هنگام طراحی جک :

1- قطر شافت

یکی از نکات مهم در طراحی جک آسانسوری انتخاب قطر شافت است. اگر این قطر کوچکتر از قطر مجاز انتخاب شود فشار هیدرولیکی سیستم افزایش می‌یابد
که این افزایش فشار  می‌تواند مشکل ساز و خطر افرین باشد همچنین انتخاب قطر کمتر از حد مجاز منجر به کمانش شفت جک اسانسوری می‌شود
که می تواند مشکلات جدی برای انواع جک بوجود آورد.

2- انتخاب لوازم ابندی

در هنگام انتخاب آبندها باید به چهار پارامتر زیر دقت شود :

فشار
سرعت
دما
کورس حرکت جک اسانسوری

دقت شود علاوه بر مدنظر گرفتن این پارامترهای مهم ، باید توجه داشت آبند هایی که در جک اسانسوری استفاده می‌شود براحتی در بازار ایران موجود و در دسترس باشد.
بعضا افراد غیر متخصص از آّبندها و پکینگ‌های غیر استاندارد و تولید کارگاهی استفاده می‌کنند.
استفاده از این نوع پکینگ‌ها در هنگام خرابی احتمالی جک اسانسوری می توانند درد‌‌‌سر‌ساز باشد.
این مورد تاثیر زیادی در قیمت جک هیدرولیکی ندارد اما تاثیر زیادی در کیفیت ان دارد.

در هنگام طراحی لوله سیلندری انتخاب قطر و ضخامت لوله از پارامترهای مهم طراحی می باشد این موارد باید متناسب با نیروی هیدورلیکی و نیروی استاتیکی به جک اسانسوری محاسبه شود تا بتواند تحمل نیروی اعمالی از سوی استراکچر را داشته باشد.
این مورد تاثیر زیادی در قیمت جک اسانسوری خواهد داشت.

شناسنامه جک هیدرولیک آسانسوری

در هنگام تحویل جک هیدرولیک آسانسوری ، فرم شناسنامه محصول که شامل مشخصات , قیمت  ساخته شده توسط این شرکت و همچنین تمامی لوازم استفاده شده با مشخصات فنی و برندها و قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که علاوه بر صحت و سقم لوازم بکار برده شده در صورت بروز خرابی احتمالی لوازم آببند و همچنین تامین لوازم مورد نیاز محصول بعد از اتمام دوره گارانتی توسط مشتریان براحتی بتواند بر اساس مشخصات مندرج شده در شناسنامه تهیه شود.

خدمات و پشتیبانی

هدف ما کمک به شما مدیران فنی است تا با مشاوره های کافی و لازم در هنگام خرید و انتخاب سیستم هیدرولیک بتوانید با توجه به قیمت  بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین مشاوره‌های لازم را در هنگام نصب و راه اندازی سیستم ارائه می‌نمایم. در صورت بروز هرگونه مشکل گروه صنعتی هیدرولیک هنری جوابگوی سوالات شما خواهد بود و در صورتی که تلفنی مشکل برطرف نگردید،کارشناسان شرکت در محل پروژه جهت رفع مشکل حضور می یابند .

بهمراه جک و پاوریونیت آسانسوری ۵ متر شیلنگ دولاسیم به انضمام اتصالات مورد نیاز و شیر ترکیدگی و دفترچه راهنما ارائه می شود.

جک و پاور یونیت به مدتجک های هیدرولیک همه جا در اطراف شما هستند، ممکن است روزانه چندین بار بدون اینکه متوجه شوید، با این سیستم ها برخورد داشته باشید:
بیل مکانیکی، لودر، بلدوزر، کامیون، لیفتراک، تراکتور، سکوهای بارریزی هوایی، تجهیزات استخراج – از جمله مراکز دارای جک هیدرولیک می باشد.

جک هیدرولیک یکی از چهار جز اصلی سیستم هیدرولیک است، در حالی که سیستم هیدرولیکی فناوری است که در آن از مایع، روغن هیدرولیک جهت انتقال انرژی از موتور به محرک استفاده می شود.

سیلندر هیدرولیک بخشی از موتور است.
به زبان ساده، یک محرک هیدرولیکی است که با تبدیل انرژی هیدرولیکی به یک حرکت مکانیکی، حرکت خطی ایجاد می کند.

جک های هیدرولیکی را می توان با یک عضله مقایسه کرد چرا که در یک ابزار سیستم هیدرولیکی، جک ها باعـث ایجاد حرکت می شوند.

در انتقال هیدرولیک، واسط انتقال بصورت مایع (بطور معمول روغن) می باشد، که در این مقاله بصورت کامل بررسی خواهیم کرد.

فرمول محاسباتی

مفهوم اصلی هیدرولیک این است که وقتی واحد قدرت، را می چرخاند:

یک جریان حجمی تشکیل می شود (حجم مایع عبوری از برش متقاطع در واحد زمان که واحد آن در SI برابرs/m3  می باشد).

فشار سیستم های هیدرولیکی توسط بار ناشی از سیلندر یا سوپاپ تعیین می شود و سپس میتوان جریان مایع ناشی از پمپ هیدرولیک را کنترل کرد.

فشار هایی که در هر نقطه بر روی روغن وارد می شود، به طور مساوی بر تمام فضاهای داخلی سیستم هیدرولیک منقل می شود
و تمامی قسمت ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

قانون ذکر شده که مبانی ماشین آلات هیدرولیک نیز می باشد به قانون پاسکال معروف می باشد.
بنابراین ، نیرویی که بر واحد سطح وارد می شود، فشار نام گذاری می شود.

جهت ایجاد ارتباط میان نیرو و فشار، میتوانیم با بررسی حاصل تقسیم نیرو بر سطح، فشار را بدین گونه محاسبه کنیم:

مثال تصویری:
تصویری از یک جک هیدرولیک دو طرفه را مشاهده می کنید.

  • جک هیدرولیک دو طرفه

جک هیدرولیکی یک طرفه یا دو طرفه؟

جک های هیدرولیک در دو نوع یکطرفه و دوطرفه وجود دارند.

همانطور که از نام آنها استنباط می شود، سیلندرهای یک طرفه تنها در یک جهت کار می کنند؛ جک میله توسط نیروی ثقل و یا نیروی برگرداننده فنر به حالت اولیه برمی گردند.

در یک جک تک کاره ممکن است حتی یک پیستون هم وجود نداشته باشد، فقط یک میله پیستون و اثر فشار روغن به ناحیه عرضی میله پیستون وجود دارد که باعث حرکت آن به سمت خارج می شود.

لیفتراک یکی از نمونه هایی است که در آن از جک روغنی هیدرولیکی تک کاره استفاده می شود.
جک هیدرولیک دوطرفه در دو پورت ورود و خروج روغن هیدرولیک می باشند که روغن به جلو و پشت پیستون منتقل می شود و جک کار می کنند.

پیستون محفظه را جدا می کند و هنگامی که فشار روغن روی پیستون تأثیر می گذارد، پیستون میله را حرکت می دهد

در واقع جهت ورود برای تزریق کردن روغن به یک سمت پیستون و جهت خروج برای تخلیه کردن روغن می باشد – اثرات روغن به جلو یا عقب پیستون (تصویر مثال 2)-
به عنوان مثال؛ سیلندرهای دوکاره در بوم های بیل مکانیکی استفاده می شوند. چنگک بیل مکانیکی باید باز و بسته شود و این حرکات به نیروی زیادی احتیاج دارند.

ساختار سیلندر روغنی هیدرولیک دو طرفه را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

  • ساختار سیلندر روغنی هیدرولیک دو طرفه

وظیفه سیل کیت ها این است که روغن را در جای مناسب نگه دارند. چرا که در ماشین آلات راهسازی هیدرولیکی روغن باید در محفظه های مناسب بماند.

انواع مختلفی دارد.
برای مثال؛ فشار روغن باعث حرکت سیل به انتهای شیار می شود و این فشردگی واشرها و یورینگ ها موجب آب بندی سطوح می شود که اینکار از نشتی روغن جلوگیری می کند.
تمامی پنکینگ سیل با همان اصل کار می کنند. واشر ساده ترین عضو مجموعه اورینگ ها و یورینگ ها در یک سیستم جک هیدرولیکی می باشد.
عملکردهای مختلف هیدرولیکی را می توان در جک های هیدرولیکی ادغام کرد. به عنوان مثال ، اجزای هیدرولیکی مانند جریان روغن ، کنترل بار یا فشار را می توان در سیلندر ادغام کرد.

جک پارکینگ یک سیلندر هیدرولیکی تک کاره به همراه سطح پیستون است که فقط می تواند نیروهای فشرده را در یک جهت انبساط دهد.

طراحی بوش سیلندر با یا بدون پیستون داخلی یا پیستون راهنما بستگی به طراحی ماشین آلات دارد.سیلندرهای پیستون به ویژه در صنایعی کاربرد دارد که بصورت رفت و بازگشتی از نیرو استفاده می کنند
مانند؛ دستگاه پرس هیدرولیک، بالابر آکاردئونی یا دستگاه های بالابر استفاده می شود.
جک های روغنی هیدرولیکی با طراحی ساده، ضریب انبساط حجمی پایین و به ویژه راندمان مطلوب مشخص می شوند.

قطر پیستون: تا 100 میلی متر
دامنه دما: از 25- درجه سانتیگراد تا 80+ درجه سانتیگراد
حداکثر فشار عملیاتی: تا 250 بار
حداکثر سرعت: 0.5 متر بر ثانیه
طراحی: به عنوان سیلندر میله ی بست یا استوانه گرد ، با پایه جوش یا پیچ داده می شود.

جک دیفرانسیل

جک های دیفرانسیل معمولاً سیلندرهای هیدرولیکی دوکاره با نیروهای منبسط و کششی متفاوت هستند.
طراحی با یک میله پیستون یک طرفه منجر به دو سطح موثر متفاوت (سطح رینگ و پیستون) و دو سرعت متفاوت می شود.

به دلیل وجود نیروهای فشاری و کششی قابل کنترل ، سیلندرهای دیفرانسیل در مهندسی مکانیک، مهندسی هیدرولیک فولاد و ماشین های متحرک استفاده می شود.

قطر پیستون: تا 180 میلی متر
دامنه دما: از 25- درجه سانتیگراد تا 80+ درجه سانتیگراد
حداکثر فشار عملیاتی: تا 600 بار
حداکثر سرعت: 2.5 متر بر ثانیه
طراحی: به عنوان سیلندر میله ی بست یا استوانه گرد ، با پایه جوش یا پیچ داده می شود.

جک سنکرون

جک های سنکرون نیز جزء سیلندر های هیدرولیک دو کاره (دو طرفه) هستند.
در مقایسه با جک های دیفرانسیلی، این مدل سرعت جمع شدن و کشش یکسانی دارد زیرا در هر دو طرف سطح پیستون دارای میله پیستون می باشد.

با ارسال فرمان کنترلی، میله ها حتی با وجود بار نا مساوی با هم حرکت می کنند.
لازم به ذکر است که حجم روغن هیدرولیک ورودی همیشه یکسان می باشد.

سیلندرهای همزمان به دلیل نیروی متراکم و مقاومت در برابر آب دریا در تکثر زمینه های صنعتی مانند کمپرسی ها ، نیروگاه های هیدرولیک کاربرد دارند.

قطر پیستون: تا 180 میلی متر
دامنه دما: از 25- درجه سانتیگراد تا 80+ درجه سانتیگراد
حداکثر فشار عملیاتی: تا 600 بار
حداکثر سرعت: 2.5 متر بر ثانیه
طراحی: به عنوان سیلندر میله ی بست یا استوانه گرد ، با پایه جوش یا پیچ داده می شود.

جک تلسکوپی

جک های تلسکوپی و سیلندرهای تلسکوپی سنکرون ابعاد کوتاه تری در حالت منقبظ شده نسبت به سیلندرهای یک طرفه دارند.

جک هیدرولیک تلسکوپی با روغن تحت فشار به سمت بالا می رود و با نیروی وزن برمیگردد.
معمولاً طول جمع شده سیلندر حدود 25 تا 50 درصد از طول اولیه سیلندر است.
بسته به فضای نصب، می توانید سیلندر هیدرولیکی تلسکوپی دو ، سه ، چهار یا پنج مرحله ای را انتخاب کنید.

سیلندرهای تلسکوپی یک طرفه یا دو طرفه در سکوهای ساخت آنتن ، مونتاژ و بالابر­ یا در وسایل نقلیه تجاری کاربرد دارند.

قطر پیستون: تا 1.800 میلی متر
دامنه دما: از 30- درجه سانتیگراد تا 90+ درجه سانتیگراد
حداکثر فشار عملیاتی: تا 600 بار
حداکثر سرعت: 2.5 متر بر ثانیه
کورس: از 500 میلی متر تا 6000 میلی متر
تعداد مراحل: 2 الی 5 مرحله
طراحی: به عنوان سیلندر میله ی بست یا استوانه گرد ، با پایه جوش یا پیچ داده می شود.

کاربرد در ماشین آلات راهسازی و معدنی

سیلندر های هیدرولیک در ماشین آلات راهسازی و معدنی استفاده گسترده ای دارند.
به عنوان مثال این قطعه جزء جدایی ناپذیر و به حساب می آید.

در سیستم‌های هیدرولیکی، حرکت سیال هیدرولیک به درون استوانه باعث رفت و برگشت استوانه درون سیلندر می‌شود. در تعریف صنعتی جک هیدرولیک به عنوان یک عملگر خطی هیدرولیکی به منظور ایجاد نیروی خطی و جابه‌جا نمودن بار یا نگه‌داشتن آن سازه مکانیکی در موضع مورد نظر، در سیستم مکانیکی و ماشین‌آلات استفاده می‌شود. جک‌های هیدرولیک انواع مختلفی از جمله و دوطرفه دارند که هر کدام عملکرد مختص به خودشان را دارند.

معرفی انواع جک هیدرولیک؛ از جک  هیدرولیک برقی تا دستی

جک‌های هیدرولیکی انواع مختلفی دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع جک هیدرولیک می‌توان به جک هیدرولیک برقی،‌ دستی، یک طرفه، دوطرفه و همچنین جک هیدرولیک دوسر لولا، جک هیدرولیک گلو فلنچ و جک هیدرولیک فلنچ از ته نام برد.

هرکدام از انواع جک‌ها عملکردی متفاوت با یکدیگر دارند، اما به‌طورکلی یک نحوه عملکرد در جک‌های هیدرولیک وجود دارد که در قسمت بعد به‌طورکامل شرح داده می شود.

آشنایی با نحوه عملکرد جک هیدرولیک

در یک سیستم هیدرولیک پیچیده، پمپ هیدورلیک به عنوان قلب سیستم هیدرولیک به کمک چرخش الکتروموتور، ایجاد جریان (دبی) می‌کند. سیال جاری شده توسط پمپ، به کمک شیرآلات به درون جک هیدرولیک هدایت می‌شود. ورود روغن به سیلندر هیدرولیکی، میله جک هیدرولیک را به بیرون و یا درون سیلندر هدایت می‌کند. هر چه مقدار مقاومت و نیرو، در برابر میل جک بیشتر باشد به همان میزان توان از الکتروموتور بیشتر دریافت می‌شود و جک با قدرت بیشتری به سمت بیرون حرکت می‌کند.

توجه به دو نکته در طراحی و ساخت جک هیدرولیکی ضروری است:

1) سطح مقطع جک

2)آب‌بند بودن تجهیزات داخلی

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و ، یک طرفه،‌ برقی و دستی با شماره تلفن‌های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

محاسبه قدرت جک هیدرولیک چگونه انجام می‌شود؟

قطر داخلی سیلندر جک هیدرولیک، بیانگر قدرت خروجی جک هیدرولیک است. یعنی سطح مقطع یک جک را اگر در فشار ضرب کنیم، قدرت جک بدست میآید.

برای محاسبه قدرت جک‌های هیدرولیکی مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

1) مساحت دایره داخلی را بدست بیاورید ( شعاع*شعاع*3.14 شعاع cm را در نظر بگیرید).

3) عدد حاصل قدرت جک را در واحد کیلوگرم (kg) است. سعی کنید فشار کاری سیستم را به طور متوسط 170 بار ( +30،-30 ) در نظر بگیرید زیرا در این فشار کلیه تجهیزات هیدرولیکی برای راه‌اندازی جک، اعم از پمپ هیدرولیک، شیرآلات کنترلی و اتصالات عملکرد صحیح با راندمان بالایی دارند.

جک هیدرولیک از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

یک جک هیدرولیکی از 8 قطعه اصلی به شرح زیر تشکیل شده  است:

1) سیلندر اصلی جک داخل سنگ خورده

2) میل (شافت) جک با آب‌کاری کروم

3) پیستون داخل سیلندر

4) سیل، پکینگ و اورینگ آب‌بند پیستون داخلی

5) درب ته جک

6) درب گلوی جک

7) سیل، پکینگ و اورینگ آب‌بند درب گلو با میل کروم جک

8) تجهیزات اتصال جک به سیستم مکانیکی

کیفیت در انتخاب هر کدام از قطعات و دقت در ساخت و اسمبل جک هیدرولیک باید لحاظ شود تا ضامن عملکرد و کارایی جک هیدرولیک باشد. نکته بسیار مهم این است که هر چه قطعات باکیفیت‌تر باشد به طور مستقیم در ، دستی،‌ یک طرفه و دوطرفه تاثیر چشمگیری دارد.

نکات اصلی و مهم در انتخاب قطعات جک هیدرولیک

در هنگام سفارش ساخت و خرید جک هیدرولیک به نکته‌های زیر دقت کنید:

1) سیلندر جک به عنوان اصلی‌ترین قطعه جک باید؛ ضخامت (گوشت لوله) کافی برای ماشین‌کاری و تحمل فشار را داشته باشد. داخل سیلندر جک باید کاملا سنگ‌خورده و صیقلی باشد و هیچ‌گونه پستی و بلندی نداشته باشد.

2) ملیه جک هیدرولیک باید با روکش کروم آب‌کاری شده باشد تا به بهترین  شکل با گلو جک آب‌بند باشد و هیچگونه نشتی و فرار روغن در سیستم وجود نداشته باشد.

3) پیستون داخلی باید طبق استاندارد پکینگ و سیل‌های ضد سایش ساخته شود.

4) سیل‌ها و پکینگ روی پیستون باید از جنس ضدسایش با سایز استاندارد و از بهترین کیفیت انتخاب شوند.

5) درب ته جک باید از طریق هم رزوه و هم جوش به سلندر اصلی متصل شود.

6) درب گلوی جک باید مطابق با استاندارد پکینگ گلوی جک و آب‌بند با بدنه سیلندر ساخته شود تا هیچگونه نشتی ایجاد نشود.

7) سیل‌ها و پکینگ روی درب گلوی جک باید از جنس ضدسایش با سایز استاندارد و از بهترین کیفیت انتخاب شوند.

نکات مهم برای سفارش جک هیدرولیک

شما طراح گرامی با محاسبه چند نکته ساده می‌توانید جک مورد نظر خود را سفارش دهید.

  1. ابتدا قدرت مورد نیاز برای سیستم مکانیکی را بدست آورید.
  2. مقدار جابجایی جک شما چند میلیمتر یا سانتیمتر می‌باشد ( به اصطلاح به آن کورس حرکتی جک نیز گفته می‌شود).
  3. نحوه اتصال جک هیدرولیک به سیستم مکانیکی را مشخص کنید.

برای محاسبه دقیقتر کارشناسان ما در مجموعه هیدشاپ آماده پاسخوگویی و راهنمایی شما می‌باشند.

قیمت جک هیدرولیک چقدر است؟

در تعیین قیمت جک هیدرولیک عوامل و معبارهای متعددی از جمله کورس حرکتی (طول)، قطر یا سطح مقطع و نحوه اتصال جک به سیستم هیدرولیکی وابسته است.

ثبت سفارش و خرید جک هیدرولیک در وب سایت تیک دور امکان پذیر شد

بعد از مشخص شدن پارامترهای قدرت جک، کورس حرکتی جک و نحوه نصب می‌توانید اقدام به سفارش جک نمایید. قیمت جک هیدرولیک نیز وابسته به این سه آیتم می‌باشد. کلیه جک های ساخته شده در مجموعه هیدشاپ گارانتی و ضمانت ساخت معتبر دارند. جک‌ها قبل از تحویل و در کارگاه هیدشاپ تست فشار و حرکتی می‌شوند. با توجه به اینکه کلیه قطعات جک هیدرولیکی باید ساخته شود. ساخت جک نیازمند زمان تحویل می‌باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا