چگونه اس ام اس تخفیف بفرستیم؟ {جذب مشتری فوری}

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی + نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار

در ادامه برای اینکه مشاغل مختلف بتوانند نمونه متن پیامک اطلاع رسانی خود را به راحتی بنویسند و تمام نکات آن را رعایت کنند، چند نمونه برای ایده گرفتن در نظر گرفته‌ایم. این نمونه‌ها را به تفکیک هر صنفی که تبلیغات پیامکی می‌تواند برایشان کارآمد و مؤثر باشد، آورده‌ایم. برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از پنل اس ام اس ویژه رستوران‌ها، فست‌فودها و بیرون‌برها زمان عاملی است که در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد.

بهتر است در ساعاتی قبل از نهار و شام پیامک را ارسال کنید؛ مثلا برای نهار ساعات 11 تا 12 و برای شام 7 تا 8 زمان مناسبی است. روزهای مهم مثل بلک‌فرایدی، یلدا، نوروز و حتی حراج‌های لحظه آخری و پایان فصل، فرصت‌های خوبی هستند تا با یک متن اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار مشتریان خود را جذب کنید. البته اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر باشید مخاطبان هدف خود را به‌درستی بر اساس سن و جنسیت انتخاب کنید.

متن تبلیغاتی شما برای پیامک ارسالی بهتر است شخصی‌سازی‌شده باشد. با این کار مخاطب شما اطمینان حاصل می‌کند که برای شما اهمیت دارد و رابطه نزدیکی با آژانس شما پیدا می‌کند. مخاطب اگر قبلا از خدمات شما استفاده کرده است به او یادآوری کنید و او را به سایتی هدایت کنید که از خدمات جدید شما دیدن کند. در صورت امکان برای مخاطبان باسابقه خود تخفیف ارائه دهید. رعایت این نکات و نوشتن متنی متمایز به شما کمک می‌کند بیشترین مشتریان را به سمت خود بکشانید.

با توجه به اینکه تعداد آرایشگاه و سالن‌های زیبایی در سطح شهر روزبه‌روز در حال افزایش است، شما باید متن پیامک تبلیغاتی متمایزی ارسال کنید که خدمات و پیام آرایشگاه شما را در ذهن مشتری ماندگار کند. انتخاب شعار تبلیغاتی ویژه خود و ذکر آن در متن sms باعث می‌شود بیشتر در خاطر مشتری بمانید. همچنین بهتر است پیامک‌های خود را با تفکیک جنسیت ارسال کنید.

متن تبلیغاتی‌ای که در باید در نظر بگیرید می‌تواند شامل نظرسنجی‌ها، اطلاع‌رسانی از روز و ساعت برگزاری کلاس‌ها یا همایش و سمینار و همچنین تخفیف‌های ویژه‌ای باشد که می‌خواهید ارائه دهید. برای آشنایی بیشتر با نحوهٔ تبلیغات دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، مقالهٔ «۱۳ روش + ۱۵ نمونه متن تبلیغ کلاس‌های آموزشی» را مطالعه کنید.

شعب بیمه‌ها با نمایندگی در مناطق مختلف، برای بازاریابی دفتر خود به صورت مجزا می‌توانند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند. برای شناساندن خدمات بیمه و آگاهی دادن به مشتری، همچنین شناساندن دفتر بیمه و ترغیب مشتری برای مراجعه به آن، متن اس ام اس می‌تواند بسیار موثر باشد. این نکته را در نظر بگیرید که از آنجایی‌ که افراد نزدیک‌ترین بیمه به محل کار یا محل زندگی را انتخاب می‌کنند پس با هدف قرار دادن افراد منطقه‌ای خاص، بهتر می‌توانید جذب مشتری داشته باشید.

متن پیامک تبلیغاتی ارسالی شما می‌تواند شامل تخفیف‌ها و استفاده از خدمات ویژه شما باشد. همچنین با ارسال پیامک برای اطلاع‌رسانی به بیمار جهت ویزیت، می‌توانید علاوه بر یادآوری به او، حس اعتماد ایجاد کنید. چیزی که افراد بیشتر تمایل دارند در پیامک‌های تبلیغاتی ارسال‌شده از سمت بانک‌ها ببینند، پیشنهاد‌ها و تسهیلات و امکانات خدمات بانکی شماست. چون مخاطبان شما عام هستند سعی کنید تا جای ممکن این پیام‌ها را ساده و به دور از کلمات تخصصی در حوزه خود، ارسال کنید.

توجه: در بخش کامنت‌ها، چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای مختلف نوشته‌ایم. حتماً به این بخش مراجعه کنید تا بیش از ۳۰ نمونهٔ دیگر را هم بخوانید.

 برای مشتریان پیامک هدفمند ارسال کنید

تصور کنید اس ام اسی که در مقدمه مقاله ذکر شد، برای‌ شما ارسال شود. به احتمال زیاد پیام را باز کرده و می‌خوانید. شاید قبلاً یک روز تعطیل نیاز ضروری به خرید لباسی داشتید ولی چون مغازه‌ها بسته بودند، نتوانستید لباس مورد نیاز را بخرید. حالا پیامی دریافت کردید که نوشته در روزهای تعطیل هم باز هستند. به یاد روزی می‌افتید که نیاز به لباس داشتید، ولی مغازه‌ها بسته بودند. پس پیام برای شما هدفمند ارسال شده و احساس نیاز را هم برطرف می‌کند. پس پیام‌های که با خلاقیت نوشته می‌شوند یا به نیاز مشتری جواب می‌دهند باعث جذب مشتری بیشتری می‌شوند.

پیامک تخفیف در شبکه‌های اجتماعی مفید است؟

تصویر کنید پیام باز بودن مغازه‌ که در اول مطلب گفته شد، را با طراحی بسیار جذاب یا با فیلمی سرگرم کننده در صفحات اینستاگرام می‌دید با در تلگرام یکی از دوستان برای شما ارسال می‌کرد. چند درصد احتمال داشت به پیام توجه کنید؟ قاعدتاً درصد توجه در شبکه‌های اجتماعی به دلیل حجم زیاد تبلیغات پُرسروصدا نسبت به پیامک خیلی کمتر است.

چگونه با پنل پیامکی اس ام اس تخفیف بفرستیم؟

خب تا اینجا تقریباً با اهمیت ارسال پیام و دیده شدن توسط کاربر آشنا شدید. حالا برویم سراغ ارسال پیام با سامانه پیامکی برای مشتری، همین ابتدا بگوییم که اگر در کسب‌وکار خود نیاز به ارسال پیام زیاد ندارید و در سال فقط چندبار اس ام اس انبوه ارسال می‌کنید (بیش از ۱۰۰ هزار پیامک) پیشنهاد می‌کنیم با تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اما اگر کسب‌وکار شما نیاز به ارسال پیام انبوه به دفعات دارد پیشنهاد می‌کنیم حتما مناسب نیازتان را تهیه تا در هزینه‌های تبلیغاتی‌ صرفه‌جویی کنید.

فرض کنید شما صاحب سایتی هستید که فروش میوه آنلاین دارید. از قبل بانک شماره‌ همراه از مشتریان‌تان دارید و حالا می‌خواهید پیامک تخفیف را برای همه مشتریان ارسال کنید. با استفاده از سامانه آموت به‌راحتی پیام را برای مشتریان زیادی بفرستید. با توجه به اینکه ما شماره تلفن تعداد کمی از مشتریان را داریم. چگونه اس ام اس تخفیف برای مشتریان زیادی در سطح شهر بفرستم؟

ارسال تخفیف با پیام کوتاه (انبوه)

همانطور که از اسم انبوه هم مشخص است پیامک انبوه یعنی ارسال پیام به تعداد زیاد، مثلاً برای ۱۰۰۰۰۰ نفر به صورت هم‌زمان پیام ارسال کنید. با روش‌های مختلفی می‌توانید پیام به کاربر یا مشتری ارسال کنید. برای فرستادن پیام انبوه در پنل‌های پیامکی روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب ارسال پیام انبوه را بر اساس پنل آموت توضیح می‌دهیم، وارد پنل کاربری‌تان شوید تا همراه با این مطلب با روش‌های مختلف فرستادن پیام در آموت آشنا شوید.

روش اول: چگونه برای شهر یا استان‌های مختلف اس ام اس تخفیف بفرستیم؟

در پنل کاربری  امکان ارسال اس ام اس گروهی با سیم کارت و نیز ارسال اس ام اس تخفیف بر اساس شهر یا استانی خاص وجود دارد. به این معنا که مثلاً شما صاحب کسب‌وکاری در استان آذربایجان شرقی و شهر شبستر هستید و قصد دارید برای کاربران شهر پیام تخفیف محصول یا خدمات ارسال کنید. کافی است وارد پنل کاربری شوید متن پیام را بنویسید و از قسمت شماره‌ها، استان آذربایجان شرقی را پیدا کنید. سپس شهر شبستر را انتخاب و گزینه شماره‌های دائمی یا اعتباری را تیک بزنید و پیام‌ را ارسال کنید.

مثال گفته شده فقط برای یک منطقه جغرافیایی بود شما با استفاده از پنل آموت می‌توانید برای هر استان، شهر یا حتی محله‌ای خاص پیامک تخفیف ارسال کنید.

روش دوم: ارسال پیامک براساس کدپستی

روش دوم برای شهرهای بزرگ که مناطق پستی مختلف دارند بسیار کاربردی است. خب حالا چطور می‌توان بر اساس کدپستی پیام ارسال کرد؟

این دفعه فرض کنید صاحب کفش فروشی در شهر مشهد هستید و برای مشتریان‌ ۳۰ درصد تخفیف به مناسبت شب یلدا در نظر گرفتید. کافیست در پنل کاربری روی ارسال پیام با کدپستی کلیک کرده و متن پیام را بنویسید. سپس کدپستی منطقه موردنظر را وارد و پیام را ارسال کنید.

البته می‌توانید پیام را براساس تصادفی یا ترتیبی بودن تنظیم کنید. تصادفی یعنی به هر شماره‌ای به صورت تصادفی ارسال شود. ترتیبی نیز یعنی شما انتخاب کنید مثلاً در نوبت اول تا شماره ۵۰۰۰ پیام ارسال شود و برای نوبت دوم از شماره ۵۰۰۱ شروع شود.

همچنین می‌توانید گزارش ارسال پیام‌ها را به صورت فایل از پنل دریافت کنید و بررسی‌های لازم را در خصوص ارسال شدن یا نشدن پیام انجام دهید.

روش سوم: چگونه برای محله و بر اساس نقشه اس ام اس تخفیف بفرستیم؟

فرستادن پیام براساس محله و نقشه هم روشی بسیار کاربردی است. با استفاده از روش سوم از روی نقشه کلانشهرهای ایران، محله مورد نظر را پیدا و پیام ارسال ‌کنید. برای اینکه ارسال بر اساس نقشه را بهتر درک کنید، اجازه دهید با همان مثالی که در روش دوم گفتیم ادامه دهیم. این‌بار فرض کنید مغازه کفش فروشی شما در شهر مشهد و در محدوده بلوار فرامرز عباسی است. در نظر دارید برای مخاطبان همین منطقه پیامک تخفیف ۳۰ درصدی به مناسبت شب یلدا ارسال کنید، ولی شماره کدپستی منطقه را ندارید. نگران نباشید زیرا با استفاده از امکان پیامپ (ارسال براساس نقشه) آموت به‌راحتی پیام‌ ارسال می‌شود.

از قسمت بالای صفحه آموت، روی گزینه پیامپ کلیک کنید. در صفحه باز شده نقشه‌ شهر تهران را مشاهده می‌کنید. برای انتخاب نقشه شهر مشهد ابتدا باید از کادر بالای نقشه که روی شهر تهران قرار داده شده است، شهر مشهد را انتخاب کنید.

سپس نقشه را بزرگ و بلوار فرامرز عباسی پیدا کنید. به محض کلیک روی محدوده کادری برای‌تان نمایش داده می‌شود که شامل کدپستی، شماره‌های همراه اول و شماره‌های ایرانسل است. روی هر کدام که خواستید کلیک و اس ام اس تخفیفی ارسال کنید.

در قسمت پیامپ سامانه آموت، نقشه حدود ۲۰ کلانشهر ایران وجود دارد که می‌توانید برای فرستادن پیام استفاده کنید.

روش چهارم: ارسال پیام بر اساس مشاغل و اصناف

در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، مخاطبان‌ مربوط به شغل خود را دارید. مثلاً اگر شرکت دارویی دارید مخاطب هدف شما پزشکان، متخصصان، چشم‌پزشکان، دندان‌پزشکان و … هستند. اگر شما تخفیفی برای روز پزشک در نظر گرفته باشید، برای فرستادن اس ام اس تخفیف به مشاغل گفته شده نیاز به شماره موبایل دارید.

با استفاده از سامانه آموت به بانک مشاغل و اصناف در سراسر کشور دسترسی دارید و می‌توانید پیام را به مخاطبان هدف‌تان به تفکیک شغلی که دارند، اس ام اس ارسال کنید. مثلاً برای بانک شماره پزشکان متخصص جدا و برای بانک شماره دندان‌پزشکان پیام جداگانه ارسال کنید.

اصول نوشتن متن اس ام اس تبلیغاتی

قبل از بررسی ۱۶ نمونه متن پیامک تبلیغاتی، بیایید با هم اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی موثر را بررسی کنیم:

1-  متناسب با مخاطب هدف خود بنویسید

اگرچه ارسال پیامک ساده‌ترین راه ارتباطی شما با مخاطبانتان است؛ اما اگر به افراد اشتباهی که در زمره‌ی بازار هدف شما نیستند پیامی ارسال کنید، همان عاملی می‌شوید که افراد را مجبور به غیرفعال کردن سرویس پیامک‌های تبلیغاتی خود می‌کند؛ بنابراین انتخاب هوشمندانه جامعه هدف از مهم‌ترین اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است. شما با تجزیه‌وتحلیل آمارهایی از مشتریان مثل سابقه خرید و اطلاعات مبتنی بر مکان و جنسیت به‌راحتی می‌توانید مخاطبان موردنظر خود را بشناسید و متن تبلیغاتی خود را نیز متناسب با آن‌ها شخصی‌سازی کنید. به‌عنوان‌مثال ارسال تبلیغات لوازم‌آرایشی یا لوازم آشپزخانه برای آقایان مناسب نیست و باعث می‌شود نیمی از تلاش‌های شما هدر رود.

2- با کلمات جذاب شروع کنید

برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن می‌تواند شروع جذابی باشد مثلا دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصا برای تبریک‌های مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که می‌خواهید مخاطب به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. همین‌طور شعار تبلیغاتی برند خود نیز می‌تواند شروع خوبی باشد.

3- متن خود را مختصر و کوتاه نگه دارید

سعی کنید با حداقل کلمات و به‌صورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا 70 کاراکتر (20 کلمه) می‌توانید برای استفاده از تمام حروف، علامت‌ها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه کردن مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمی‌گردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.

4- کلمات اصلی را در متن پیامک متمایز کنید

همیشه در هر متنی یک سری کلمات از بقیه مهم‌ترند. در متن پیامکی که می‌خواهید ارسال کنید ببینید چه کلماتی را باید به مخاطب تأکید کنید و می‌خواهید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. آن‌ها را با قرار دادن علامت‌هایی مثل * یا «» از بقیه متن متمایز کنید.

5- حس ضرورت را در پیام خود بگنجانید

این خصلت همه ماست که وقتی حالا حالاها فرصت انجام کاری را داشته باشیم، آن را مدام به تأخیر می‌اندازیم. پس باید در متن پیامک تبلیغاتی سعی کنید آفرها، تخفیف‌ها و هر ارزش‌افزوده‌ای را که برای افراد در نظر می‌گیرید در بازه زمانی محدودی باشد تا واکنش بیشتری نسبت به پیام دریافت شده داشته باشند.

6- متن خود را شفاف و واضح بنویسید

در نوشتن متن پیام از کلمات تخصصی که دچار سردرگمی افراد شود خودداری کنید مگر اینکه مخاطبانتان در حیطه کسب‌وکار شما باشند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیام واضح و روشن است و به زبان ساده نوشته شده است. از اختصارات و شکلک‌های زیاد خودداری کنید. همچنین متن خود را چک کنید که غلط املایی نداشته باشد تا مخاطب منظور شما را دقیق متوجه شود.

7-ارائه‌ی پیشنهادهای جذاب فراموش نشود

وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال می‌کنید جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث می‌شود افراد توجه چندانی به آن نکنند؛ ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی که می‌توانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید باشد، مخاطب را درگیر می‌کند. این نوع پیام‌ها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.

8- خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید

خلاقیت همان عنصری است که شما را از بقیه متمایز می‌کند و بیشتر جلوی چشم مخاطب پررنگ می‌شوید. از کلماتی استفاده کنید که تأثیر چشمگیری بر مخاطب شما بگذارد.  سعی کنید پیامک‌های ارسالی‌تان جهت ایجاد اعتماد مشتریان، متناسب با الگوی رفتاری آن‌ها شخصی‌سازی شود. گاهی حتی می‌توانید موارد سرگرمی مثل بازی، متن‌های تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه را نیز به متن‌های خود اضافه کنید.

9- مشخصات خود را در متن پیامک قرار دهید

قرار دادن آدرس وب‌سایت یا لینک پیج اینستاگرام، شماره تماس و قرار دادن آدرس (اگر مکان فیزیکی دارید و می‌توانند افراد به شما مراجعه کنند) همه می‌توانند دسترسی افراد به شما را آسان‌تر کنند و اعتبار بیشتری به برند شما بیفزایند.  شما می‌توانید از پنل پیامکی یکتانت برای تبلیغات پیامکی استفاده کنید. برای این کار، ابتدا پس از شارژ اکانت خود، می‌توانید با ساخت کمپین پیامکی،  پیامک‌های خود را بدون نیاز به خرید خط اختصاصی، به ۳ طریق هدفمند ارسال کنید:

  • ارسال بر اساس محل زندگی مخاطب
  • ویژگی‌های رفتاری و علایق مخاطب هدف
  • شغل مخاطب

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، حتماً برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی خود به نکاتی که در این مقاله گفتیم، توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا