عمومیکسب و کار برتر

بهترین برنامه های اسکنر موبایل

بهترین اسکنر موبایل اندروید و آیفون

برنامه‌های ، این روزها توجه کاربران زیادی را به‌خود جلب کرده‌اند؛ چراکه به‌راحتی و در کمترین زمان می‌توانند، با فرمت دلخواه، از اسناد خود نسخه دیجیتالی تهیه و آن‌ها را در رایانه ذخیره کنند. تنوع این برنامه‌ها بسیار زیاد است؛ تعداد زیادی از آن‌ها باید خریداری شوند و تعدادی نیز کیفیت لازم را ارائه نمی‌دهند. برای دانلود بهترین برنامه‌های اسکنر موبایل معرفی شده در این مطلب توصیه می شود که اگر گوشی یا تبلت اپل دارید از طریق App Store و اگر گوشی و تبلت اندرویدی دارید از طریق Play Store اقدام کنید. در ادامه، به معرفی 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن اسکنر موبایل و آیفون در سال 2023 پرداخته‌ایم.

اسکنر موبایل CamScanner

یکی از برنامه های فوق العاده  اسکنر اداری سرعت بالا موجود در سیستم عامل‌های تلفن همراه CamScanner است. این برنامه به شما امکان می‌دهد رسیدها، یادداشت‌ها، کارت‌های ویزیت و سایر اسناد، از جمله بحث‌های تخته سفید را اسکن کنید.CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن‌های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر شما برای ظاهر واضح‌تر است.

برنامه اسکن عکس با حجم کم | برنامه اسکن عکس برای اندروید | بهترین برنامه اسکن عکس اندروید

ویژگی های بیشتر این برنامه شامل گزینه‌های اشتراک گذاری از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل PDF، Word، JPEG یا TXT است. ویرایش پیشرفته آن برای حاشیه نویسی، حفاظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی کلیدواژه است. همچنین مجموعه ای از ابزارهای داخلی مانند مبدل PDF به Word، تبدیل PDF به اکسل، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این اپلیکیشن آسان برای استفاده به عنوان دستیار دیجیتالی تمام وقت شناخته شده است، زیرا کار کاغذ را بسیار ساده می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، حتی می توانید آن را ویرایش کنید یا امضای دیجیتالی را به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن اسکنر انجام می دهد، توانایی شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، شما به راحتی می توانید تعداد موجود در کادر را بشمارید و در زمان شما صرفه جویی زیادی می کند.

علاوه بر این، می‌توانید شناسه‌های مهم را دیجیتالی کنید و با استفاده از رمز عبور یا تأیید چهره، آنها را با خیال راحت قفل کنید تا امکان سوء استفاده از آنها وجود نداشته باشد. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متنی را از تصویر مطابق انتخاب خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آن را کپی کنید. علاوه بر این، می توان با اسکن سوالات و اسکن آن در وب، مسائل ریاضی و مسائل دیگر را حل کرد.

از معایب برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود از آن است که اجازه تعداد مشخصی اسکن را در یک شبانه‌روز به شما می‌دهد و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.

اسکنر موبایل Microsoft Office lens

Microsoft Office lens، این برنامه اسکنر موبایل شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی است که به شما در تهیه یک نسخه دیجیتال از مدارک فیزیکی کمک خواهد کرد. قابلیت OCR این برنامه، فرصتی را فراهم می‌کند تا به‌راحتی تصاویر و اسناد اسکن‌شده خود را جستجو و ویرایش کنید. رسید‌های کوچک، کارت‌های ویزیت‌، یادداشت‌ها و حتی وایت‌بردها، به‌راحتی توسط این برنامه اسکن می‌شوند.

امکان انجام تنظیمات برش، اصلاح و تنظیمات رنگ‌ها، میزان تابش نور و حاشیه‌نویسی، از قابلیت‌های دیگر Microsoft Office lens هستند. شما با این برنامه می‌توانید اسناد و تصاویر خود را در One Note و One Drive و در فرمت‌های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید؛ البته بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم آن‌ها در گالری نیز وجود دارد و درواقع می‌توانید سند اسکن‌شده خود را در بیش‌از یک فرمت و در فضا‌های مختلف، داشته باشید.

گاهی کیفیت پایین‌تر اسناد اسکن‌شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه‌ها و همچنین مشکلاتی در اشتراک‌گذاری فایل‌ها، به‌عنوان معایب این برنامه از سوی کاربرهای آن اعلام شده‌‌اند.

اسکنر موبایل Adobe scan

برنامه Adobe scan، از بهترین‌ برنامه‌های اسکنر موبایل برای سیستم‌عامل اندروید به‌حساب می‌آید. رابط کاربری ساده و کاربرپسند، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برنامه است. کافی است دوربین گوشی خود را به‌سمت یادداشت‌ها، فرم‌ها، رسیدها و هر سندی که قصد تهیه نسخه دیجیتال از آن را دارید، بگیرید تا سند شما به‌صورت خودکار شناسایی و اسکن شود.

قابلیت‌هایی همچون برش، چرخش و تنظیم رنگ‌ها، مرتب‌سازی صفحه‌ها و ویرایش و جستجو، با وجود فناوری OCR، به شما در تهیه یک فایل باکیفیت کمک می‌کنند. امکان اشتراک‌گذاری فایل شما در ایمیل و فضاهای ابری هم توسط برنامه Adobe scan فراهم است.

بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی دیگر مانند: ترکیب فایل‌ها، تبدیل فرمت PDF به word و PowerPoint، ایمنی رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل‌ها و حدود 20 گیگابایت فضای ابری جهت ذخیره‌سازی نیز در این برنامه وجود دارند؛ اما این ویژگی‌ها، در صورت تهیه نسخه پریمیوم آن برای شما قابل‌استفاده خواهد بود و این موضوع را می‌توان از بزرگ‌ترین معایب این برنامه دانست.

اسکنر موبایل Genius scan

برنامه Genius scan، از بهترین برنامه‌های اسکنر موبایل اندروید و آیفون است که تشخیص اسناد در آن، به‌صورت خودکار و سریع انجام می‌شود و این موضوع، به‌راحتی استفاده از آن توسط کاربران منجر شده است. قابلیت اسکن انبوه در این برنامه وجود دارد و درصورتی‌که نیاز به اسکن اسناد طولانی با تعداد صفحه‌های زیاد دارید، برای شما بسیار مناسب است.

برش خودکار و دقیق، صفحه هوشمند برای تصویر پرسپکتیو، بهبود تصویر، اشتراک‌گذاری از طریق ایمیل و رسانه‌های اجتماعی و ساماندهی اسناد، از جمله امکانات فوق‌العاده کاربردی این برنامه هستند؛ همچنین امکان ویراش اسناد مانند: گزینه حذف سایه‌ها، اعمال فیلتر، اسکن دسته‌ای و ایجاد PDFهای چندصفحه‌ای نیز در اختیار شما قرار دارد.

از معایب این برنامه می‌توان به پایین‌تر بودن کیفیت اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای PDF و پولی‌بودن شرایط ادغام با سرویس‌های ابری مانند Dropbox و Google Drive اشاره کرد.

برنامه اسکن عکس با حجم کم | برنامه اسکن عکس برای اندروید | بهترین برنامه اسکن عکس اندروید

اسکنر موبایل SwiftScan

برای یک اسکنر اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت اسکن کنید. اسکن ها را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از قابلیت OCR جستجو کنید.

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، موارد را ویرایش و حاشیه نویسی کنید، و تصاویر را با رنگ و فیلترها بهبود بخشید. می توانید با انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist ارتباط برقرار کنید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

اسکنر موبایل Scanner Pro

اسکنر پرو برای کاربران iOS، یک اسکنر موبایل اسناد استثنایی و با امکانات کامل است که به شما امکان می‌دهد آیتم‌ها را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید و سپس ایمیل، خروجی، ذخیره یا آپلود تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین دارای WebDAV انجام دهید.

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخیص می دهد و به شما امکان می دهد اسناد را چاپ یا فکس کنید.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به موارد موجود در دستگاه اسکنر خود، افزودن محافظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و لغو ویرایش‌ها در صورت نیاز استفاده کنید و اسکن‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. این برنامه ویژگی آپلود خودکار در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری متصل را دارد و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل Tiny scanner

برنامه Tiny scanner، را می‌توان اسکنر موبایل قابل اعتمادی دانست که اکثر ویژگی‌های استاندارد را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ در واقع شما یک جعبه‌ابزار استاندارد را جهت ویرایش، بدون هیچ هزینه‌ای، دریافت می‌کنید. از کوچک‌ترین اسناد مانند رسیدها تا اسناد و تصویرهای بزرگ را می‌توان با استفاده از این برنامه اسکن کرد.

این برنامه، قابلیت ذخیره‌سازی اسناد در فضاهای ابری را نیز دارد و علاوه بر این موضوع، به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های ضروری خود را به‌صورت مستقیم و در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه، ایجاد تصویر صاف، تنظیم کنتراست و ابعاد، ساماندهی فایل‌ها براساس نام و حفاظت از رمز عبور، از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه Tiny scanner هستند.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خرید درون‌برنامه‌ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته‌تر را می‌توان ازجمله معایب Tiny scanner دانست.

اسکنر موبایل Clear scanner

برنامه Clear scanner، برای انجام اسکن در موبایل‌هایی با سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده است؛ درواقع شما با نصب این برنامه می‌توانید از تلفن همراه خود، برای تبدیل اسناد کاغذی به نسخه دیجیتال در فرمت‌های PDF و JPEG استفاده کنید. به‌دلیل سرعت پردازش بالا، این برنامه مناسب کاربرانی است که همواره به اسکن نیاز دارند و موضوع زمان، از اهمیت بالایی برای آنان برخوردار است.

 

دکمه بازگشت به بالا