سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

معرفی بهترین ضد آفتاب رنگی خارجی و ایرانی برای پوست چرب و خشک

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

بهترین ضد آفتاب رنگی کدام است؟ کرم های ضد آفتاب رنگ آمیزی فوق العاده هستند؛ زیرا حاوی فیلترهای معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند و همچنین حاوی رنگدانه های هستند که عملکردهای اولیه آنها، مبارزه با ظاهر گچی و دوم، رنگدانه های رنگی نور مرئی را به طریقی منعکس می کنند که کرم های ضد آفتاب معمولی نمی توانند. این فرمولاسیون های ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی دارای پایه رنگی اضافی هستند که می تواند در عین محافظت از پوست شما به یکنواختی رنگ پوست کمک کند.

بر اساس مطالعه ای که انجام شده است، کرم های ضد آفتاب رنگی می توانند باعث درخشش پوست هر کسی شوند، در حالی که به طور همزمان به محافظت از پوست در برابر نور خورشید و نور مصنوعی کمک می کند. شواهد  نشان می دهد که کرم های ضد آفتاب رنگی در روتین پوستی ایرانی ممکن است برای افرادی که مستعد هیپرپیگمانتاسیون یا ملاسما هستند، بسیار مهم باشد.

بهترین ضد آفتاب رنگی | بهترین ضد آفتاب رنگی ایرانی | بهترین ضد آفتاب رنگی خارجی

کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟

انتخاب اینکه شما از یک کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید و یا بی رنگ کاملا سلیقه ای می باشد. معمولا ساختار کرم های ضد آفتاب بی رنگ سبکتر از ضد آفتابهای رنگی هستند اما اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که می خواهید پس از مصرف ضد آفتاب از پنکک و یا کرم پودر روی کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید تا بتوانید لک و تیرگی ها را پوشش دهید و پوستی یکدست و یکرنگ ایجاد کنید پس بهتر است که از کرم ضد آفتابی که، رنگی مناسب با پوست شما دارد استفاده کنید.

از این طریق این دو لایه کرم یعنی ضد آفتاب و کرم پودر باعث سنگینتر شدن، جمع شدن کرم روی پوست، بیشتر نشان دادن خطوط صورت و کاهش کار آیی ضد آفتاب می گردد اما یک کرم ضد آفتاب رنگی با کیفیت خوب که ساختار سنگینی نداشته باشد و پوشش دهی آن نیز برای شما قابل قبول باشد این مشکلات و عوارض که گاهی شامل جوش زدن هم می شوند را تا حد قابل توجهی پایین می آورند.

نکات مهم در خرید ضد آفتاب رنگی پوست چرب و جوشدار

✔️ فاقد چربی: حتما روی ضدآفتابتان، کلمه فاقد چربی یا oil free مشاهده شود. این محصولات ،چربی بسیار کمی دارند و باعث تعریق و ماسیدن کرم روی پوست نمیشود. در نتیجه پوست را طبیعی و مات نشان میدهند.

✔️spf مناسب: حتما SPF ضدآفتابتان در زمستان بالای 15 و در تابستان و روزهایی که نورخورشید قدرت تابش بیشتری دارد باید spf بالای 30 داشته باشد تا بخوبی از پوست مراقبت نماید و مانع آفتاب سوختگی شود.

✔️طیف گسترده باشد: روی ضد آفتاب خود علامت pa یا علامت + (مانند عکس) مشاهده کنید. این ضدآفتاب ها فیلترهای uv دارند و میتوانند در برابر هر دو اشعه خورشید محافظت کنند.

✔️ترجیحا فلوئیدی باشد: اکثر افراد با پوست چرب بر این باورند که پوستشان نیاز به مرطوب کننده و آبرسانی ندارد، همین موضوع باعث میشود که چروک، جوش، منافذ باز می شود. فلوئیدها بر پایه آب ساخته میشوند و بافت سبکی دارند به همین دلیل ترکیبات آبرسان به راحتی جذب پوست میشوند.

✔️رنگ متناسب با پوست: اگر پوستتان سفید است از ضدآفتاب بژ روشن، اگر پوست گندمی دارید از بژ طبیعی و اگر پوست سبزه یا تیره ای دارید از رز بژ یا بژ طلایی(تیره) استفاده کنید.

چرا باید از بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی استفاده کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی نیاز مصرف کنندگان را به کرم پودرها و انواع دیگر کرم های پوشش دهنده تا حدودی رفع می کند. به همین علت بانوانی که جوش و لک های زیادی ندارند، می توانند از این کرم های ضد آفتاب برای استفاده روزانه بهره بگیرند. بهتر است بدانید که عدم استفاده روزانه از محصولات پوشش دهنده آرایشی مانند کرم پودر و پنکک باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از مشکلات پوستی می شود. به همین دلیل هم بهتر است تا از بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی برای مصرف روزانه افراد استفاده شود.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، میزان SPF کرم ضد آفتاب است. میزان تابش اشعه های خورشید در فصل های بهار و تابستان به گونه ای است که توصیه می شود تا از SPF های بین 30 تا 50 استفاده نمایید.

بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی

در ادامه این مطلب، انواع بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد. بهترین ضد آفتاب های رنگی را در ادامه می خوانید.

بهترین ضد افتاب رنگی برای پوست حساس: اوریاژ مدل Bariesun Light

ضد آفتاب رنگی اوریاژ مدل Bariesun Light یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی است. این محصول متعلق به کشور فرانسه بوده و با SPF50 به خوبی از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، محافظت می کند. برخی از ویژگی های این محصول که باعث می شود به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب رنگی شناخته شود، به شرح زیر است:

  • این کرم ضد آفتاب دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و به همین دلیل از خشکی پوست جلوگیری کرده و برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، مناسب است.
  • ضد آفتاب اوریاژ دارای خاصیت ضد حساسیت بوده و به همین دلیل برای افرادی که پوست های حساس دارند یا افرادی که پوستشان به مواد آرایشی واکنش نشان می دهد، مناسب است.
  • ضد آفتاب رنگی اوریاژ در برابر آب هم مقاوم است.

بهترین مارک ضد آفتاب رنگی: الارو مدل Foundation Effect – High Protection

یکی دیگر از بهترین ضدآفتاب های رنگی خارجی متعلق به برند الارو است. مدت های طولانی است که این برند موفق شده تا جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت نماید. بسیاری از بانوان ایرانی این محصول را به عنوان بهترین ضد آفتاب رنگی با پوشانندگی بالا می شناسند؛ چراکه این محصول برای افراد دارای پوست گندمی مناسب است. برخی از ویژگی های بهترین کرم ضد افتاب رنگی الارو به شرح زیر است:

  • این محصول فاقد چربی بوده و به همین دلیل برای افرادی که پوست چرب و جوش دار دارند، کاملا مناسب است.
  • کرم ضد آفتاب رنگی الارو فاقد پارابن است.
  • قدرت محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB را دارد.
  • دارای SPF30 است.
  • این ضد آفتاب از نوع کرم پودری است و کاربردی مشابه با کرم پودر دارد.

    فراموش نکنید که همواره، نیم ساعت پیش از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.

بهترین برند ضد آفتاب خارجی: بایودرما مدل Photoderm Max

سومین مورد از کرم های موجود در فهرست بهترین کرم ضد آفتاب رنگی خارجی هم به کشور فرانسه تعلق دارد. کرم ضد آفتاب رنگی بایودرما مدل Photoderm Max در سه نوع بی رنگ، بژ روشن و بژ طلایی و با SPF50 و 100 تولید و به بازار عرضه شده است. شما می توانید با توجه به رنگ پوست خود از نوع بژ طلایی یا بژ روشن این محصول استفاده کنید. از ویژگی های این کرم ضد آفتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت قوی از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • قابلیت استفاده به عنوان کرم پودر در مصارف روزانه
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • مناسب برای پوست های نرمال تا خشک
  • عدم وجود ترکیبات روغنی در ساختار محصول
  • فاقد پارابن، عطر، اسانس و…
  • عدم براق شدن پوست در صورت استفاده از آن
  • بافت سبک و جذب سریع

تمامی این موارد باعث می شوند تا کرم ضد آفتاب بایودرما به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب رنگی شناخته شود.

بهترین مارک ضد آفتاب رنگی برای پوست حساس: اوسرین

کرم cc اوسرین با SPF50 و مخصوص پوست های حساس یکی دیگر از بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی است که می توان برای استفاده روزانه انتخاب کرد. ویژگی برتر این محصول نسبت به سایر ضد آفتاب ها، وجود مرطوب کننده در ترکیبات سازنده آن است. به همین دلیل این محصول به عنوان بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست خشک و حساس معرفی می شود. این محصول از بروز ترک و خشکی پوست جلوگیری می کند و ظاهری یکدست و زیبا به چهره شما می بخشد. جالب است بدانید که استفاده از این محصول باعث بسته شدن منافذ پوست شما نمی شود. کرم ضد آفتاب رنگی اوسرین از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB خورشید به خوبی محافظت می کند.

بهترین کرم ضد آفتاب رنگی و ضد چروک: باباریا

ضد آفتاب رنگی باباریا همراه با عصاره آلوئه ورا و SPF50 یکی دیگر از بهترین کرم های ضد آفتاب است که می توان در فصل های بهار و تابستان مورد استفاده قرار داد. این محصول اسپانیایی از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

این محصول را می توان بهترین کرم ضد آفتاب رنگی برای پوست خشک دانست؛ چراکه به دلیل وجود ویتامین C و عصاره آلوئه ورا در ترکیبات خود برای پوست خشک مناسب است. آلوئه ورای موجود در این کرم یک آبرسان قوی بوده و از پوست شما در برابر خشکی، التهاب و آفتاب سوختگی محافظت می کند. همچنین این محصول در صورت استفاده طولانی مدت می تواند خاصیت ضد چروک و جلوگیری از پیری زودرس داشته باشد. از دیگر ویژگی های این کرم ضد آفتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آفتاب باباریا دارای خاصیت ضد جوش و ضد لک است.
  • این کرم با SPF50 از پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB محافظت می کند.
  • مصرف این محصول باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی، جوش، چروک، انواع لک و حتی ابتلا به سرطان پوست می شود.
  • ویژگی آبرسانی این کرم باعث کاهش التهابات پوستی ناشی از تابش مستقیم آفتاب به پوست می شود.
  • این کرم فاقد پارابن و هرگونه ماده نگهدارنده شیمیایی است.
  • ضد آفتاب باباریا ضد حساسیت است.
  • مصرف این محصول باعث بسته شدن منافذ پوستی نمی شود و بسیار سبک است.

    دقت داشته باشید که بسیاری از کرم های ضد آفتاب برای استفاده در ناحیه دور چشم مناسب نیستند. بنابراین قبل از استعمال این محصولات در اطراف چشم خود از سازگاری آن با پوست حساس دور چشم اطمینان حاصل کنید.

ضد آفتاب و ضد چروک درمدن سری Day Protocole

یکی دیگر از بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی خارجی که در بازار ایران موجود است، ضد آفتاب درمدن سری Day Protocole با SPF50 بوده که با انواع پوست سازگاری دارد. این ضد آفتاب رنگی خوب یک کرم دو کاره است و در کنار محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب، از بروز چین و چروک هم جلوگیری می کند. باید بدانید که استفاده از این محصول از بروز لکه های قهوه ای رنگ روی پوست نیز جلوگیری می کند. همچنین استفاده از این ضد آفتاب از پیری زودرس ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پیشگیری می نماید.

این کرم ضد آفتاب رنگی شما را از استفاده روزانه محصولات آرایشی مانند کرم پودر بی نیاز می کند و باعث می شود تا پوست شما در طول روز سبک تر باشد. این کرم برای انواع پوست نرمال و چرب مناسب است. این ضد آفتاب فوق العاده، چربی طبیعی پوست را کنترل کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. استفاده از این محصول به شادابی و درخشندگی پوست شما کمک خواهد کرد.

ویژگی‌ های ضد آفتاب خوب

خیلی از افراد می‌پرسند چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آن‌ها فکر می‌کنند که برای داشتن پوستی صاف و شفاف، باید از کرم‌های خاصی استفاده نمایند. در صورتی که در قدم اول، استفاده از یک کرم ضدآفتاب با یک SPF مناسب، برای پوست شما مهم است. بعد از این که این محصول را تهیه کردید می‌توانید به سراغ دیگر کرم‌های آرایشی بروید.

اما چطور می‌توانیم یک ضد آفتاب خوب تهیه کنیم؟ اصلا ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در قدم اول باید SPF ضد آفتاب بررسی شود. منظور از SPF همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید.

روی هر کرم ضد آفتاب عبارت محافظت از پوست در برابر UVA یا UVB و یا هر دوی آن‌ها نوشته شده است. اشعه مضر فرابنفش توانایی آسیب رساندن به پوست را دارد. UVA اشعه‌ای است که منجر به ایجاد چین‌وچروک و در نتیجه پیری پوست می‌شود. UVB هم باعث ایجاد قرمزی، خارش و سوختگی پوست خواهد شد. پس ضد آفتاب کامل ضد آفتابی است که از پوست در برابر این دو فاکتور هم محافظت کند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید یک کرم ضدآفتاب خوب باید در نظر داشته باشید، مناسب بودن آن کرم با توجه به نوع پوست شما است. ما در این مقاله ضد آفتاب‌های مناسب هر نوع پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد. البته یک کرم ضدآفتاب خوب علاوه بر داشتن SPF خوب و مناسب بودن با نوع پوست، باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد، مانند موارد زیر:

  • مقاوم بودن در آب
  • مقاوم بودن در برابر تعریق
  • ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب

منبع:

فروشگاه اینترنتی چاپار آنلاین

دکمه بازگشت به بالا