عمومیکسب و کار برتر

تعمیر دستگاه فکس و مشکلات احتمالی

تعمیر دستگاه فکس توسط نمایندگی های مجاز با راهکارهای علمی و تست شده روز انجام می شود. منظور از فکس دستگاهی است که تصویر یک سند (یک یا چند صفحه متن یا تصویر) را به دستگاه فکس دیگری ارسال می کند. این دستگاه تصاویری از اسناد ارسال شده توسط سایر دستگاه های فکس را چاپ می کند.

برخی از دستگاه های فکس دارای یک گوشی هستند که می توانید با شخصی که روی دستگاه دیگری کار می کند صحبت کنید. برخی از خرابی های دستگاه فکس به دلیل فرسودگی و پارگی قطعات آن است. با گذشت زمان و استفاده مداوم از دستگاه، قطعات پلاستیکی دستگاه فکس که وظیفه دریافت و ارسال اسناد را بر عهده دارند فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه تعمیر دستگاه فکس و مشکلات احتمالی این دستگاه بیشتر به شما توضیح دهیم.

پشتیبانی تلفن سانترال پاناسونیک | تعمیر دستگاه کپی در محل | تعمیرات فکس پاناسونیک

برطرف کردن مشکل عدم ارسال فکس

مشکل ارسال نشدن فکس به دلیل مشکل دستگاه یا خطوط تلفن است. برای حل مشکل عدم ارسال فکس، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خط تلفن را بررسی کنید. اگر خط تلفن وصل است باید به سراغ دستگاه، اتصال و مودم بروید. به طور کلی 4 عامل می تواند بر عدم ارسال فکس تأثیر بگذارد: خرابی اتصال فکس، عدم اتصال مودم به خط تلفن، خرابی اتصال مودم و خرابی دستگاه و قطعات مختلف آن. برای حل مشکل، بهتر است ابتدا سه نقطه اول را بررسی کنید، بنابراین اگر از سالم بودن اتصالات فکس و مودم مطمئن هستید، برای تعمیر دستگاه فکس خود باید مشکلات سخت افزاری آن را برطرف کنید.

عدم کشیدن کاغذ توسط دستگاه فکس

اگر دستگاه فکس شما کاغذ را به داخل نکشد، غلتک ADF ممکن است معیوب یا کثیف باشد. این قطعه وظیفه قرار دادن کاغذ در داخل دستگاه را انجام می دهد، بنابراین مشکل در این قسمت باعث می شود کاغذ وارد دستگاه فکس نشود. برای تعمیر دستگاه فکس و رفع این مشکل می توانید ابتدا با پنبه تمیز کثیفی های روی غلتک را با دقت تمیز کنید. با این کار گرد و غبار و جوهر باقی مانده روی تونر را پاک می ‌کنید و همچنین از ورود آلودگی بیشتر به دستگاه فکس جلوگیری می کنید.

مقاله مرتبط: دلیل کشیده نشدن کاغذ به داخل پرینتر

اگر با تمیز کردن درام یا غلتک مشکل حل نشد، درام فکس که شامل قسمت ورودی، درام و جداکننده کاغذ است، باید به طور کامل تعویض شود. برای این کار لازم است حتما از یک تکنسین متخصص و باتجربه استفاده کنید. نمایندگی مجاز تعمیر دستگاه فکس tehranprinters با سال ها تجربه و تخصص آماده رفع هرگونه مشکل در دستگاه فکس شما در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

پشتیبانی تلفن سانترال پاناسونیک | تعمیر دستگاه کپی در محل | تعمیرات فکس پاناسونیک

شارژ تونر دستگاه فکس

سه نوع دستگاه فکس در بازار وجود دارد: لیزری، حرارتی و کاربنی. برای ثبت و ضبط اطلاعات و سایر اسناد در مدل حرارتی از کاغذ مخصوص استفاده می شود. در نوع کاربنی با همین فناوری، کاربن یا به اصطلاح رول کار چاپ را کامل می کند. اما در فکس لیزری که سریع و کارآمد است، شرایط اعمال چاپ متفاوت است. دستگاه های فکس در این دسته مانند پرینترها و سایر چاپگرهای موجود در بازار از تونر یا جوهر استفاده می کنند. در نتیجه ممکن است نشانه ای از افت کیفیت چاپگر دلیل کمبود تونر و زمان شارژ کردن مجدد دستگاه فکس باشد. در مواجه با چنین شرایطی به نمایندگی تعمیر دستگاه فکس اقدام به تعویض کارتریج یا شارژ کردن آن با مواد اولیه کاملا اورجینال می کند.

علت چروک شدن کاغذ در دستگاه فکس

یکی از مشکلاتی که هنگام کار با دستگاه فکس ممکن است رخ دهد و نیاز به تعمیر دستگاه فکس باشد چروک شدن کاغذ در دستگاه باشد. کثیف بودن هد یا غلتک دستگاه می تواند باعث چروک شدن کاغذ شود، این مشکل نیز می تواند به خاطر کنترلر فکس اتفاق بیافتد. اگر مشکل فکس به دلیل خرابی کنترلر باشد، متخصصان، تعمیر دستگاه فکس تعویض کنترلر را انجام می دهند. اگر مشکل فکس به دلیل خرابی کنترلر باشد، اکثر متخصصان، کنترلر فکس را تعویض می کنند.

توجه داشته باشید که نوع کاغذ نیز در این مشکل نقش دارد. اگر کیفیت کاغذ مناسب نیست و یا تا شده باشد، کاغذ در دستگاه فکس چروک می شود. همیشه سعی کنید از برگه های مخصوص چاپ برای دستگاه فکس خود استفاده کنید این کاغذ ها دارای ضخامت و وزن مخصوصی هستند.

پشتیبانی تلفن سانترال پاناسونیک | تعمیر دستگاه کپی در محل | تعمیرات فکس پاناسونیک

تعمیر برد اصلی فکس

مانند سایر دستگاه های الکترونیکی، دستگاه های فکس توسط یک برد پاور تغذیه می شوند. این برد پاور وظیفه تبدیل جریان الکتریکی به انرژی مورد نیاز قطعات دستگاه است. در صورتی که این برد پاور دستگاه دچار خرابی شود دستگاه فکس دیگر قادر به روشن شدن نیست یا در حین کار دستگاه به طور ناگهانی خاموش می شود. حتما توجه کنید تعمیر این قسمت کاملا یک کار تخصصی است و نباید خودسرانه اقدام به کاری کنید زیرا باعث وارد کردن صدمات بیشتر به دستگاه فکس خود می ‌شوید. خدمات تعمیر دستگاه فکس و برد پاور را به صورت کاملا تخصصی و تضمینی انجام خواهد داد.

خود برد منبع تغذیه از قطعات مختلفی تشکیل شده است که خرابی یکی از آنها می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند. برد پاور پس از بررسی تخصصی ما قابل تعمیر و یا تعویض می باشد.

چگونه دستگاه فکس خود را تعمیر کنیم؟

تعمیر دستگاه فکس نیاز به ابزارهای مخصوصی دارد و اصلا یک کار ساده و راحتی نیست به خصوص اگر دستگاه فکس دچار یک مشکل پیچیده شده باشد که در این صورت حتما به شما توصیه می کنیم قبل از بدتر شدن مشکل حتما با یک متخصص تعمیر دستگاه فکس تماس بگیرید تا در اسرع وقت شروع به تعمیر دستگاه فکس شما کند. البته اگر دستگاه فکس خود را همیشه تمیز نگهداری کنید احتمال خرابی و تعمیر دستگاه فکس تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. تعمیر و نگهداری منظم دستگاه فکس به میزان قابل توجهی از خرابی یا ایجاد مشکل در آن جلوگیری می کند. برای تمیز کردن دستگاه می توانید از یک برس کوچک و الکلی استفاده کنید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، اجازه دهید تعمیرکاران  موقع سرویس این کار را انجام دهند.

حتما توجه کنید که لنزهای دستگاه فکس باید به طور مرتب تعویض شوند مخصوصا اگر دستگاه فکس مورد استفاده شده از نسل قدیمی دستگاه باشد. پس حتماً هر از چند گاهی آن را به تعمیرکار تحویل دهید. ممکن است قطعات دستگاه نیاز به تعمیر یا حتی تعویض داشته باشند.

تعمیر دستگاه فکس در محل

اگر دستگاه فکس مورد استفاده شما آسیب دیده است و نمی توانید به نمایندگی ما مراجعه کنید، توصیه می کنیم از خدمات «تعمیرات دستگاه فکس در محل» استفاده کنید. هنگام استفاده از این سرویس، نیازی به حمل و جابجایی دستگاه ندارید و کلیه خدمات لازم برای تعمیر فکس را در محل مورد نظر خود دریافت می کنید.

برای بهره مندی از این خدمات کافی است از طریق راه های ارتباطی مشخص شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و درخواست خدمات تعمیر خود را در محل فکس  ثبت کنید. لازم به ذکر است بدانید تمامی خدمات تعمیر دستگاه فکس در محل به دلیل کیفیت بالا و استفاده از قطعات اورجینال و اصلی با ضمانت نامه کتبی  شرکتی برای شما عزیزان انجام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا