آسیب‌شناسی دلایل کاهش مخاطبان صداوسیما

صداوسیما

آسیب‌شناسی دلایل کاهش مخاطبان صداوسیما

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کاهش تولید مجموعه‌های تلویزیونی و به روز نبودن محتواهای تولیدی را از دلایل کاهش مخاطبان صداوسیما عنوان کرد.

محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با مجله خانواده با اشاره به انتشار جدیدترین آمار از مخاطبان سریال‌های تلویزیونی و کاهش مخاطبان این سریال‌ها به کمترین میزان طی ۱۰ سال اخیر اظهار کرد: یکی از عوامل کاهش مخاطبان تلویزیون، کاهش تولید و حتی توقف تولید سریال‌ها و مجموعه های تلویزیونی است. در سال‌های گذشته شاهد تولیدات بیشتری در زمینه سریال و مجموعه‌های تلویزیونی بودیم.

 وی افزود: پخش مجدد مجموعه‌های تلویزیونی و به معنای دیگر به روز نبودن محتواهای تولیدی صدا و سیما را به عنوان دیگر عوامل کاهش مخاطبان می‌توان برشمرد؛ تولید محتوا در صدا و سیما کاهش‌یافته و در حال استفاده از محتوای تولیدی طی ۳۰ سال گذشته هستند در این شرایط وقتی پخش مجدد محتوای تولیدی در سال های قبل تکرار شود به نوعی صدا و سیما دیگر مخاطبان خود را از دست می‌دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حوزه‌های دیگر نیز صدا و سیما باید تلاش کند تا در برنامه‌های کارشناس محور به ویژه در مباحث سیاسی و اجتماعی خانوادگی از کارشناسان زبده‌تری استفاده کند؛ قطعاً ممکن است در مقایسه با کارشناسان فعلی، کارشناسان بهتری که از بیان شیواتری نیز برخوردارند، وجود داشته باشد. قطعاً حضور کارشناسان بهتر می‌تواند بر تعداد مخاطبان صدا و سیما تأثیرگذار باشد چرا که هرچه محتوای ارائه شده از سوی کارشناسان دارای غنای بیشتری باشد، قطعاً مخاطبان بیشتری با صداوسیما همراه خواهند شد.

مبلغی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید جاذبه‌های خود را بیشتر کند تا بتواند مخاطبان خود را حفظ و افزایش دهد، اظهار کرد: امیدوارم که اراده‌ای در صدا و سیما در زمینه افزایش تعداد مخاطبان وجود باشد؛ قطعاً مدیریت جدید این موضوع را می‌خواهد اما باید از افراد توانمند اعم از داخل مجموعه صدا و سیما و خارج از این مجموعه کمک بگیرند تا صدا و سیما بهتر از آنچه که هست باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا