· روند شکل گیری ایده راه اندازی فروشگاه اینترنتی آسن به چه صورت بوده است؟
پس از سالها فعالیت در اجرای پروژه های ساختمانی و راه سازی تصمیم گرفتیم که در حوزه بازرگانی آهن آلات و میلگرد فعالیت خورد را پررنگ تر کنیم، لذا در این راستا شرکت آسن با هدف تامین و فروش انواع مقاطع فولادی بویژه میلگرد راه اندازی شد.
حجم قابل توجهی از معاملات در بازار آهن هنوز به بصورت قدیمی و سنتی صورت می گیرد. با توجه به فراگیر شدن اینترنت در تمام زمینه های شغلی و فعالیت در فضای مجازی تمام مشاغل، تصمیم گرفتیم کسب و کارمان را بصورت آنلاین و مجازی گسترش دهیم. و این راهی شد که توانستیم برند خود را بیشتر معرفی کنیم و این خود موجب تقویت زنجیره ارزش برای مشتریان شده است. راه اندازی سایت آسن نیز ما را در جهت پیشبرد فروش و معاملات آنلاین یاری کرد.
· چالش عمده فروش آنلاین آهن چیست؟
از مشکلات فعالیت آنلاین بخصوص در زمینه فروش مقاطع آهنی، جامعه ما هنوز به این نوع معاملات عادت نکرده است و فعالان این بازار همچنان معتقد هستند که معاملات خود را بصورت حضوری و یا سنتی انجام دهند. اما شرکت آسن با تیم توانایی که دارد تلاشش این بوده که اعتماد مشتری را با صداقت در عملکرد کاری، جلب کند. تا مشتری نیز با خیالی آسوده اقدام به خرید کند. امید ما بر این است، معاملات صورت گرفته به صورت آنلاین را افزایش دهیم. از دیگر مشکلات فروش آنلاین ضعف در زیر ساختهای مخابراتی کشور است که مانعی سر راه کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرده اند. امیدواریم سهم معاملات آنلاین در آینده با مرتفع شدن این مشکلات بیشتر شود.
· محصولات به کدام استانها بیشتر ارسال می شوند؟
در زمینه ارسال کالا با تلاش تیم فروش و کارشناسان مربوطه توانستیم تمام نقاط کشور را پوشش دهیم و محدودیتی در ارسال کالا نداریم. همچنین صادرات به کشورهای خارجی نیز از جمله برنامه های کاری محسوب می شود.
و در نهایت راجع به ماندگاری مشتریان و مصرف کنندگان به خرید آنلاین با آنها مذاکره می کنیم و باعث ترغیب آنها به خرید محصول با تخفیف بیشتری می شویم.
-مزیت رقابتی آسن نسبت به رقبا را در چه می دانید؟
تعهد ما به بهبود مستمر فرایند همراهی مشتری در تمام مراحل خرید محصولات با ایجاد شفافیت در عرضه و سهولت در مقایسه و انتخاب محصول و عرضه محصولات با قیمت کاملا” رقابتی عمده ترین وجه تمایز ماست. فرایند خرید از ما در بستر اتوماسیون و پشتیبانی و همراهی با مشتری در تمام مراحل خرید و تحویل و تسویه به گونه ای بهینه سازی شده است که مشتری حمایت مستمر ما را در تمام مراحل تجریه می کند.