جامعه

رکورد ۸ سال گرم برای زمین

بر اساس داده های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا، هشت سال گذشته گرم ترین سال ثبت شده توسط ماهواره بوده است و سال 2022 پنجمین سال گرم ترین سال ثبت شده در جهان خواهد بود.

به گزارش مجله خانواده، «کوپرنیک» یک برنامه رصدی زمین و ارائه دهنده داده ها و اطلاعات برای درک تغییرات اقلیمی و پیش بینی آب و هوا است.

گزارش جدیدی از این برنامه جهانی نشان می دهد که با افزایش تولید گازهای گلخانه ای، سیاره به گرم شدن ادامه خواهد داد.

در طول هشت سال گذشته، میانگین دمای سالانه بیش از یک درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن افزایش یافته است.

مطالعات نشان می دهد که اگر گرمایش جهانی ادامه یابد، احتمال پیامدهای آب و هوایی فاجعه بار به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

میانگین دمای جهانی در سال 2022 حدود 0.3 درجه سانتیگراد بالاتر از بالاترین حد در سالهای 1991-2020 بود. سال 2022 همچنین پس از سال 2020 دومین سال گرم ترین سال در اروپا بود.

تابستان سال 2022 در اروپا گرم ترین تابستان در قرن ها بود. چندین کشور اروپایی از جمله بریتانیا در سال گذشته دمای بسیار بالایی را تجربه کردند.

بر اساس گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، اروپای غربی، خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین، شمال غربی آفریقا و بیشتر بخش های شاخ آفریقا جزو گرم ترین سال های ثبت شده هستند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، گرمای شدیدی که بیشتر نقاط جهان در سال گذشته تجربه کردند، به ویژه برای پاکستان و شمال هند سخت بود. در طول بهار، هر دو کشور دمای بسیار گرم و غیرعادی و همچنین باران های ویرانگر در پایان تابستان را تجربه کردند. دوره های طولانی شرایط گرم و خشک نیز در ماه های تابستان در مرکز و شرق چین ثبت شد. مطالعات نشان می دهد که تغییرات آب و هوا و آب و هوا به دلیل فعالیت های انسانی در حال افزایش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا