نسل سوخته و قرن پانزدهم

نسل سوخته و قرن پانزدهم

کسانی که تحت تأثیر جنگ قرار گرفته اند، از جمله آنهایی که در سوریه، یمن، و افغانستان هستند، نسل هایی هستند که با مرگ، درد، بی خانمانی، مهاجرت، و نابودی تمام زیرساخت هایی که در کشورهایشان ساخته اند، سوخته اند. ناتوانی در ازدواج، تشکیل خانواده و ساختن آینده ای متوسط ​​در حالی که شاهد عصر جنگ، عصر بیکاری، تبعیض، گرانی، بی هویتی و ازدیاد تازه واردان، اشراف زادگان و اختلاس گران هستیم. دزدان بیت المال و مانند نسل سوخته، طلاق های زخم خورده روحی هزاران نفری که آینده شان تباه شده و حمایت خانواده را از دست داده اند، فقر و ظلم همیشگی، شکنجه، زندان توسط دیکتاتورها، و غارت توسط غارتگران خانگی… .

قرآن کریم در مورد ستمگران و مستکبران می فرماید: بقره/205 کلمه توری را به دو صورت می توان تعبیر کرد: یکی به معنای رسیدن به قدرت و کنترل، دیگری به معنای توسل، زمان توسل به حق و هدایت خداوند است. رفت و محیط زیست را ویران کرد و کشاورزی، نسل‌ها را تباه می‌کند، به این ترتیب ارتباط خود را با خدا و ضعیفان جامعه حفظ می‌کنند، اما وقتی نااهلان قدرت را در دست می‌گیرند و مردم را کنترل می‌کنند، بر اثر امیال درونی و جهل و طوفان‌های فشار بیرونی، همه چیز اجتماعی می‌شود. شواهدی که نشان می دهد مسلمانان آشکار با تظاهر به اعتقاد به نام اسلام، بر مردم تسلط یافتند، طمع و نسل ها را نابود کردند. نی‌هایی که با جعل قوانین، تجاوزات فرهنگی، تبلیغات و مواد مخدر باعث نابودی اقتصاد و نسل جدید می‌شوند، از مصادیق این آیه مفسدین زمین هستند.» یعنی انحراف و تباهی نسل‌ها.

نتیجه افراط گرایی قرن حاضر که با دلارهای نفتی و استکبار به آن دامن می زند چیزی جز پشت سر گذاشتن نسلی سوخته و نابودی خواب کودکان و کور کردن چشم میلیون ها نفر در سراسر جهان نیست. یمن، عراق، نسل کشی، گورهای دسته جمعی، کشتارهای ناشناس، تجاوزات بیش از چند دهه از القاعده تا طالبان و کشور تا کنون. بذر افراط گرایی می تواند در هر کشوری رشد کند، انتقام از آلمان و فرانسه برای خودکشی، تجمع نمازگزاران در نیوزیلند، یا غرق شدن عزاداران در مساجد کابل، کویته و پیشاور، یا غرق شدن ده ها هزار نفر در خون از حلب تا کابل تا هلمند به سوریه، هرات تا بدخشان، مردم یمن و بمب‌گذاران انتحاری بغداد می‌توانند به‌طور خودجوش در هر نقطه از جهان به وجود بیایند، نه از نیروهای مسلح بزرگ. و از بامیان تا بلخ، سال‌ها خشونت افراط‌گرایان، جنایات و رنج‌هایی که دوربین‌ها قادر به ثبت آن نیستند، گورها را در سایه تاریخ فرو می‌برد.

هیلتر، صدام و ملا عمر در جلوی چشم مردم کشته شدند، نه در یک روز. و اکنون همانطور که انیشتین گفت: “جهان توسط چند جنایتکار ویران نشد، بلکه توسط اکثریت خاموشی که هیچ کاری برای پایان دادن به جنایت انجام ندادند.” سفیدپوستان را با دسیسه های خود نجس کردند و اکنون به عنوان نظاره گر ناله می کنند و در پشت جنایت نقش آفرینی می کنند.در عوامل گرفتار نسل ها زیر ظلم های این نسل کباب می شوند.تخریب نسل ها نتیجه ظلم نسلی است، صرف نظر از اینکه این ظلم باشد. درونی است یا بیرونی علت این تخریب باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند، باید پاسخگوی وجدان خود باشند روزی که از آستین بیرون بیایند همه چیز آنها را می سوزاند.

6565

دکمه بازگشت به بالا