بهسازی مناطق سیل زده امام‌زاده داوود منوط به تخریب ساخت‌و سازهای اطراف رودخانه

استاندار تهران از 44 کشته و 400 میلیارد تومان خسارت در سراسر استان تهران بر اثر سیل اخیر خبر داد.

به گزارش مجله خانواده، محسن منصوری در جمع خبرنگاران از تعداد تلفات جانی و میزان خسارات سیل در استان تهران خبر داد. البته این آمار هنوز قطعی نیست. این به این دلیل است که یک بررسی در حال انجام است که ممکن است این آمار را تغییر دهد.

استاندار تهران افزود: سیل در فیروزکوه جان 15 نفر را گرفته است که به خانواده همه جان باختگان تسلیت عرض می کنیم. روند خدمات رسانی ادامه یافت، بازسازی و بهسازی منطقه ادامه یافت، اما با پایان یافتن عملیات امداد و نجات و جمع آوری گل و لای، اقدام واقعی در امامزاده داوود صورت نگرفت، اما مغازه های زیادی روی رودخانه ساخته شد. بستر.

وی افزود: تمامی مغازه هایی که در بستر رودخانه ها ساخته شده اند باید تخریب شوند. مقامات قضایی وارد ماجرا شدند و دستور تخریب آن را صادر کردند. بنابراین باید هرچه سریعتر بستر رودخانه پاکسازی شود و با سازه های غیرمجاز برخورد قانونی شود. در ضمن عده ای متصرف هستند، اراضی دولتی را تصرف می کنند، برخی مجوزهای قانونی دارند، خسارت باید جبران شود، حتی اگر نیاز به جابجایی باشد.

مشکل ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه امامزاده داوود برطرف می شود

آقای منصوری تاکید کرد: در خصوص سیلاب، وظایف هر دستگاه ذیربط مشخص شده است تا در پی رهاسازی بستر رودخانه، آب منطقه رهاسازی شود. مصمم هستیم مشکل ساخت و سازهای بدون مجوز در منطقه امامزاده داود را حل کنیم اما این کار به روش خودمان انجام می شود. چگونه. البته دربند، درکا و جاجرود مشکلات مشابهی دارند اما تجربه نشان داده است که اعمال قانون در همه جا از آسیب های ناشی از تصادفات می کاهد. اخیراً در آنجا با ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه شده است، مانند دماوند که کمترین تلفات را در سیل اخیر داشته است.

استاندار تهران در خصوص میزان خسارات ناشی از این سیل به شرح زیر است. بر اساس برآوردهای اولیه مجموع خسارت در بخش های مختلف از جمله زیرساخت ها، مسکن مردم و … در استان تهران حدود 400 میلیارد تومان است و البته کامل است. ؛ اما برخی از این آسیب ها فوری هستند و باید هر چه سریعتر کار آغاز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا