کسب و کار برتر

معرفی بهترین ابزارهای تست امنیت سایت

تست امنیت سایت؛ معرفی بهترین ابزارهای آنلاین

یکی از رایج ترین موضوعات امنیت وب سایت که در صورت غفلت از آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما وارد کند. برای اینکه بعدا دچار مشکلات و عواقب امنیتی نشوید، بهتر است به صورت دوره ای امنیت سایت خود را بررسی کنید. هدف از تست امنیتی نه تنها شناسایی آسیب‌پذیری‌ها، بلکه ارائه اطلاعات واضح و عملی برای بهبود و جلوگیری از حملات آینده است.

در حالت ایده آل، تست امنیتی باید قبل از انتشار یک وب سایت انجام شود، زیرا می تواند از مشکلات امنیتی جدی جلوگیری کند و رفع آنها را آسان تر کند. پس از آشنایی با ابزارهای پاکسازی سایت های آلوده، آموزش امنیت وردپرس کمک زیادی به شما خواهد کرد.

همچین آموزش سئو ژاکت آکادمی در ژاکت، راهی ساده برای تبدیل شدن به متخصص سئو است.

ابزارهای تست امنیت سایت

در زیر معروف ترین سایت های تست امنیت سایت را معرفی کرده و ویژگی های آنها را بررسی می کنیم:

Sucuri SiteCheck Scanner

Sucuri SiteCheck Scanner یک ابزار بررسی امنیتی وب سایت است که امنیت، بدافزار، سیستم مدیریت محتوای قدیمی، لیست سیاه و سایر مسائل امنیتی را بررسی می کند. این ابزار روزانه وب سایت ها را می خزد تا کد منبع را برای رفتارهای مخرب یا ناهنجاری های امنیتی شناسایی کند. Sucuri SiteCheck فقط به آنچه در سطح مرورگر قابل مشاهده است نگاه می کند و مشکلات سمت سرور را تشخیص نمی دهد.

سایت Quttera

دومین ابزاری که برای تست امنیت وب سایت ارائه می کنیم quttera است، در این وب سایت می توانید انواع وب سایت ها از جمله وردپرس، جوملا، لاراول و … را بررسی کنید. سرویس‌های شناسایی محتوای مخرب Quttera از فناوری تشخیص اکتشافی پیشرفته برای شناسایی تهدیدات امنیتی کاملاً جدید و ناشناخته و همچنین تهدیدات شناخته شده قبلی که در وب‌سایت‌ها به عنوان بخشی از محتوای وب قانونی توزیع شده‌اند، استفاده می‌کنند. فناوری‌های Quttera می‌توانند فایل‌های مخرب جاوا اسکریپت و همچنین اسناد PDF مخرب و فایل‌های رسانه دانلود شده از طریق مرورگر وب را شناسایی کنند.

intruder.io

intruder.io یکی از قدرتمندترین ابزارهای وبگردی است که استفاده از آن به مدت 30 روز رایگان است و پس از آن باید نسخه پولی آن را دریافت کنید. این وب سایت دارای اقدامات امنیتی برای یافتن تنظیمات اشتباه، قسمت های فراموش شده، بررسی سیستم های مدیریت محتوای مختلف مانند وردپرس و پشتیبانی از AWS، GCP، Azure است.

وب سایت Qualys

SSL یک گواهی امنیتی وب سایت است که کاربر را ملزم می کند قبل از ورود به وب سایت اطلاعات خود را تأیید کند، بنابراین خطر سرقت هویت و کاربران جعلی را کاهش می دهد. داشتن گواهینامه امنیتی آنقدر برای وب سایت ها ضروری است که گوگل آن را یک امتیاز سئو برای وب سایت ها در نظر گرفته است. گاهی ممکن است گواهی امنیتی ssl مشکل داشته باشد و بهتر است پس از دریافت ssl در سایت Qualys سایت را بررسی کنید. این سایت مشکلات گواهینامه های امنیتی سایت را شناسایی می کند.

ابزارهای تست امنیت سایت
ابزارهای تست امنیت سایت

arachni

یکی دیگر از بهترین سایت های تست امنیت وب سایت آراچنی است. با اسکن سایت خود؛ این سایت نقص ها و مشکلات امنیتی سایت شما را تعیین می کند. arachni سایتی با کارایی و سرعت سایت بالاست و از تمامی پلتفرم ها پشتیبانی می کند. مهمترین اسکن هایی که می توانید در این سایت مشاهده کنید عبارتند از:

تزریق SQL

NoSQL قدیمی

اسکن xss

کد را وارد کن

شناسایی سایت

این سایت یک سایت تحقیقاتی برای تست امنیتی است که توسط بسیاری از هکرهای کلاه سفید راه اندازی شده است. یک مبتدی در این وب سایت؛ 3 طرح تجاری و حرفه ای وجود دارد که 14 روز خدمات رایگان ارائه می دهد و برای استفاده از آن باید ثبت نام کنید. مهمترین ویژگی detectify یافتن 1500 باگ در سایت است.

مانیتورینگ وب سایت

مانیتورینگ وب سایت یکی از زیرمجموعه های محبوب موزیلا است که به شما کمک می کند امنیت وب سایت خود را تشخیص دهید. اطلاعات به دست آمده از وب سایت رصدخانه شامل موارد زیر است:

ویژگی هی امنیتی گواهی امنیتی

گزارش یک اشکال در سایت

توصیه های عملی در مورد خطاهای وب سایت

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا