کسب و کار برتر

از چه سنی باید سوتین بست؟

از چه سنی باید سوتین بست؟

انتخاب و خرید اولین سوتین دخترانه همیشه کار ساده ای نیست! دختر نوجوان؛ وقتی به سن بلوغ می رسند با ناامنی های زیادی مواجه می شوند. بنابراین شما باید در این مرحله مهم از زندگی دختران، پدر و مادری حامی باشید و اولین سوتین خود را بگیرید. زنان بلوغ؛ آنها شروع به پوشیدن سوتین در سنین مختلف از 11 تا 14 سالگی می کنند. نوجوانان باید این سوال مهم را از خود بپرسند: در چه سنی باید سوتین بپوشیم؟ بهترین سن برای پوشیدن سوتین چه سنی است؟

سن فاکتور مهمی برای دختر عزیزتان هنگام خرید سوتین نیست! بلکه نشانه هایی وجود دارد که مادر باید بداند. در این مقاله از سری راهنمای انتخاب لباس زیر با تمام نشانه های بلوغ در نوجوانان آشنا می شوید. یاد میگیری از چه سنی باید سوتین بپوشی؟! همچنین انواع سوتین مناسب برای دخترانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند را به شما معرفی می کنیم.

بهترین سن برای پوشیدن سوتین چه سنی است؟

سینه ها از اعضای مهم بدن هستند که نقش حیاتی دارند و تاثیر مهمی در زیبایی و سلامتی به خصوص در خانم ها دارند. بر این اساس طبیعی است که به این قسمت از لباس های زیر نیز مانند شورت زنانه از نظر سلامت و زیبایی اهمیت زیادی داده شود.

بروز علائم جسمی و جسمی در دختران نوجوان پس از بلوغ یک مورد طبیعی است که با درد در سینه ها و شروع رشد آنها همراه است. نمی توان سن خاصی را برای ظهور این علائم و شروع بزرگ شدن سینه تعیین کرد. اما در بیشتر موارد، دختران این مرحله را بین 11 تا 16 سالگی تجربه می کنند.

نیاز به پوشیدن سینه بند نیز زمانی رخ می دهد که سایز سینه تا حدی تغییر کرده باشد و لباس و استایل دختر نوجوان را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم و نشانه های بلوغ در دختران چیست؟

شروع بلوغ در زنان؛ برابر است با زمان استفاده از اولین سوتین در زنان. پس ابتدا باید علائم بلوغ را در دختران نوجوان بشناسیم سپس سوتین مناسب را انتخاب کرده و لباس زیر زنانه بخریم.

طبق گفته MassGeneral، دختران معمولاً بین سنین 8 تا 13 سالگی بلوغ را شروع می کنند. با شروع بلوغ دختر شما، غدد جنسی (تخمدان ها) و غدد فوق کلیوی (غدد واقع در بالای کلیه ها) هورمون ترشح می کنند. این هورمون ها اولین نشانه های بلوغ را ایجاد می کنند که شامل رشد سینه، بوی بد بدن، موهای زیر بغل، موهای ناحیه تناسلی و آکنه (جوش) می شود.

با گذشت زمان، دختران بعداً علائم بلوغ را نشان می دهند، مانند جهش رشد و به دنبال آن شروع دوره های قاعدگی.

اطلاعات مهم در مورد استفاده از اولین سوتین در سن بلوغ

در مطالب قبلی نکات لازم در مورد انواع سوتین; مهم ترین کاربرد و ویژگی مدل سوتین را توضیح داده ایم. یک دختر باید جزئیات و نحوه استفاده از انواع سوتین را بداند. مثلاً یک دختر باید بداند که; نیازی به پوشیدن سوتین در شب و زمانی که سینه های یک دختر تازه شروع به رشد کرده است وجود ندارد. پوشیدن لباس زیر در شب الزامی نیست.

برخی سوتین ها دارای پد (اسفنج) هستند، اما برخی دیگر این پد را ندارند. می توانید سینه بند را از آسیب در طول چرخه شستشو محافظت کنید. از کیسه های شستشو استفاده کنید که بسیار راحت هستند.

دریابید که چگونه اندازه سوتین خود را تعیین کنید

مطمئناً می خواهید مطمئن شوید که اندازه سوتین مناسب را برای راحتی انتخاب کرده اید. خانم فروشنده می تواند سینه شما را برای یک سوتین اندازه گیری کند، یا می توانید آن را در خانه انجام دهید یا از مادر یا خواهر بزرگترتان بخواهید که به شما کمک کند. از یک نوار اندازه گیری استفاده کنید. برای تعیین اندازه سینه، نوار اندازه گیری را زیر سینه ها و اطراف پشت قرار دهید. آن را محکم بگیرید، اما نه خیلی سفت. سوتین شما نباید به سینه شما فشار بیاورد و نباید آنقدر گشاد باشد که پیراهن شما بد به نظر برسد. انتخاب سوتین های بزرگ با فنجان های اسفنجی جالب نیست و به شما شکل اشتباهی می دهد.

یاد بگیرید چگونه سوتین بپوشید

در صورت لزوم به مادرتان بگویید که هیچ نظری در مورد پوشیدن سوتین ندارید و اصلا خجالت نکشید. به بسیاری از دختران باید نشان داده شود که چگونه این کار را انجام دهند و اشکالی ندارد. برای بستن سینه بند، بازوهای خود را از میان بندهای سوتین قرار دهید و به جلو خم شوید تا سینه ها داخل فنجان بیفتند. پشت را در قلاب وسط ببندید. در صورت لزوم، تسمه ها را تنظیم کنید و پشت آن را روی یک گیره دیگر تنظیم کنید تا اندازه را تغییر دهید. اگر در مورد پوشیدن یا نپوشیدن سوتین در شب سوالی دارید، می توانید این مقاله را بخوانید.

محدوده سنی برای شروع پوشیدن سوتین

همانطور که گفتیم؛ بهترین سن برای پوشیدن سوتین زمانی است که قفسه سینه دختر شروع به رشد کند. این محدوده سنی از 8 تا 14 سال متغیر است. اگر قفسه سینه کودک شما بعد از 14 سالگی هنوز رشد نکرده است. حتما باید او را به متخصص غدد یا متخصص زنان نشان دهید.

عوارض نپوشیدن سوتین

نپوشیدن سوتین می تواند عوارضی مانند افتادگی سینه، کمر درد، شانه و شانه درد ایجاد کند. Bra یک کلمه فرانسوی به معنای حمایت و پشتیبانی است که می تواند بهترین دوست شما و از طرف دیگر بدترین دشمن شما شود.

همه زنان از سنین پایین با چالش پوشیدن سوتین روبرو هستند. ما باید به دختران نوجوان اطلاعات درستی در مورد فواید پوشیدن سوتین بدهیم تا در آینده با انتخاب صحیح دچار مشکل نشوند.

البته توصیه می شود هنگام خواب از سوتین استفاده نکنید.

چگونه از مادر خود سوتین بخواهیم؟

طبیعی است که از صحبت کردن با مادرتان در مورد موضوعات حساسی مانند تغییرات بدن و بلوغ احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما این نباید مانع از مطرح شدن این موضوعات شود. سعی کنید بفهمید که چون مادرتان در سن شما هم همین مسائل را پشت سر گذاشته است، بیشتر شما را درک می کند و حمایت می کند. اگر مادرتان موافق نیست که شما به سوتین نیاز دارید، به جای عصبانی شدن، آرام بمانید و سعی کنید استدلال او را بفهمید. اگر با استدلال او مخالف هستید، سعی کنید آن را با بزرگسال مورد اعتماد دیگری صحبت کنید.

سخن پایانی

مطالب فوق و نکاتی که گفته شد از جمله علائم و نشانه هایی بود که دختران نوجوان و جوان در خصوص بهترین زمان استفاده از سوتین برای حفظ جذابیت و سلامت سینه خود باید به آن توجه کنند. آنها می توانند بهترین و با کیفیت ترین سوتین ها را از سایت هایی مانند وب سایت بوفالو انتخاب کنند.

منبع: از چه سنی سوتین ببندیم؟ سن مناسب استفاده از سوتین دخترانه

دکمه بازگشت به بالا