ورزشی

نخستین مدال برفی تاریخ والیبال ایران / برفی‌بازان نقره‌ای شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نخستین دوره مسابقات والیبال برفی قهرمانی آسیا در چین آغاز شد که این مسابقات قسمتی از چندگانه پروژه کمربند جاده ابریشم فدراسیون جهانی است که چندی پیش کیاتیپون دبیر کل کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه‌ای از کشورهای آسیایی دعوت کرد تا در نخستین تورنمنت آسیایی والیبال برفی شرکت کنند. این رقابت‌ها با حضور تیم‌های ایران، فرانسه، چین یک، چین دو و چین سه از یکم فروردین ماه در شهر ارومچی کشور چین آغاز شد و امروز (یکشنبه پنجم فروردین) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. تیم فرانسه که با وایلد کرات در این رقابت‌ها شرکت کرد به عنوان قهرمان معرفی شد.

برفی‌بازان والیبال کشورمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ترتیب تیم‌های فرانسه، چین سه، چین دو و چین یک را از پیش رو برداشتند و در نیمه‌نهایی با شکست چین دو راهی فینال شدند. در دیدار نهایی آرمین کمی، سعید صیامی، الیار محرم‌زاده و مهدی علیزاده بازیکنان تیم ملی والیبال برفی ایران با هدایت روح‌الله صالحی‌نژاد به مصاف فرانسه رفتند و با نتیجه دو بر صفرمغلوب حریف شدند تا به نخستین مدال بین‌المللی برفی در تاریخ والیبال دست یابند.

در این مسابقه ایران با امتیازات ۱۰ بر ۱۵ و ۱۴ بر ۱۶ مغلوب فرانسه که با وایلد کارت در این رقابت‌ها حضور داشت، شد و با دریافت مدال نقره از این رقابت‌ها خداحافظی کرد.

رده‌بندی نهایی تیم‌های برتر در نخستین مسابقات والیبال برفی مردان آسیا به شرح زیر است:

فرانسه
ایران
چین یک
چین دو

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا