ورزشی

مدارک استقلال تایید شد/ یامگا و ژستد بدون مشکل در آبادان

به گزارش شفاف، سازمان لیگ فوتبال به دلیل عدم ارائه ضمانت نامه بانکی معتبر به دو بازیکن خارجی از سوی باشگاه استقلال برای صدور کارت بازی یمگا و زستد، به دو بازیکن مجوز موقت داده است که من آن را لغو کردم. این جنجال زمانی بود که نامه سازمان لیگ فوتبال در ساعت 13:29 (دو ساعت مانده به بازی با گل گهر سیرجان) به استقلالی ها رسید و کمپ بروس را منحل کرد.

پس از این اتفاق، باشگاه استقلال اعلام کرد که به عنوان یک شرکت دولتی نمی تواند ضمانت نامه بانکی ارائه کند، بنابراین 500 میلیارد تومان وثیقه ملکی و سفته معادل مبلغ قرارداد این دو بازیکن ارائه کرد. سازمان لیگ در دو مرحله به ادعای استقلال پاسخ داد و در تاریخ 22 آبان طی نامه ای محرمانه اخطار این سازمان به استقلال را فاش کرد که نشان می داد این باشگاه برای ارائه ضمانت نامه بانکی منقضی شده است. وکیل حقوقی سازمان لیگ نیز با استناد به قوانین کشور ادعای باشگاه استقلال مبنی بر عدم امکان ارائه ضمانت نامه بانکی را رد کرد.

با موافقت وزارت ورزش و جوانان، باشگاه استقلال با ارسال نامه ای به اتحادیه فوتبال از آنها خواست تا مشکلات موجود در این زمینه را حل کنند و یستا و یمگا را برای بازگشت به میادین آماده کنند. فدراسیون فوتبال قرار است با بررسی های لازم و تغییرات لازم در تبصره های این قانون که تا امروز (یکشنبه) نهایی می شود، سازمان لیگ فوتبال را برای نهایی شدن گارانتی باشگاه استقلال مجاب کند، قرار شد من تصمیم بگیرم. وظیفه در این مورد بر عهده باشگاه ها و سازمان های استقلال است. لیگ را مشخص کنید. باشگاه استقلال نیز مدعی شد تمام اقدامات لازم را برای رفع موانع موجود انجام داده است.

اما منابع باشگاه استقلال تایید کردند که ضمانت نامه (وثیقه ملکی و سفته) تایید شده و بدون افتتاح حساب امکان صدور ضمانت وجود ندارد. باشگاه استقلال طبق قانون به طور مشخص از افتتاح حساب در کلیه بانک ها و موسسات منع شده است و فقط باید از طریق امور مالی به انجام تراکنش های مالی بپردازد.

دکمه بازگشت به بالا