ورزشی

سنندج میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان کشتی آزاد بود



پس از دیدار سرپرست لیگ فدراسیون کرواسی با استاندار کردستان ، سنندج به عنوان میزبان نهایی باشگاه جهانی کشتی در سال 2020 انتخاب شد.

به گزارش مجله خانواده ، پس از گفتگوهای انجام شده توسط سازمان لیگ با مسئولان استان کردستان در خصوص میزبانی مسابقات جام جهانی باشگاه های کشتی ، عبدالمهدی نصیرزاده امروز (یکشنبه 15 فروردین) با مسئولان ورزشی و سیاسی به سنندج سفر کرد. استان کردستان ملاقات کرد.

بر این اساس ، در جلسه‌ای که عصر امروز (یکشنبه) در استانداری کردستان و با حضور فرماندار بهمن مرادنی ، نصیرزاده ، رئیس سازمان لیگ ، حامد جولائی ، مدیرکل ورزش و جوانان و جمشید خیرآبادی ، رئیس کمیته کشتی استان ، به دنبال جنرال برگزار شد. مدیر ورزش و جوانان در اشاره به مباحث ، ناصر زاده به استاندار کردستان گفت: “هدف فدراسیون کشتی میزبانی از مسابقات بین المللی در استان های با امتیاز کمتر است و ما تصمیم گرفته ایم که اولویت خود را به استان کردستان بدهیم ، زیرا در این استان رهبری و کشتی گیری قدرتمندی وجود دارد.” آقای خیرآبادی مسئول است کارکنان مسئول کدام اطلاعات هستند.
وی افزود: کردستان همیشه یکی از مراکز کشتی در کشور بوده و تحویل بسیاری از قهرمانان کشتی در کشور را داده است. شاید دغدغه جامعه کشتی در این استان همواره حضور تیمی از کردستان در لیگ برتر باشد. چالش اصلی ما برای میزبانی کردستان این است که این استان باید نماینده ای در لیگ برتر داشته باشد. با توجه به به تعویق افتادن المپیک و عدم برگزاری جام جهانی ، به نظر می رسد قهرمانان زیادی امسال برای شرکت در مسابقات جام جهانی این باشگاه آماده هستند.
فرماندار مورادنیا کردستان گفت: باید از فدراسیون کشتی بخاطر توسعه و رویکرد عدالت محور تشکر کنیم. مشخص است که این موضوع برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، در این صورت کشور خود را به اینجا آوردید و این جلسه را ممکن کردید. در مورد ساخت و ساز ، ما هر آنچه را برای تجهیز سالن و چیزهای دیگر لازم دارد انجام می دهیم. همچنین با جذب حامیان مالی سعی می کنیم این تیم را به نمایندگی از استان کردستان برای حضور در لیگ برتر بدست آوریم.

در این جلسه ، استاندار کردستان بصورت تلفنی با رئیس فدراسیون کرواسی صحبت کرد و از وی دعوت کرد که در اسرع وقت به سنندج سفر کند.
همچنین مقرر شد پس از طی مراحل قانونی و توافق نهایی ، سنندج به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه های کشتی آزاد در سال 2020 به اتحادیه جهانی معرفی شود تا در تقویم جهانی کشتی گنجانده شود.
گفتنی است ، در سال 2019 مسابقات کشتی آزاد و مسابقات جهانی کشتی آزاد ، آذر 98 به میزبانی شهر بجنورد برگزار شد.

به گزارش مجله خانواده ، مسابقات کشتی آزاد و غربی کشتی آزاد جام جهانی در زمان حاکمیت رسول خادم بر فدراسیون کرواسی و تصویب اتحادیه جهانی کشتی ، اختراع شد و پس از آن ایران میزبان این رقابت ها بود.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت مطابق با سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا