ورزشی

رونالدو بالاخره فاش کرد/ شب قبل از فینال جام جهانی چه اتفاقی افتاد؟

فینال جام جهانی 1998 قرار بود شبی باشد که رونالدو خود را به عنوان یکی از بزرگترین چهره های تاریخ فوتبال معرفی کرد. او در سن 21 سالگی یک ستاره جهانی بود و اولین فصل حضورش در اینترمیلان را با 34 گل به پایان رساند.

شکل خوب او در تیم ملی تابستانی نیز ادامه یافت و رونالدو چهار گل زد تا برزیل به فینال جام جهانی برسد. در آنجا به نظر می رسید که او آماده قهرمانی در جام جهانی است.

رونالدو از ترکیب اصلی حذف شد

او در نهایت برای ماریو زاگالو در استاددو فرانس بازی کرد، اما نام رونالدو در ابتدا از تیم برزیل حذف شد. کمتر از یک ساعت از شروع بازی نگذشته بود که مسئولان فیفا به تیم اصلی برزیل اطلاع دادند که نامی از رونالدو برده نشده است. گفته می شود این مهاجم از ناحیه مچ پا مصدوم شده و نمی تواند در فینال بازی کند. ادموند که در آن زمان در فیورنتینا بود قرار بود جایگزین او در ترکیب اصلی شود.

بالاخره رونالدو فاش کرد/ در آستانه فینال جام جهانی چه گذشت؟

30 دقیقه بعد، ترکیب اصلی برزیل اصلاح شد. رونالدو برگشت و ادموند عصبانی از این اتفاق روی نیمکت نشست. در آن زمان شایعات زیادی درباره رونالدو به گوش می رسید. پیش از فینال شایعات زیادی در مورد وضعیت سلامتی او وجود داشت. وقتی او و تیم برزیل در کل عملکرد ضعیفی داشتند، باعث شد احساس کنم اتفاق مهمی رخ داده است. چندین تئوری توطئه مطرح شده و حتی گزارش هایی مبنی بر مسمومیت او و اعضای تیم ملی برزیل منتشر شده است.

رونالدو نازاریو درباره اتفاقات قبل از بازی بزرگ گفت: تصمیم گرفتم بعد از ناهار استراحت کنم و آخرین چیزی که به یاد دارم خواب بود. بعدش تشنج کردم. بازیکنان دور من را گرفتند و دکتر لیدیو تولدو آنجا بود. آنها نمی خواستند به من بگویند چه خبر است. می خواستم بخوابم از او پرسیدم که آیا می توانم جایی بروم و صحبت کنم؟

لئوناردو سپس از من خواست که در باغ هتلی که در آن اقامت داشتیم قدم بزنم و کل وضعیت را توضیح داد. به من گفتند در فینال جام جهانی شرکت نمی کنم.

گفته می شد که او بازی را باخت، اما معاینات پزشکی بیشتر نشان داد هیچ مشکلی وجود ندارد و رونالدو می تواند برای این تیم بازی کند. معاینه پزشکی نشان نداد که اتفاق غیرعادی رخ داده است یا به نظر می رسد چیزی اتفاق افتاده است.

رونالدو در بخشی دیگر از صحبت هایش گفت: من نتایج آزمایش را داشتم. در ورزشگاه به زاگالو نزدیک شدم و گفتم: حالم خوب است. من احساس بیماری ندارم. میخواهم بازی کنم. او چاره ای جز پذیرش تصمیم من ندارد.

رونالدو در ادامه اذعان داشت که این اتفاق می توانست بر عملکرد هم تیمی هایش در بازی مقابل فرانسه تأثیر منفی بگذارد. فرانسه با دو گل زین الدین زیدان و امانوئل پتی به این جام دست یافت.

مهاجم برزیلی افزود: “قطعاً گرفتگی ها آنقدر وحشتناک بود که ممکن بود بازی کنم و کل تیم را تحت تاثیر قرار دهم. در هر صورت، من وظیفه ای در قبال کشورم دارم و آن را از دست دادم. نمی خواستم. احساس می کردم می توانم بازی کنم. بدیهی است که این یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای من نیست.

تئوری توطئه

بالاخره رونالدو فاش کرد/ در آستانه فینال جام جهانی چه گذشت؟

پس از بازی، زاگالو اعتراف کرد که در نیمه اول به جای رونالدو فکر می کرد.

تحقیقات درباره آنچه در مجلس ملی برزیل اتفاق افتاد آغاز شد و مشخص شد که رونالدو بعد از ناهار به همراه روبرتو کارلوس به اتاق هتل خود بازگشت و شروع به استراحت کرد.

پزشک برزیلی تولدو یکی از افرادی بود که رونالدو را دید. او درباره بازی رونالدو در فینال گفت: تصور کنید رونالدو بازی نکند و برزیل شکست بخورد. در آن لحظه مجبور شدم بروم و در قطب شمال زندگی کنم و دیگر حق زندگی در برزیل را نداشتم.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است تشنج رونالدو به دلیل مصرف مسکن های شدیدی باشد که برای مصدومیت زانویش مصرف کرده است. تیم پزشکی برزیل این ادعا را رد کرد و گفت که داروی استفاده شده آنقدر قوی نیست که بتواند تشنج ایجاد کند.

برای رونالدو این داستان پایان خوشی داشت. چهار سال بعد، او در یک فینال دیگر جام جهانی بازی کرد، جایی که برزیل با دو گل سلسائو آلمان را شکست داد و هر دو گل را به ثمر رساند تا قهرمان شود.

دکمه بازگشت به بالا