ورزشی

دهمین هواپیمای کمک‌های ایران به مردم زلزله زده سوریه در لاذقیه به زمین نشست

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه:

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه گفت: دهمین هواپیمای حامل کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه عصر امروز (جمعه) در فرودگاه شهر بندری لاذقیه در شمال غرب سوریه فرود آمد و محموله آن تحویل مقامات سوری شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا فدوی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه گفت: سومین هواپیمایی که امروز در فرودگاه بین المللی لاذقیه فرود آمده شامل ۲۵ تن انواع کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده شمال غرب سوریه است.

وی محموله این هواپیما را شامل، شیرخشک، دارو، اقلام خوراکی، اقلام بهداشتی، پتو و بسته های غذایی اعلام کرد.

 

دهمین هواپیمای کمک های ایران به مردم زلزله زده سوریه در لاذقیه به زمین نشست

 

پیش از این دو محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق، دو محموله به لاذقیه و پنج محموله دیگر نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال این هواپیما به لاذقیه، تعداد هواپیماهای اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه به ۱۰ فروند رسید.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

شمار قربانیان زلزله در استان لاذقیه ۸۰۵ کشته و یک هزارو ۱۳۱ مجروح از سوی استانداری لاذقیه اعلام شده است.

در زلزله اخیر ۱۰۳ دستگاه ساختمان در استان لاذقیه به طور کامل ویران شده و ۲۴۷ ساختمان نیز آسیب جدی دیده است.

 

دهمین هواپیمای کمک های ایران به مردم زلزله زده سوریه در لاذقیه به زمین نشست

 

بیش از ۱۴۲ هزار نفر از شهروند استان لاذقیه نیز تحت تأثیر زلزله اخیر قرار گرفتند و بسیاری از آنها مجبور شدند به کمپ های ایجاد شده از سوی دولت سوریه پناه ببرند و برخی نیز به منازل اقوام و آشنایان خود در دیگر نقاط رفته اند.

استانداری لاذقیه ۴۷ کمپ اسکان اضطراری در سطح این استان ایجاد کرده و از روز اول توزیع کمک به افراد آسیب دیده نیز آغاز شده است.

 

منبع: ایرنا

 

 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا