ورزشی

حذف ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران توسط اردن

به گزارش شفاف، از ساعت 15 روز چهارشنبه 8 تیر 1401 تیم بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2022 در اندونزی در نهایت با نتیجه 91 بر 76 به مصاف اردن می رود. اون حریف ممانعت از صعود به نیمه نهایی مسابقات و حذف های باورنکردنی.

ترکیب ایران:
احد حدادی، بهنام لخاری، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، سجاد مشایخی

ترکیب جردن:
امین ابوحواص، دار تکیر، فلدی ابراهیم، ​​زید عباس، احمد الدعیری

حذف باورنکردنی تیم ملی بسکتبال ایران توسط اردن

نیمه اول: ایران 38-44 اردن

سه امتیاز اول بازی را ایران در یخچال به دست آورد و پس از آن سه امتیاز تاکر و ضربات “حبس” و “دعیری” با نتیجه 7 بر 11 اردن را با چهار امتیاز شکست داد. ایران در مقابل تهاجم تاکر دفاع خوبی نداشت اما اختلاف دو تیم به 8 امتیاز رسید و بازی 15 بر 23 به سود اردن رقم خورد. با سه امتیاز جمشیدی، این کوارتر با نتیجه 24 بر 18 به سود اردنی ها به پایان رسید.

در ابتدای کوارتر دوم مشاییکی 3 امتیاز، حسن زاده 2 امتیاز و ایران 5 امتیاز متوالی را به دست آوردند و اختلاف را به یک امتیاز رساندند و باعث شد اردن تقاضای تایم اوت کند. با ورود دو تیم به زمین، گردش بازیکنان ایرانی افزایش یافت و درخشش تاکر جردن آنها را مجبور کرد از 35 بر 29 عبور کنند و ارمگانی به استراحت بپردازد. کوارتر دوم 20 بر 20 مساوی شد، درست در حالی که اردنی ها با برتری 44 بر 38 به رختکن رفتند.

حذف باورنکردنی تیم ملی بسکتبال ایران توسط اردن

نیمه دوم:

با شروع بازی، حملات ایران سرعت گرفت و با درخشش لاگری، شاگردان لاگری سه دقیقه بعد از کوارتر سوم با نتیجه 47 بر 48 پیش افتادند. لاگری اولین سه امتیاز خود را در این کوارتر به دست آورد و 49 بر 51 از ایران پیش افتاد. با سه شوت سه امتیازی لاگیری، مشایخی و حدادی، ایران 56 بر 62 پیش افتاد و اردنی ها خواهان تایم اوت شدند. این بازی با نتیجه 64 بر 67 به سود شاگردان ارمگانی ادامه یافت تا این کوارتر با نتیجه 20 بر 29 به سود ایران به پایان برسد.

اما در کوارتر چهارم ایران افت عجیبی از خود نشان داد. فالدی ابراهیم ستاره اردن در کوارتر چهارم بود و اردن با نتیجه 72 بر 70 با سه امتیاز پیش افتاد. «احمد الدعیری» مرکز اردن با دست حدادی دو امتیاز سبد ایران را به دست آورد که نتیجه آن برتری ۷۴ بر ۷۰ اردن بود. این کوارتر با درخشش «دار تاکر» (شوتینگ گارد اردن) و «فردی ابراهیم» (پوینت گارد) با شوت سه امتیازی 27 بر 9 به سود اردن به پایان رسید و ایران با نتیجه 76 بر 91 شکست خورد.محرومیت باورنکردنی از زمان و رقابت با حریفان

در این بازی شوتینگ گارد آمریکایی اردنی «دار تاکر» ستاره اول بازی بود. MVP لیگ آرژانتین در این بازی 29 امتیاز گرفت و در کنار 23 امتیاز “فردی ابراهیم” بیش از نیمی از اردنی ها (52 امتیاز) را به دست آورد.

دکمه بازگشت به بالا