ورزشی

امیدوارم سهمیه‌های تیراندازی برای المپیک پاریس بیشتر شود/ تیم ملی به پشتوانه سازی نیاز دارد

مرتضی قربانی: امیدوارم سهمیه‌های تیراندازی برای المپیک پاریس بیشتر شود/ تیم ملی به پشتوانه سازی نیاز دارد

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره شرایط این رشته به صحبت پرداخت.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری مجله خانواده در مورد شرایط فدراسیون در سالی که گذشت، اظهار کرد: زمانی که به فدراسیون آمدم دلم گرفت. فدراسیونی با این همه قدمت در چهار سال گذشته رها شده بود. 4 یا 5 میلیارد بدهی مانده بود. 700 میلیون بدهکاری فشنگ به وزارت دفاع داشتند، 400 میلیون به اسلحه سازی، همین مقدار هم از باشگاه‌ها گرفته بودند و دین آن بر گردن ما افتاد ولی ما نیامدیم که پشت در بمانیم، در همان اسفند پارسال تصمیم گرفتیم و شب اول ماه مبارک تیم ملی تفنگ و تپانچه را به برزیل اعزام کردیم. هنوز از آن اعزام بدهکارم. شب عید اداره مالیات حساب ما را تخلیه کرد اما متوقف نشدیم و کار خود را ادامه دادیم.

وی افزود: هزینه رشته تیراندازی بالاست هر ورزشکار ما در روز فقط برای تمرین 3 میلیون 200 تیر می زند، 12 نفر در اردو داریم حالا شما حساب کنید که برگزاری یک اردو برای فدراسیون چقدر هزینه دارد و در مقابل بودجه ما چه میزان است. مجلس شورای اسلامی آمد و یک بودجه به ورزش داد ولی آن هم بیشتر خرج فدراسیون های دیگری شد که هزینه آنها مانند هزینه ما نیست. با این شرایط خود را جمع و جور کردیم و نگذاشتیم اردوها متوقف شود. مسابقاتی را برگزار کردیم که از سراسر کشور آمده بودند. 400 نفر استعدادیابی شدند که رکوردهای نزدیک تیم ملی داشتند.

قربانی در خصوص نفرات دعوت شده به اردوهای تیم گفت: تیم‌های ملی نباید فقط وابسته به چند نفر باشند. در همین راستا باید پشتوانه سازی می‌کردیم. اردوها را با نفرات جوان تشکیل دادیم و همان برنامه ریزی سبب شد که در قهرمانی جهان مصر نفرات جوان را اعزام کنیم که اولین رویدادشان بود.

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص برنامه‌های این فدراسیون برای رشته اهداف پروازی نیز اظهار داشت: اهداف پروازی بخش عمده‌ای از تیراندازی است. سلاح و مهماتی که در دست مردم است برخی مجوز دارد برخی ندارد برای همین به راحتی در روستاها و جنگل نسل حیات را برمی‌چینند. اگر محیط زیست حرف ما را گوش دهد از انرژی و توان استفاده کنند و اهداف پروازی را توسعه بدهیم کسی آهو و کبوتر نمی‌زند.

قربانی در پایان گفت: در سال جدید هفت اعزام داریم. افتخار می‌کنیم که اولین سهمیه ایران را هانیه رستمیان به دست آورد. قطعا تلاش ما این خواهد بود در سال جدید این سهمیه ها را افزایش دهیم و پر توان در المپیک پاریس حاضر شویم.

انتهای پیام//






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا