فرهنگ و هنر

۳ مستند ایرانی در بخش مستند زیر ذره‌بین فجر

مستندهای ایرانی “ایساتیس” ، “روز بلورین” و “زمزمه های گمشده در فاصله” در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در بخش مستند زیر ذره بین به نمایش در می آیند.

به گزارش مجله خانواده ، مستند بلند “ایساتیس” علیرضا جهانبک ، “روزگار دمنده” امیر فرزاهوراهی و “زمزمه های گمشده در فاصله” منصور فروس سه فیلم در ایران هستند که این یک مستند داستانی است و زیر ذره بین به نمایش در می آید. جشنواره بین المللی فیلم فجر.

در معرفی این فیلم ها و نویسندگان آنها آمده است: “ایساتیس” به کارگردانی علیرضا دهقان ، داستانی 75 دقیقه ای از گروهی از افراد متولد هیچ چیز است که از خاک کیمیا ساخته شده است. یک داستان باستانی در مورد وضعیت واقعی آب. از ایده جدید رانش آب.

داستان فراز و نشیب شهری که قرن هاست مانند عقیق در خاک خشک و خالی کویر می درخشد. داستان گفتگوی مهربان بین دین و عطر ایمان و سفری هزاران ساله در مرکز کویری این سرزمین کهن. روایت آب ، باد ، آتش و زمین است.

آریلزا دگان مدرک کارشناسی ارشد فیلم را از دانشگاه هنر دریافت کرد ، مدرس دانشگاه بود و فعالیت فیلمسازی خود را در انجمن فیلم جوانان ایران در سال 2002 با تولید 17 فیلم کوتاه و مستند آغاز کرد. جوایز بین المللی مانند فیلم های “اوسیا” ، “دار بزرگ” ، “شفا” ، “صلح در سنگ” ، “روز 27” ، “نخل زندگی”.

“تاری روزگار” کارگردان امیر فرزالهی روایتی 90 دقیقه ای از زندگی حرفه ای محمد بلوری ، روزنامه نگار پیشکسوت و پدر داستان نویسی در مطبوعات ایران است.

امیر فرز اللهی لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی ، روزنامه نگار و منتقد سینما ، نویسنده ، کارگردان و مستندساز است. در آثار این فیلمساز می توانید به فیلم های “این وقت من است” ، “شهر هرج و مرج” ، “شاعر قانون اساسی” و “پشتوانه” اشاره کنید.

“زمزمه های گمشده در فاصله” به کارگردانی منصور فروزه ، مستندی 60 دقیقه ای درباره گروهی از پناهندگان از ایران و افغانستان است که درباره اوضاع اردوگاه صربستان صحبت می کنند.

منصور فروزه فیلمساز ایرانی با مدرک کارشناسی ارشد فیلم از دانشگاه آرته مجارستان است. فروزه علاوه بر ساخت برخی از مستندهای تلویزیونی ، هفت فیلم داستانی کوتاه و دو فیلم مستند برجسته دارد. قضاوت در جشنواره های بین المللی فیلم ، مرور رسانه های سینمایی و نوشتن یادداشت از دیگر فعالیت های منصور فروزش است.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 12 ژوئن 1400 به دبیری نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده فیلم محمد مدی عسگرپور در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا