فرهنگ و هنر

یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان کم است

بر اساس گزارش های روشن، همزمان با آغاز هفته ملی کودک، بیانیه روز جهانی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به کودکان جهان صادر شد.

این جمله بر اهمیت توجه دوران کودکی و بزرگسالان به این دوران تاکید دارد.

بچه های خوب و عزیز دنیا! سلام.روز خوش

وقتی بچه بودم، می خواستم دنیا را در کوله پشتی ام حمل کنم. من روی تپه ای دور نشسته ام دنیا را آنطور که می خواهید با شادترین رنگ های پیش روی خود رنگ کنید. یک روز فهمیدم که دنیا را نمی توان گرفت. روز بعد متوجه شدم که دنیا در کوله پشتی من جا نمی شود و برخی از نقاط جهان آنقدر تاریک هستند که رنگ ها با رنگ تغییر نمی کنند. آن موقع بود که تصمیم گرفتم با تغییر چیزهای کوچک دنیا را تغییر دهم. از لبخند زدن به یک غنچه زیبا، آبیاری یک گل تشنه، جمع کردن زباله از ساحل یا خیابان، مهربانی با پرنده گرسنه، بوسیدن دستان مادر و پدر، آشتی با دوستان، انجام دادن، تشکر از معلمان و مربیان، و بادبادک سازی شاد در آن زمان دنیای کوچک من باز شد و روز به روز زیباتر شد.

امروزه هر کودکی باید به ایجاد تغییر مثبت در جهان با تغییر دنیای کوچک خود فکر کند.

فرزندان ایران زمین در این روز بزرگ و مقدس برای همه کودکان و نوجوانان جهان آرزو می کنند که یک پرنده به نام شادی و امید بال بزند! پرنده ای طلایی آواز که در دل همه کودکان لانه می کند و تا ابد میهمان دل های پاکشان خواهد بود.

روز جهانی کودک و هفته ملی کودک یادآور اهمیت دوران کودکی، جلب توجه بزرگسالان به نیازها و خواسته‌های کودکان و تعهد به توجه ویژه به نیازهای بهداشتی و رشدی کودکان است. ، شادی و پیشرفت، و برای تحقق آنها برنامه ریزی کنید.

به ندرت روزی در تقویم جهان به نام یک کودک نامگذاری شده است. تمام روزهای سال باید برای نام کودکان و فرزندان باشد.

ویژه برنامه هفته ملی کودک در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور 1401 از ساعت 16 الی 22 برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا