فرهنگ و هنر

کتاب «ذبیح لرستان» رونمای شد/ سرتیپ حیدری: دشمن نمی‌خواهد شهید «چاغروند» دیگر در کشور رشد کند

مراسم رونمایی از کتاب “ذبی لرستان” و بزرگداشت نویسنده دفاع مقدس با عنوان “شکوه خط” توسط سازمانی برای حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش مجله خانواده ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروهای زمینی ارتش در مراسم رونمایی از این کتاب گفت که از نویسنده دفاع مقدس با عنوان “شکوه خطوط” در فرهنگسرای ارسباران تجلیل می کند. آمریکایی ها می گویند برخی از کشوهای محله ما در مالکیت سیاسی و نظامی کشور نمی توانند علیه کشور ما اشتباه کنند.

وی ادامه داد: “امسال مشخص شد که ایالات متحده در برابر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارتش ما موضع دفاعی و انفعالی دارد.” جمهوری اسلامی ایران خالی است. ما در نزدیکترین مکان روی دریا تمرین کردیم و زمین سیستم غربی در حال فروپاشی بود و تأثیرات آن موجودات تحقیرآمیز ، منفعل و دفاعی آن بود تا ما از دیدگاه خود به آن حمله نکنیم.
امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: مظهر عینی جاده مستقیم امروز ولایت فقیه است. رهبر ما گفت که رژیم سرقت صهیونیستی طی 25 سال آینده ناپدید خواهد شد. دفترچه خاطرات روز استقلال اسرائیل در ورودی بیشتر پادگان ها تنظیم شد. ما باید به روح شهید چاگلاند سلام و درود برسانیم.

وی به من یادآوری کرد: چاغروند دو ویژگی عالی دارد. وی در سال 1959 با اهدای سر خود ، با هلی کوپتر به دشمن قلبی خود ضربه زد و او را محاصره کرد و سرش را قطع کرد. تسلیم توهین به ارزشهای انقلابی دشمن نشد. وی همچنین عاشقانه و عمداً شهادت را پذیرفت. دشمن به او توهین کرد و به او گفت بین اسیران برو ، اما او این کار را نکرد. وی در یک خانواده نجیب ، اصیل و مذهبی به تمام معنا بزرگ شد.

فرمانده نظامی گفت: این خواهر شهید با ماست. او مانند زینب زندگی می کرد و یاد برادرش را زنده نگه داشت. هیچکس شهید چاگوروند را نمی شناخت. اشراف افرادی را که شهادت می دادند یافت و برادرش را به یافتن مکان شهادت خود رهنمون شد. کار زندگی بود ، نه یک یا دو سال. خواهران کار فرهنگی ارزنده ای انجام دادند. آنچه دشمن از ما انتظار ندارد. دشمن تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی شدیدی علیه ما دارد. دشمن نمی خواهد مرد چاق دیگری در کشور ما رشد کند. همانند بخش نظامی ، مراقب باشید که نیروهای ما ایالات متحده را بیرون بکشند و در صحنه فرهنگی منفعل شوند. راز این کار پیروی محض از دستورات ولایت فقیه است.

سرتیپ حیدری با اشاره به حضور سرتیپ احمد دابین در این مراسم ، گفت: “ما باید چندین مراسم را برای بیان شجاعت و حماسه امیر دابین برگزار کنیم.” آنها نباید در غبار تاریخ گم شوند. امیر نجفی همچنین یکی از افسران مذهبی ، متعصب و بومی گرا است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انقلابی بود و درک می کرد که راه رهبران انقلابی را دنبال می کند.

در ادامه مراسم ، مهرداد ویس کرمی ، نماینده مردم هورام آباد شورای اسلامی گفت: لرستان دارای سه ویژگی منحصر به فرد است. اول ، ما اهل قانون هستیم که در امیرالمومنین علی متحد شده ایم. دوم ، این شامل خارجی ها نمی شود و ما در مقابله با همه خطرات تهدید کننده نظام اسلامی پیشگام بوده ایم. شجاعت مردم قانون و ارتش بی نظیر بود.

وی ادامه داد: برتری هوایی نظامی ما بر دشمن یکی از دلایل پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بود. “این فداکاری ها فراموش نشدنی است. لرستان 9 خلبان شهید دارد که یکی از آنها غلامرضا چاغروند سر بریده است.

ویس کرمی افزود: “ثبت خاطره شهید و فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است.” این خاطرات با جوانان و ایالات متحده روبرو می شود. مردم لرستان افتخارات و برگهای زرین دیگری دارند. ما کاملاً در خدمت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

در بخشی دیگر از این مراسم ، همایون امیرزاده ، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در سخنرانی گفت: “ما نیاز به توضیح صادقانه جنگ داریم.” سپرده گذاری دفاع مقدس باید اکنون آغاز شود. نهضت ترجمه دفاع مقدس بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: “به نظر ما ما در وزارت فرهنگ و اسلام کارهای زیادی انجام داده ایم.” انتشار سوره سبز یک سرمایه بزرگ برای نیروهای زمینی ارتش است.

در پایان این مراسم ، کتاب “ذبی لرستان” و چند اثر صوتی و ترجمه های دیگر از نیروی زمینی ارتش منتشر شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا