فرهنگ و هنر

چه کسانی به حج می‌روند؟

قائم مقام دبیر سازمان زیارت مکه مکرمه در پی موافقت عربستان با برگزاری سفر حج مکه عمومی و بیش از یک میلیون زائر، اولویت سفرهای زیارتی مکه را زودتر از زیارت مکه 1399 اعلام کرد. ..

به گزارش مجله خانواده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زیارت مکه مکرمه، اکبر رضایی معاون سازمان زیارت مکه مکرمه و عموره، معیارهای اعزام زائران به زیارت مکه 1401 را تشریح کرد.

وی بیان می کند: بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، از یک میلیون سهمیه تعیین شده برای زیارت مکه بعدی، 150 هزار نفر از داخل عربستان و 850 هزار نفر از خارج از عربستان در مراسم زیارت مکه شرکت خواهند کرد.

سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز سه شرط را برای پذیرش زائران زیر 65 سال اعلام کرد: واکسیناسیون با مجوز مورد تایید عربستان و گواهی منفی تاج گذاری.

وی افزود: دعوتنامه زیارت مکه در اسرع وقت صادر می شود تا وضعیت زیارت مکه آتی و تکلیف زائران ایرانی برای انجام مراسم زیارت مکه روشن شود و تفاهم نامه ای بین آنها منعقد شود. من در حال تلاش برای دریافت آن هستم.

اعتراض به کشور سنی حج و سهمیه عربستان

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب نماینده زیارت مکه و مراجع عظام زیارت با بیان اینکه خداوند شرط توانایی ادای زیارت مکه را توانایی جسمی و مالی اهل سنت قرار داده است. . شرایط عربستان برای انجام تکلیف الهی در این شرایط بسیاری از افراد سالم امسال از ادای حج مکه محروم خواهند شد.

وی بیان می کند: اختصاص 150000 زائر در عربستان سعودی و 850000 تا بیش از 1 میلیارد مسلمان در سراسر جهان با منطق 1 در 1000 ناسازگار است.

نمایندگان ولی فقیه مکه و حج نیز از همگان خواستند بهترین خدمات را به زائران ایرانی عازم مکه ارائه کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا