فرهنگ و هنر

ولیعصر یک باغ-خیابان است / نگاه حفاظتی بر طرح تفصیلی ولیعصر حاکم شود

رئیس کمیسیون معماری و برنامه ریزی شهر شورای شهر گفت: خیابان واریاسا یک خیابان باغی است که به طور تاریخی داستان تاریخ مدرن را روایت می کند و ارزش های تاریخ ، فرهنگ و طبیعت در سراسر خیابان واریاسا تبلور می یابد. تبدیل شده است.

به گزارش مجله خانواده علی عطا با اشاره به برگزاری جلسه ای با مقامات دولت محلی با انتقاد از تأخیر در تهیه و تصویب طرح ساماندهی و حفاظت خیابان ولیعصر (عج) تا یک سال ، گفت: ما طرحی را برای سازماندهی مجدد خیابان واریاسا و استفاده از روش حفاظت برای بازنگری در طرح تفصیلی در دو زمینه میراث تاریخی فرهنگی و میراث طبیعی تصویب کرده ایم ، اما علی رغم پیگیری ها ، این کار هنوز کامل است. متأسفانه ، این در دولت محلی گیج کننده است.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل اشتباه سازمان زیباسازی شهرداری تهران ، مسئولیت تنظیم و بازنگری طرح تفصیلی محور Variasser را بر عهده دارد. مدیریت کافی برای راهنمایی مشاور پروژه وجود ندارد.

آقای آتا در ادامه با انتقاد از تأخیر در ارائه طرح ساماندهی خیابان واریاسا گفت: “هدف این نیست که سازمان زیباسازی را به سمت معاون شهردار شهرداری برای ایجاد طرح واریاسر هدایت کنیم بلکه مدیریت شهرداری است. متاسفم که مشاور هستم. ” ..

وی افزود: “برنامه های دقیق واریاس باید به سرعت بازنگری شود تا از میراث فرهنگی و طبیعی ارزشمند واریاس جلوگیری و از بین نرود.”

آتا با تأکید بر اینکه ساماندهی محور واریاس از اهداف و برنامه های شهردار تهران است ، گفت: در ده برنامه ارسالی به شورا ، شهردار محترم تهران بر موضوع ساماندهی محور واریاس و ثبت جهانی آن تأکید کردند.

براساس گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران ، وی گفت: “تمرکز ما در کنگره این است که برنامه های دقیق را با نگاه محافظت از میراث فرهنگی و تاریخی و میراث طبیعی واریاسر بازنگری کنیم و تهیه و تصویب آنها را تسهیل کنیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا