فرهنگ و هنر

منتظری: رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در 1401 در حد انتظار نیست

نایب رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی در تشریح بررسی جلسه کمیسیون با نهادهای حوزه فرهنگ و ادبیات ملی در خصوص لایحه بودجه سال 1401 گفت: بررسی لایحه بودجه سال 1401 با نهادهای حوزه فرهنگ و ادبیات ملی، در سال 1381 به تصویب رسید. فرهنگ آنطور که انتظار می رود نیست. تلاش می کنیم گام های موثرتری برداریم.

غلامرضا منتظری در گفت وگو با مجله خانواده، در تشریح جلسه امروز کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: ارشاد، وزارت ورزش جوانان حضور داشتند.

وی افزود: در ابتدا هر یک از این دستگاه ها گزارش عملکرد بودجه 1400 را ارائه کردند.

در ادامه، اعتبارات بودجه 1401 را با اعتبارات بودجه 1400 مقایسه کردیم و انتظارات، مسائل و چالش ها را مورد بحث قرار دادیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمایندگان سازمان برنامه ریزی مدیریت نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت اعضای کمیته سوالات خود را مطرح کردند. این فرآیندی است که شامل تمام نهادها و ارگان هایی است که در این دوره بررسی بودجه در کمیسیون شرکت می کنند.

منتظری ادامه داد: در همایش امشب برنامه های سمینارهای کام، دفاتر تبلیغات و تشکل های تبلیغات اسلامی بررسی می شود. بر اساس آنچه تاکنون بررسی شده است، نتیجه همایش نشان می دهد که رشد اعتباری در عرصه فرهنگی آنطور که انتظار می رود نیست. اما در برخی از ردیف ها این عمل انجام شد و مقداری رشد مشاهده شد. چشم انداز کمیسیون افزایش این رشدها است. همانطور که می دانیم حوزه فرهنگ تاثیر زیادی در توسعه اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی دارد. مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت فرهنگ تاکید دارند. بنابراین برای اینکه شاهد رشد بیشتر در این حوزه باشیم باید به دنبال تقویت در این حوزه باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه ما در جریان مسائل و شرایط بودجه هستیم، اما انتظار تغییر زیرساخت ها را نداریم، خدا راضی است و دولت بودجه ریزی می کند، ساختار را تغییر می دهد. ” با این حال، وضعیت فعلی چندان راضی کننده نیست. به هر حال تلاش می کنیم تا گامی موثر در جهت حمایت از حوزه های فرهنگی، ادبی، هنری، مذهبی و قرآنی برداریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا