فرهنگ و هنر

معاونت هنری از انوار تا سالاری

محمود شالویی به مدت دو ماه به عنوان سرپرست این کارگزار هنری را مدیریت کرد و پس از چند بار عزل و نصب تا ساعتی پیش در مراسمی با همین عنوان حضور یافت و در مورد این نماینده تصمیم گرفت و قرار بود خودم ثبت نام کنم.نامی که جایش را گرفت و به محمود سالاری داد

به گزارش مجله خانواده، یازدهمین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها پس از چند ماه مدیریت منصوب شد و محمود سالاری، معاون دانشگاه صدا و سیما در دهه 80 با بیان اینکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های مطالعاتی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد ادبیات داستانی ایران، عضو هیئت امنا، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی نمایشگاه های ایران و مدیرعامل موسسه خانه کتاب به جای محمود شاروی. ، عضو هیئت مدیره منصوب شد.

پس از استقرار رسمی دولت و وزرای آن در شهریور ماه سال جاری، شاروی که مشاور وزیر و دبیر محمدرضا اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شد، همچنان به زبان فارسی سمت خود را حفظ می کند. شورای هماهنگی حفاظت موضع خود را در 25 اکتبر حفظ کرد. اولی همچنین به عنوان نماینده ای برای مسائل هنری عمل کرده است.

در ابتدا حکم قیم موقت به نظر می رسید، اما در عین حال با شنیدن اینکه خود شاروی اصراری بر ترک این سمت ندارد، پیش بینی شد که رئیس سابق موزه هنرهای معاصر تهران همچنان رسمی بماند. به ویژه اینکه در دو ماه و دو هفته ای که مسئولیت آن را برعهده داشت، علاوه بر قول حضور در برنامه های مختلف هنری و پیگیری مسائل خاص، دستورات متعددی را صادر کرد. به عنوان مثال برای مدیریت آکادمی نیاوران، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، عضویت در شورای سیاستگذاری، دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر و مشاور معاونت آموزش علوم هنری. معاون مشاور اجرایی.

شلووی صبح امروز (16 آذر) به نمایندگی از معاونت در مراسم رونمایی از کتاب «دنیای شیشه» که در تالار رودکی برگزار شد، حضور یافت، اما ساعتی بعد خبر انتصاب معاون جدید مدیر اجرایی اعلام شد. سوال مهمی پرسیده شد که آیا انتصاب او معتبر بوده است یا خیر؟

نامه های متولی مسائل هنر ملی در دولت های مختلف به بهانه معرفی معاون هنری دولت سیزدهم ذکر می شود.

قبل از اینکه شالویی به عنوان بازیگر نقش آفرینی شود، سيد مجتبق حسيني وی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که قبلاً به عنوان رئیس موزه و کتابخانه ملی ملک شناخته می شد و از آذرماه ۱۳۹۶ رسماً به عنوان معاون امور هنری وزارت فرهنگ معرفی شد. عملکرد او به عنوان این آجودان با واکنش و انتقاد همراه بود.

قبل از حسینی خرچنگ علی مرادو فردی که در خردادماه امسال در مراسم تاجگذاری درگذشت، در سال 2013 توسط علیجانناثی وزیر وقت به عنوان ستوان هنری منصوب شد. مرادوکانی ابتدا در این سمت بود، اما زمانی که موج اعتراضات به دستاوردهای او بالا گرفت، طی چهار سال آینده با فراز و نشیب هایی به ویژه در چند ماه آخر مدیریتش مواجه شد. اما برخی از کارشناسان دوره او را از نظر مدیریتی در حوزه «هنر» موفقتر از دوره بعدی دانستند.

قبل از مورادو خرچنگ، حمید شاها رفیق او از سال 1388 به عنوان ستوان هنر مشغول به کار شد و روزهایی که در آن دوران به یاد ستوان هنر افتاد.

در مقابل او محمدحسین ایمانی کوشک او از سال 2003 در این سمت بوده است.به جای صداقت آن سال مرتضی کاسمی او مدیر هنری شد و به مدت هفت سال این سمت را در اختیار داشت و افراد مشهور در عرصه هنر از عملکرد او تمجید کردند.

از 1987 تا 1976 ابوالقاس مخوررو او که آجودان حوزه هنری است، 10 سال این سمت را بر عهده داشته و در مدت تصدی خود با سه وزیر فرهنگ همکاری داشته است. وی معاون فرهنگی وزیر علوم در استان های سید محمد خاتمی، علی لاریجانی و سید مصطفی میرسلیم بود.

سید کمال حاج سید جوادی دیگری از عوامل هنری دهه 60 بود که از سال 61 تا 66 در زمان حاتمی فعال بود.البته یک سال از سال 81 محمد معصومی وی مسئولیت این معاونت را بر عهده داشت و پیش از او 60 سال در همان سال بود احمد کریمیان او این سمت را بر عهده داشت.

از سال 1979 تا 1960، روزهای آغازین دوره تجاری پس از انقلاب فخرالدین انور او اولین آجودان هنری در ایالت نسله میناچی و بعدها در زمان سلطنت عباس دوزدوسانی بود.

اکنون در آذرماه 1400 بر اساس خبری منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت فیلمنامه نویسی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد شده است.

ارشاد فیلمنامه، دبیرستان و دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه امام حسین(ع)، دبیرکل اولین جشنواره فیلم دانشجویی، عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه، مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم اسلامی ، کمیته خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل دومین جشنواره بین المللی شعر فسیل، عضو شورای سیاست گذاری، عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سی امین سالگرد شورای سیاست گذاری انقلاب، مدیر کمیسیون بین المللی نشر، تهران کتاب، هیئت داوران جشنواره فیلم سفید، دعا و نیایش، مجله خانواده و سایر اعضای شورای حمایت نمایشی، مشاور فرهنگی مدیرعامل هلدینگ فرهنگی بسیجی، تهیه شده توسط مشاور انجمن فیلم جوانان ایران و… سایر فعالیت ها و سوابق فرهنگی هنری محسوب می شوند.

سراری در آذرماه 1400 مدیر هنری جدید شد و دبیر اول جشنواره در اخبار منتشر شده از سوی وزارت ارشاد، آموزش فیلمنامه، ادبیات دبیرستان، روابط عمومی دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه ایمرسادق (ع) و امام حسین بود. دانشگاه.فیلم های دانشجویی، اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه های کتاب خارجی، مشاور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیته خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل و شورای سیاست گذاری اعضای انجمن، اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اعضای شورای سیاستگذاری جشن فرهنگی سی امین سالگرد، کمیته ناشران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، هیئت ناشران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، داوران فیلم سفید، جشنواره دعا و نیایش، مجله خانواده و 3 عضو شورای حمایت از تئاتر، رایزن فرهنگی ایران فیلم جوانان ایران و … فعالیت ها و سوابق فرهنگی و هنری وی و … معرفی شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا