فرهنگ و هنر

محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت – مجله خانواده

محمدعلی اسلامی ندشان نویسنده و فرهنگی پیشکسوت در سن ۹۷ سالگی در کانادا درگذشت.

شیرین بیانی، نویسنده، پژوهشگر و همسر محمدعلی اسلامی ندوشن این خبر را به مجله خانواده اعلام کرد. «این خبر صحیح است و دیروز (25 می 1401) با دنیای فانی وداع کردند.» در عرض پنج سال، آنها بسیار ضعیف و خسته شده بودند و در عرض دو روز، آنها من بودم و ما را خسته کردند.

بیانی خاطرنشان کرد: محمدعلی با عزت و نیکی و آسایش زندگی کرد و با همان آرامش از دنیا رفت.

همسر اسلامی نودشان درباره تشییع پیکر وی و اینکه آیا به ایران منتقل می شود نیز گفت: ما چون حوصله نداشتیم در این فکرها نبودیم.

محمدعلی اسلامی ندوشن در سال 1304 در ندوشن یزد به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته حقوق بین الملل در فرانسه و استاد سابق دانشگاه تهران است و علاوه بر دروس حقوق به تدریس نقد ادبی، سخنرانی و ادبیات تطبیقی ​​می پردازد. اسلامی ندوشن با بیش از 50 جلد کتاب در زمینه های مختلف اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی، سال ها را صرف مطالعه آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگانی از سراسر جهان کرده است که به صورت کتاب منتشر شده است.
برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: داستان‌های بی‌پایان حافظ، چهار سخنور وظیفه‌شناس ایران، اندیشه‌هایی درباره حافظ، زندگی و مرگ قهرمانانه شاهنامه، داستان‌ها، سایه‌ها، ایران و شاهنامه، از نگاه جهان است. حرف ها را بشنویم، ذکر نشانه های حقوق بشر در جهان سوم، به دنبال سایه حمی، ایران و تنهایی اش، ایران چه بگوید؟ سبزه عشق، عصر فوق العاده و سوپر سولفور، اسطوره افسون، دیدن دیگران، یادگیری دیگران، جهان بینی، صدا و تصویر لباس.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا