فرهنگ و هنر

لزوم رعایت حریم فعلی محور تاریخی فرهنگی اصفهان

مجله خانواده / اصفهان مدیر اداره ثبت آثار تاریخی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به ما یادآوری می کند که حریم خصوصی مورد تأیید قبلی تا زمان اعلام حریم جدید محورهای فرهنگی و تاریخی اصفهان الزامی است. من کردم.

در تاریخ 7 اکتبر ، برخی از فعالان میراث فرهنگی به شورای عالی شهرسازی و معماری ، با ارتفاع حدود 20 متر در محور فرهنگی و تاریخی اصفهان ، در کنار یک گذرگاه باریک (کوچه آلفای) نامه نوشتند. وی گفت: ساخت یک هتل کل منطقه را به خطر می اندازد. آنها خواستار بررسی دقیق ازدحام جمعیت ، به روزرسانی های بعدی ، نقض بیشتر “حقوق شهر” و نقض قانون میراث فرهنگی در این منطقه تاریخی شدند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در مصاحبه با یکی از رسانه های آن روز اعلام کرد: “شورای عالی برنامه ریزی شهر در مورد این هتل تصمیم خواهد گرفت.”

علاوه بر این هتل ، احداث یک مرکز تجاری در محدوده میدان ناکشجاان که 9 متر ارتفاع دارد ، حساسیت به اصطلاح “بازنگری در محور تاریخی و فرهنگی اصفهان” را در ماه های اخیر افزایش داده است. پوشش کامل شد ، که من از نقض نسخه تجدید نظر می ترسیدم. چرا طبق حریم مصوب محورهای تاریخی و فرهنگی اصفهان ، حداکثر ارتفاع ساختمان های این منطقه نباید از 8 متر بیشتر باشد و مناطق تا شعاع 100 متر و حریم خصوصی ، آثار تاریخی مجاور هستند. نباید از حداقل ارتفاع بیش از.

مصطفی پولاریمدیر ثبت تاریخ وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح شده در محدوده محور فرهنگی و تاریخی اصفهان به مجله خانواده گفت: در حال حاضر جلساتی درباره این طرح وجود ندارد. ، تا زمان اعلام جزئیات این بازنگری

وی به ما یادآوری می کند: اصلاحات حریم خصوصی در این زمینه طی چند سال گذشته برای تعیین مرزهای حریم خصوصی ثابت مورد مطالعه قرار گرفته است ، و اگرچه در این بررسی اصلاً بحث کاهش حریم خصوصی مورد بحث نیست ، در بعضی جاها حتی این بررسی باعث افزایش حریم خصوصی می شود.

مدیر ثبت تاریخ وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تأکید می کند که هنوز برنامه هایی برای بازنگری در محورهای تاریخی و فرهنگی اصفهان تصویب نشده است. تا زمان تصویب و اعلام طرح جدید ، محراب فعلی اعلام شده در دهه 1970 مورد نیاز است ، به این معنی که سازنده ای که قوانین اخطار قبلی را نقض کند ، نقض قوانین تلقی می شود. ..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا