فرهنگ و هنر

عذرخواهی «جوکر» از جامعه کم‌توانان جسمی

در حالی که سازندگان برنامه «جوکر» از کسانی که ممکن است حواسشان به صحنه های این برنامه پرت شده باشد عذرخواهی می کنند، نسخه نهایی آن تغییر کرده و صحنه ها حذف شده تا تبدیل به تریبون پخش شود و اعلام کرد که دوباره بارگذاری شد.

به گزارش مجله خانواده، روابط عمومی جوکر با انتشار مطالبی و ارسال آن به رسانه ها، ضمن عذرخواهی از جامعه معلولان و کسانی که از دیدن این صحنه ها خسته شده اند، به تشریح قسمت های اخیر می پردازد.

متن این مقاله به شرح زیر است: «مخاطبان عزیز، جوکر!


در یکی از موقعیت‌های قسمت 4 فینال، دو بازیگر جوکر بداهه‌پردازی کردند و بلافاصله تصمیم گرفتند یک تیم متضاد را بازی کنند که عنوان و نقشی را به خود اختصاص دادند و از این تضاد موقعیتی ایجاد کردند. شرکت‌کنندگان و تماشاگران می‌خندند. همه بدانیم که تضادها، تضادها و اغراق ها ابزار کمدی هستند.


در چنین شرایطی مشخص است که مخاطب و تماشاگر به تناقض ایجاد شده خندیده اند. از قضا، پیانیستی به نام بتهوون که ابزار (دست) نواختن پیانو را ندارد.


نه او و نه همکاران و سازندگانش به فکر توهین به چنین معلولان عزیزی نبودند، زیرا بسیاری از مخاطبان چنین فکری نمی کردند، اما بسیاری از کارشناسان حوزه معلولان به سخنان و توصیه های ایشان احترام گذاشتند. ، نسخه خروجی بلافاصله بررسی و بازنگری شد.

بسیاری از کارشناسان حوزه معلولان به شدت مخالف این موضوع بودند که وضعیت این کمدی برای معلولان ناخوشایند است، اما این صحنه کمدی می تواند تأثیرات روانی منفی بر روی این افراد معلول بگذارد، بسیاری دیگر از کارشناسان این حوزه معتقد بودند که شرایط فیزیکی وجود داشت

مفتخریم که معلولان عزیزمان نیز در شش ماه اخیری که با جوکر بوده ایم مخاطب جوکر بوده اند. در این مدت آنها محبت کردند و مهربانانه شوخی کردند. می تواند لبخند را بر لبانشان بیاورد. این افتخار و شادی آنقدر برای ما ارزشمند است که اگر این لحظه و موقعیت طنز و طنز بخواهد ناخواسته به معلولان آسیب برساند، برای ما مطلوب نیست.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا