فرهنگ و هنر

عباس کیارستمی: هیچ وقت فکر نمی کردم، بخواهم فیلمساز شوم + فیلم

از 5 ژوئیه که عباس کیارستمی درگذشت پنج سال می گذرد. کارگردان مشهور این فیلم ایرانی گفت: نمی خواستم فیلم ساز باشم. نقاش بودن همیشه در ذهنم بود ، اما من نمی توانستم به عنوان یک نقاش موفق شوم و کم کم به سینما رانده شدم.

به گزارش مجله خانواده ، این فیلمساز مشهور در سال 1319 در تهران متولد شد ، در بخشی از فیلم منتشر شده توسط موزه سینما به مناسبت سالگرد مرگ خود گفت: فیلم خود را با دانش آموزان تماشا کنید ، اما هنگامی که در حال ساخت فیلم هستید ، دیگر فیلم خود را تماشا نکنید ، بیشتر آنچه را که در اطراف شما قرار می دهد مشاهده کنید و آن را به جای اینکه آنها را به سینما و بالعکس بیاورید ، ادبی کنید ؛ از محیط خود استفاده کنید و تجربه شما برای بازگرداندن آنها به فیلم ها.

در بخشی از فیلم ، عباس کیارستمی به آنچه می خواست برود پاسخ داد و گفت: “مطمئناً ، من تخریب نکردم و امضای من زیر پای اوست.” “اما فکر نمی کردم که برای خودم مانده باشم ، نه یک روز! بیشتر زنده ماندن من از همه چیزهایی که برای من باقی مانده لذت آورتر بود. اگر این مخالف گذاشتن چیزی به من است ، نه من ، ترجیح می دهم با خودم بمانم و هیچ چیز را پشت سر نگذارم.

در این فیلم 15 دقیقه ای که توسط موزه سینما منتشر شده و بخشی از آن توسط مجله خانواده منتشر شده است ، دوست و رفیق عباس کیارستمی سیفراسامادیان 1 جولای و 14 ژوئیه را جشن می گیرد و در آن تولد عباس کیارستمی ذکر شده است. جای تعجب نیست که هر دو طرف واقعیت این جهان می آیند و می روند. این دو تاریخ. اما چه می آید و چه می رود؟ کیارستمی در اول ژوئیه به دنیا آمد و در تاریخ 5 ژوئیه درگذشت ، اما در طول مسیر واقعه ای به نام زندگی عباس کیارستمی اتفاق افتاد ، اما به نظر من هنوز این اتفاق نیفتاده و نمی رود.

علاوه بر کارگردان ، كیارستمی در زمینه های هنری دیگری مانند عكاسی ، نقاشی ، فیلمنامه نویسی ، تدوین ، طراحی گرافیك ، شعر و موسیقی نیز فعالیت می كند و یكی از عکس های وی در حراج کریستی 2008 حدود 130 هزار دلار بود.

ما جایزه نخل طلا را از جشنواره کن 1997 “طعم گیلاس” و جشنواره فیلم لوکارنو ، Baan Leopard ، “خانه دوست شما کجاست؟” و “باد می وزد” دریافت کردیم. جایزه داوران جشنواره فیلم ونیز در سال 1999 و … یکی از موفق ترین فیلم های این کارگردان در جشنواره بین المللی فیلم است.

کیارستمی داوری بسیاری از جشنواره های فیلم از جمله کن ، جشنواره فیلم ونیز ، لوکارنو ، سامباستان ، سائوپائولو ، کپالبیو ، کوستندورف و صربستان را بر عهده داشته است.

عباس كیارستمی كه از مارس 1994 تا اوایل اردیبهشت 95 بارها برای عمل جراحی روده در بیمارستان بستری بود و در چند ماه آخر زندگی خود چندین بار به بیمارستان مراجعه كرد ، سرانجام در تاریخ 29 ژوئیه به پاریس رفت. درمان به پایان رسیده است. جسد وی به ایران منتقل شد.

بحث سو mal قصور در پرونده های پزشکی عباس کیارستمی مدت هاست که در رسانه ها مورد بحث قرار می گیرد و برمن کیارستمی (فرزند عباس کیارستمی) این ماجرا را دنبال می کند.

کیارستمی در طول کار خود در زمینه فیلم سازی ، فیلم های کوتاهی مانند “نان و کوچه” ، “زنگ تفریح” ، “تجربه” و “دو راه حل برای مشکلات” و در سال 1977 فیلم بلند “گزارش” تهیه کرد. چیز قدیمی “. “در سال 1983 ،” خانه دوست شما کجاست؟ ” »1986 ،” مشق شب “1987 ،” کلوزآپ ، کلوزآپ “1989 ،” زندگی و هیچ چیز دیگری “1370 ،” زیر درخت زیتون “1373 ،” طعم گیلاس “1997 ،” باد ما را حمل می کند “1998 ، “ABC آفریقا” 1379 دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا