شصت وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بین المللی | کتاب | نمایشگاه

شصت‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد افتتاح شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین شصت وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شنبه ۲۸ آنلاین با شعار «کلام آزاد است» در فضایی به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۱۸ ناشر داخلی و خارجی گشایش یافت. کشور کوبا مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور سلاکویچ وزیر فرهنگ صربستان آلپیدیو آلونسو گرائو وزیر فرهنگ کوبا سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای مختلف از جمله رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان و جمع کثیری از فعالان حوزه نشر برگزار شد.

میگل بارنت شاعر نویسنده و مردم شناس برجسته کوبایی در این مراسم طی سخنانی گفت: برای من به عنوان یک نویسنده و روشنفکر کوبایی سخنان آغازین از طرف هیئت کوبایی افتخار بزرگی است. این رویداد یکی از قدیمی ترین و مهم ترین فضاهای ادبی در اروپا به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ صربستان از شهرت جهانی برخوردار است افزود: ادبیات صربستان از قرون وسطی تا به امروز مرجعی برای نویسندگان آمریکای لاتین و جهان بوده است و به طور خاص می توان به متن انجیل میروسلاو و همچنین آوازهای غنایی و حماسی که به همراه موسیقی سنتی اجرا می شود اشاره کرد.

در پایان مراسم افتتاحیه سلاکویچ وزیر فرهنگ صربستان و گرائو وزیر فرهنگ کوبا در غرفه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر پورپزشک رایزن فرهنگی قرار گرفتند.

در نمایشگاه کتاب بلگراد کشورهایی از جمله کوبا بلاروس بوسنی و هرزگوین یونان ایتالیا کنگو مراکش آلمان رومانی روسیه تونس ترکیه اوکراین کرواسی مونته نگرو و جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و علاوه بر بخش نمایشگاهی بازدیدکنندگان می توانند از بیش از ۵۰۰ برنامه در حاشیه نمایشگاه استفاده کنند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه ای به مساحت ۲۴ مترمربع علاوه بر عرضه انتشارات خود نسبت به معرفی جدیدترین آثار ناشران ایرانی به زبان های فارسی انگلیسی و صربی می پردازد.

چهار اثر تازه منتشر شده این رایزنی فرهنگی با حمایت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شامل کتاب های امام رضا(ع) دانای خاندان دیوان حافظ نشریه نور ویژه بانوان موفق ایرانی و ادبیات معاصر ایران منتشر شده در نشریه انجمن ادبی صربستان در نشست ویژه ای معرفی و رونمایی می شوند.

شصت وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد تا یکشنبه ۶ آبان در مرکز نمایشگاهی این شهر برپاست.

دکمه بازگشت به بالا