فرهنگ و هنر

سینما دست به دامان فوتبال شد/ جام جانی ۲۰۲۲ ناجی سینمای ایران می‌شود؟

مسا بهادری: حجت الاسلام والمسلمین آقامیری، رئیس کمیته سازندگی شورای شهر تهران، صبح روز 10 آبان ماه در اطلاعیه ای پیش گفت: جام جهانی فوتبال قطر از اواخر آبان ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه خواهد داشت. اظهار داشت. در اواخر آذرماه، «با توجه به حساسیت‌های جامعه امروزی و شور و نشاط جوانانی که در درجه اول به فوتبال علاقه‌مند هستند، شهرداری تمهیدات ویژه‌ای برای پخش زنده این مسابقه از تلویزیون‌ها، مراکز و سینماهای سطح شهر اندیشیده است.» “

در این شرایط تکلیف پخش جام جهانی 2022 که از 29 آبان آغاز می شود، قطعی نشده است. اما می توانید جام جهانی 2018 را تماشا کنید. چهار سال پیش، فیفا اعلام کرد که 3.572 میلیارد نفر در سراسر جهان جام جهانی فوتبال 2018 روسیه را تماشا کردند. بر اساس همین آمار، یک میلیارد و 120 میلیون بیننده در سراسر جهان فینال دو تیم ملی فرانسه و کرواسی را به صورت زنده تماشا کردند.

همچنین در طول 64 بازی میانگین 191 میلیون بیننده زنده داشت. هر بازی در نوع خود یک رویداد تلویزیونی جهانی بود.

این آمار فیفا بر اساس داده های جمعی برای آمار نهایی جمعیت برای جام جهانی روسیه است که از 14 ژوئن تا 15 جولای 2018 در روسیه برگزار می شود. بر اساس این آمار، تعداد بینندگان جهانی تلویزیون خانگی که حداقل یک دقیقه از آن را تماشا کرده اند به 30262 میلیون نفر رسیده است، اما بیش از 309 میلیون نفر در خانه این پوشش را تماشا نکرده اند، مسابقات جام جهانی را دنبال می کنند. آنها به سیستم عامل های دیجیتالی روی آوردند یا بازی را در مکان های عمومی، کافه ها و رستوران ها تماشا کردند.

به طور متوسط، بینندگانی که بقیه را از تلویزیون تماشا کردند، زمان بیشتری را با این رویداد سپری کردند. 3.4 میلیارد بیننده نسخه 2018 را به مدت 3 دقیقه یا بیشتر تماشا کردند که نسبت به جام جهانی 2014 10 درصد افزایش داشت.

این نمونه ها فقط آماری برای نشان دادن اتفاقاتی است که در جام جهانی 2018 رخ داد. چهار سال از آن روز می گذرد و ما به جام جهانی 2022 قطر رسیده ایم. تجربه سینماهای ایران در چهار سال گذشته نشان می دهد که تماشاگران ایرانی استقبال زیادی از جام جهانی دارند. . .

سینماهای ایران می توانند به استقبال جام جهانی بروند

ایران نیز در این فصل از سال در جام جهانی حضور دارد و احتمالا تصمیم خواهد گرفت که کدام بازی ها در کدام سینماها نمایش داده شود، اما امروز که کمتر از 20 روز تا شروع بازی باقی مانده است، هنوز تصمیمی اساسی گرفته نشده است. نه اما در هجدهمین کنگره شورای صنفی نمایش اعلام شد که جام جهانی امسال دوباره در سینماها برگزار می شود.

در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش که یکشنبه 17 آبان ماه در خانه سینما برگزار شد. به منظور بررسی شرایط فروش و ارتقای سینما، شرایط ویژه ای در قالب «طرح حمایتی» از فیلم های ارسالی برای اکران تا پایان آبان ماه تصویب شد.

1- هر دو هفته غربالگری در طول دوره جام جهانی یک هفته محسوب می شود.

2- در صورت فروش فیلم های جدید و استقبال مخاطبان از آن، این آثار می توانند تا پایان سال 1401 بدون محدودیت نظارتی به اکران خود ادامه دهند.

3- فیلم های جدید از بسته های حمایتی مالی تشکل های سینمایی بهره مند می شوند.

این سه طرح نشان می دهد که این مسابقه احتمالا در سینماها برگزار می شود و علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کوروش در این باره گفت: البته او در نیمه های صحبت هایش گفت به احتمال زیاد این اتفاق می افتد.

مزایای پخش بازی از سینما

جدای از فواید اجتماعی و ذهنی تماشای یک بازی با هم، نمی توان منکر منافع مالی آن شد. علی سرتیپی می گوید: با توجه به بحرانی که ما پشت سر گذاشته‌ایم، این رویداد می‌تواند از تعطیلی سینماها جلوگیری کند.»

یکی از دلایلی که علی سرتیپی به این ماجرا اشاره می کند این است که طی شش هفته گذشته سینماها چه از نظر اکران فیلم های جدید و چه از نظر فروش و جذب مخاطب وضعیت بسیار ناامید کننده ای را تجربه کرده اند. این رویداد قطعا به شما در فروش کمک خواهد کرد.

قیمت بلیت بازی ها به طور متوسط ​​بین 200 ریال قطر تا 3000 ریال است و البته شرایط اقتصادی کنونی اجازه نمی دهد بسیاری از فوتبالدوستان به قطر سفر کنند. یک مسابقه فوتبال را با هزینه تخمینی 45000 تومان تجربه کنید.

57245

دکمه بازگشت به بالا