فرهنگ و هنر

روایت صدیقه کیانفر از روزهای پایانی عمر در قرنطینه

صدیقه گیمفر که عمدتاً در برنامه رادیویی شرکت کرده بود و اخیراً شاهد بازیگر نقش خود در “میوه ممنوعه” بود ، امروز درگذشت. این هنرمند چند روز آخر عمر خود را در قرنطینه کردن خانه و همزمان با طغیان کوروی ویروس گذراند و به طور دائم در چهار دیوار خانه ماند.

به گزارش مجله خانواده ، کیانفر که صبح روز دوشنبه (5 ژوئن) در سن 88 سالگی درگذشت ، او و سایر افراد اطراف خود را به عنوان آخرین اقامت وی ​​در جهان مانند بسیاری دیگر نجات داد. زندگی خود را برای جلوگیری از شیوع تاج ویروس انتخاب کردم. انجام داد

در آخرین مصاحبه ما با مجله خانواده چند روز قبل از مرگ وی ، تقریباً هیچ صدایی نشنیدیم ، بنابراین وی با علاقه و مهربانی به این سؤال پاسخ داد و روزهای حضور در خانه را در دوران قرنطینه توضیح داد: آیا: در این مدت من همیشه در خانه بودم. این برای همه مشکل دارد و من به اندازه هر کس دیگری درگیر این مسائل هستم. رادیو دوبار از من دعوت کرد ، اما من نرفتم چون پیر بودم و کرونا ویروس برای من خطرناک بود.

کیانفر توضیح داد که تنها فعالیت او در آن زمان خواندن کتاب بود ، “وی گفت:” من به خواندن کتاب ها خیلی علاقه دارم. ” ساعت ها کتاب می خوانم ، وقتی خسته ام تلویزیون تماشا می کنم و بعد استراحت می کنم.

آن مرحوم همچنین از مردم خواست که در خانه بمانند ، ویروس را ریشه کن کنند ، همه را آزاد کنند و با آنچه دوست دارند سرگرم کنند. به گفته وی ، مردم کتاب و تلویزیون را دوست دارند. با کودک و خانواده خود از بین بردن بیماری لذت ببرید.

کیانفر همچنین بخشی از این گفتگوها خاطرات جوانی خود را یادآوری کرد و حضور خود را در رادیو توصیف کرد. کار را در رادیو از سال 1336 شروع کردم. آبادان استاد هنری خسرو کسروی دارد که با وی در زمینه هنرهای تئاتر و بیان کار کرده است. یک روز به من گفته شد که صدای شما خیلی خوب است. باید به رادیو بریم؟ گفتم ترسیده ، من هیچ ایده ای ندارم که رادیو چیست ، من فقط گوش می دهم. معلم من به من گفت نگران نباشید و یک جمعه با هم به رادیو ملی نفت رفتیم. آنها متن كتاب “سه قطره خون” از صادق هدایت را جلوی من گذاشتند. گفتم نمی توانم بخوانم ، نمی توانم بخاطر بسپارم. به من گفتند از جلو بخوانم. من حتی در محل کار حتی به او اهمیتی نمی دادم و در تمام موجوداتم به متن روی آوردم. من رادیو ، میکروفون و روشی که در آنجا هست را دوست دارم و در آنجا ماندم. سپس در سال 1338 به رادیو ارتش رفتم و دو سال در آنجا ماندم. سپس به تئاتر بازگشتم ، از باشگاه جوانان شروع کردم و کار کردم تا اینکه به اینجا رسیدم.

البته وی در ادامه به عدم علاقه خود به رادیو در عصر حاضر اشاره کرد و توضیح داد: چرا تلویزیون مردم را از توجه بیش از حد به رادیو باز می دارد ، اما من به آن گوش می دهم درک مردم برای من اتفاق افتاده است. یک روز به سوپر مارکت رفتم. خانم و آقا پشت سر من ایستادند و رو به فروشنده گذاشتند. گفتم چیزی می خواهم ، اما هر دو برگشتند و گفتند: “آقای کیانفر!” این نشان می دهد که برخی از افراد به رادیو گوش می دهند. من در رادیو صراط کار می کردم. همه مرا از طریق صدا می شناختند. بیشتر افرادی که دسته را در دست دارند ، رادیو را گوش می دهند. پسرم نمی تواند به گوش دادن به برنامه های رادیویی کمک کند.

صدیج گومفر گوینده فیلم ، تلویزیون ، تئاتر و رادیو در بسیاری از فیلم ها به نمایش در آمده است. وی در سریال های تلویزیونی با بازی در فیلم های “گمشده” ، “شب دهم” ، “میوه ممنوعه” ، “مسافر” ، “بچه های دوستی” ، “کیمیا” ، “معصومیت” ، “صدای باران” ، وی گفت: “همه فرزندان من.” علاوه بر این ، حرفه وی در حرفه ای نشان از موفقیت وی در فیلم هایی چون “Humoon” ، “مستاجر” ، “همسر” ، “ساختمان شماره 13” و “Beyond the Mirror” دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا