فرهنگ و هنر

رایزنی امیرعبداللهیان با فواد حسین درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده

تماس‌های حسین امیرابدرحیان، وزیر امور خارجه کشورمان و هواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، نگرانی‌های مشترکی از جمله پیگیری توسعه و گسترش روابط دوجانبه بین تهران و بغداد دارد. بحث و گفتگو و تبادل نظر و همچنین برخی مسائل مربوط به بازدید بازدیدکنندگان از ایران و عراق صورت گرفت.

به گزارش مجله خانواده، جمهوری اسلامی ایران و وزرای امور خارجه عراق نیازمند پیگیری توافقی هستند که در سفر نخست وزیر عراق به تهران درباره گسترش روابط دوجانبه و ترویج سفرهای زیارتی به زائران عراقی انجام شد. وقایع مذهبی به ویژه اربعین حسینی تاکید کردند.

امیر عبدالرحیان از حمایت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سفر زائران ایرانی در روز علافه و هماهنگی سفر زائران ایرانی در اربعین و مناسب ساختن زائران ایرانی برای حج تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص امکان از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره با همتایان عراقی گفت‌وگو خواهد کرد و آمادگی‌ها و امکانات لازم برای بازگشایی عمره مطابق با شرایط کرونا فراهم خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که آماده است به حمایت های خود برای ترویج سفر و مناسک زیارتی زائران عرفات و اربعین ادامه دهد، ضمن اینکه دولت عراق نیاز به میزبانی مناسب از دولت عراق دارد. بنیاد و پایه. زیارت اربعین.

فواد حسین تاکید کرد: دولت عراق تمام تلاش خود را برای تسهیل سفر زائران حسینی و برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا